کشته شدن کودک هلندی در اربیل؛ هلند سفیر ایران را احضار کرد

هانکه براونس اسلات، وزیر خارجه هلند
وزیر خارجه هلند می‌گوید، در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود خواستار توضیح درباره کشته شدن یک کودک هلندی در حمله موشکی سپاه به اربیل عراق شده است. هانکه براونس اسلات همچنین گفته است که سفیر ایران در این رابطه احضار شده است.

هانکه براونس اسلات، وزیر امور خارجه هلند اعلام کرد این کشور روز جمعه ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) سفیر ایران در هلند را در پی کشته شدن یک کودک هلندی در حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل، احضار کرد. این  کودک کم‌تر از یک سال سن داشته است.
 
خانه پیشرو دزه‌ای، بازرگان اهل اقلیم کردستان در اربیل، از مواضعی بود که شامگاه دوشنبه هفته جاری به دستور علی خامنه‌ای هدف حمله سپاه پاسداران قرار گرفت.
 
در این حمله، او به همراه همسر و دختر خردسالش کشته شد و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند. در اخبار نام و سن این دختربچه ژینا، ۱۱ ماهه، قید شده است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود خواستار توضیح در این مورد شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد سه‌شنبه ۱۶ ژانویه (۲۶ دی‌ماه) با انتشار اطلاعیه‌هایی از حمله به عراق خبر داد و مدعی شد که در این حمله با موشک‌های بالستیک "مقر جاسوسی" اسرائیل را منهدم کرده است.

اما شورای امنیت اقلیم کردستان عراق می‌گوید، سپاه مناطق غیرنظامی در اربیل را هدف موشک‌های خود قرار داده که طی آن دست‌کم ۴ شهروند غیرنظامی کشته و ۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.
+40
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا

    سپاه الاغ و جانی فکر اینجا رو نکرده بود جنایت علیه بشریت رژیم اسلامی ابعاد تازه پیدا کرده است وقتی پاکستان مردم ایران را با موشک می زند و رژیم اسلامی می گوید آنها مردم ایران اسلامی نبودند آشکار می گوید که کشور ایران توسط شبه نظامی های افغانستان و پاکستان و لبنانی و عراقی و فلسطینی اشغال شده و مردم ایران دشمن سران رژیم ایران اسلامی محسوب می شود اینجا است که تفاوت خودی مسلح ۵هزار نفری اشغالگر و غیر خودی ۸۰میلیون نفری آشکار می شود
    4
    40
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    hiwa68 - رتردام، هلند
    فکر کنم تبریک گفته. چونکه ایران گاو شیرده است به قول خود دولت هلند. حالا چونکه آن کودک مظلوم کورد پاس هلندی داشت هلند ارزش پاسپورتش را به رخ میکشد. اگر کشورها به ملت مظلوم کورد رحم میکردند خیلی وقت بود کوردستان یک کشور مستقل با مردمانی به واقعی انسان بود.
    7
    16
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.