جنبش فتح: حماس به‌طور آشکار از سوی ایران و اسرائیل حمایت می‌شود

العربیه: پس از اظهارات جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در آن گفته بود اسرائیل از ابتدای تشکیل جنبش حماس از آن حمایت مالی کرده است، اسامه العلی، عضو کمیته مشورتی جنبش فلسطینی فتح تاکید کرد که حماس به‌طور آشکار از سوی ایران و اسرائیل حمایت می‌شود.

عضو کمیته مشورتی فتح، شامگاه جمعه 29 دی، در مصاحبه با «العربیه» گفت: «حماس یک گروه شبه‌نظامی در داخل فلسطین است و نماینده کشور[فلسطین] نیست.»
حماس تنها با زور غزه را ترک خواهد کرد
العلی در عین حال تاکید کرد که حماس از حکمرانی در غزه کنار نخواهد رفت مگر اینکه مجبور شود. وی افزود: «تنها مردم غزه تصمیم می‌گیرند که چه کسی بر آن‌ها حکومت کند.»

او در ادامه گفت که اسرائیل درگیر جنگ در غزه تا دو سال یا بیشتر این باریکه را ترک نخواهد کرد.

اسامه العلی همچنین تظاهرات در سراسر جهان را در حمایت از حقانیت آرمان‌های مردم فلسطین و نه از جنبش حماس دانست.

عضو کمیته مشورتی فتح، در ادامه افزود: «ما بارها به دنبال آشتی بودیم، اما حماس نپذیرفت». وی افزود: «ما داوطلبانه غزه را ترک کردیم تا وارد جنگ داخلی نشویم.»

العلی در عین حال تاکید کرد که «فرایند مذاکره با اسرائیل شکست نخورده است.»
«تلاش برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین»
شایان ذکر است که جوزپ بورل، جمعه در سخنرانی خود در دانشگاه «بلد الولید» اظهار داشت: «بله، دولت اسرائیل برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری فتح از حماس حمایت مالی کرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با بیان اینکه تنها راه حل مسالمت‌آمیز شامل تشکیل کشور فلسطینی می‌شود، گفت: «ما معتقدیم با وجود اصرار اسرائیل بر مخالفت با این راه‌حل، تحمیل راه حل تشکیل دو کشوری از خارج تنها راه دستیابی به صلح است.»

اظهارات بورل در تناقض علنی با موضع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بیان شد که همواره مطرح شدن چنین اتهاماتی از سوی مخالفان خود و رسانه‌های جهان را رد می‌کند.

گروه حماس از سال 2007 پس از یک جنگ کوتاه با جنبش فتح به رهبری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در کرانه باختری مستقر است، بر نوار غزه تسلط یافت.
+18
رأی دهید
-22

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    جوزپ بورل یکی از بیشرفترین و کثیفترین سیاستمداران چپ افراطی و حامی اصلی رژیم منحوس جمهوری اسلامی و حتی طالبان بوده و هست.این همان کسی هست که جلوی قرار گرفتن سپاه در فهرست تروریستی اروپا را گرفت و از حمایت از شورش انقلابی ایرانیان سر باز زد.هیچ تعجبی هم نداره اینجا به حمایت از مسلمین و فلسطین دست زده و به اسرائیل حمله میکنه.
    8
    43
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.