درخواست وزارت اطلاعات ایران از مردم: نشانی از تروریست متواری دارید اطلاع دهید

خبرگزاری فارس: وزارت اطلاعات با انتشار تصویری از یک تروریست متواری از مردم خواست تا اگر نشانی از این تروریست دارند به 113 اطلاع دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ وزارت اطلاعات با انتشار تصویری از یک تروریست متواری که در ادامه آمده از مردم خواست تا اگر نشانی از این تروریست دارند به 113 اطلاع دهند.

این تروریست در غرب تهران متواری شده است.

گفتنی است وزارت اطلاعات همچنین ظهر امروز در اطلاعیه‌ای، از دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی حادثه تروریستی کرمان و انتقال آن‌ها به بازداشتگاه‌های کشور خبر داد.
******************************************************
طراح حمله مرگبار دانشگاه کابل «متواری در غرب تهران» کیست؟
تصویری که اداره امنیت ملی افغانستان از محمد عادل در دی‌ماه ۱۳۹۹ نشر کرده بودبی بی سی: نام و نشان فردی که وزارت اطلاعات ایران امروز عکس او را به عنوان یکی از «سرکردگان» گروه داعش، متواری در تهران نشر کرده است، کسی است که پس از ورود طالبان از زندان بگرام در حومه کابل گریخته بود.
 
وزارت اطلاعات می‌گوید او یکی از «سرکردگان» گروه داعش به نام «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشیری» است که «از زندان بگرام آزاد شده و مجددا به اعمال تبهکارانه روی آورده بود.»
 
۸ ماه پیش از سقوط دولت پیشین افغانستان، دادگاه عالی این کشور در ۱۱ دی ۱۳۹۹ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) ویدیوی بی‌صدا از جریان محاکمه متهمان طراحی حمله مرگبار به دانشگاه کابل را نشر کرد و در احکام صادره «محکمه ابتدایی»، محمد عادل فرزند محمد عارف را به جرم «طراحی حمله تروریستی» و آدم‌ربایی به «اشد مجازات یعنی اعدام» محکوم کرد.
 
در دوم نوامبر ۲۰۱۹ در حمله سه فرد مسلح انتحاری به دانشگاه کابل ۲۲ کشته و ۴۰ زخمی به جا گذاشت که بیشتر آن‌ها دانشجو بودند. شاخه خراسان گروه داعش مسئولیت آن حمله را به عهده گرفته بود.
 
به گفته مقام‌های دولت پیشین افغانستان محمد عادل، «طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل» بود.
 
در سومین اعلامیه وزارت اطلاعات ایران که پس از حملات کرمان نیز آمده است که این فرد «به اتهام طراحی عملیات انتحاری در دانشگاه کابل بازداشت، و پس از حدود یک سال» از بگرام آزاد شده و «طبق آخرین گزارش‌های به‌دست آمده، وارد منطقه‌ای در غرب تهران شده است.»
 
همزمان با پیشروی سریع طالبان در آگوست /اوت ۲۰۲۱، صدها زندانی داعش از زندان‌های افغانستان به ویژه از بگرام آزاد شدند.
 
این وزارت با نشر عکسی از او که «تروریست سابقه‌دار» خوانده است، از شهروندان برای شناسایی او تقاضای کمک کرده است.
 
وزارت اطلاعات در مورد دخالت مستقیم این فرد در حملات اخیر کرمان توضیحی ارائه نکرده است.
 
در دو انفجار در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در ۱۳ دی‌ماه در شهر کرمان بیش از ۹۰ نفر کشته شدند و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.
شهرداری تهران پوسترهایی در سطح شهر تهران برای ابراز همدردی با قربانیان حمله به دانشگاه کابل نصب کرده بود، آبان ۱۳۹۹توضیحات باران عباسی را ببینید:
حمله چهار سال پیش به دانشگاه کابل واکنش‌های گسترده در داخل و خارج از جمله در تهران را برانگیخت و شهرداری تهران پوسترهایی در سطح شهر تهران برای ابراز همدردی با قربانیان حمله به دانشگاه کابل نصب کرده بود.
به گفته امرالله صالح، معاون وقت رئیس جمهور طراح این حمله تا سال سوم دانشکده شرعیات کابل درس خوانده بود و این فرد در «اصل از ولایت پنجشیر» بوده که در پلچرخی، حومه کابل زندگی می‌کرده است.
اداره امنیت ملی افغانستان پس از دستگیری در سال ۱۳۹۹ ویدیویی از اعترافات او را نشر کرد که روشن نیست تحت چه شرایطی گرفته شده بود.
 
او خود را «محمد عادل» مشهور به «آرش» معرفی کرده بود.
 
وزارت اطلاعات ایران گفته است که او «از جمله مرتبطین مستقیم عبدالحکیم حیدری (فرمانده‌ی عملیات تروریستی داعش) بوده»، و همچنین «تاکنون تعدادی از اطرافیان وی (تماماً عضو داعش) شناسایی و بازداشت شده‌اند.»
 
در آن زمان طالبان دست داشتن در حمله به دانشگاه کابل را رد کرده بود و حکومت طالبان حملات کرمان را محکوم کرده است.جریان دادگاهی در کابل که محمد عادل را به اعدام محکوم کرد
+11
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

    جمهوری اسلامی خودش پدر و مادر تروریسم است! اگر به کسی بگوید تروریست حتما از مخالفان جمهوری اسلامی است. داعش خود جمهوری اسلامی است.
    6
    31
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    بمیربابا تودیگه ازکجا پیدات شد تواین هاگیرواگیر؟چرا شماها کم نمیشین ومثل قارچ چارتاچارتا سبزمیشین؟هاها
    31
    4
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Kami.Yz - ناتینگهام، انگلستان
    تنها یه کم دلمون به امنیت داخلی ایران خوش بود ک اون هم چندین ساله داره از بین میره …ج ا فقط دشمن تراشی کرد باسه خودش ….خاک عالم تو سرت ج ا .گور ب گور بشید ..
    1
    13
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه
    مرگ بر جمهوری اسلامی و توله های گروپ زاده طرفدارش 😂 رهبر چلاقتون را بردارید و برگردید وسط نخل های عربستان! 😂
    3
    12
    شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.