تنش‌ ایران و پاکستان؛ اسلام‌آباد نشست امنیتی اضطراری برگزار می‌کند

العربیه: به دنبال تنش‌ اسلام‌آباد و تهران، قرار است امروز نشست کمیته امنیت ملی پاکستان در این کشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاکستان بعد از ظهر جمعه 29 دی، نشستی به ریاست انورالحق کاکار، نخست وزیر موقت این کشور با شرکت فرماندهان ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و روسای سازمان‌های اطلاعات پاکستان برگزار می‌کند.

به گفته منابع پاکستانی، در این نشست قرار است توضیحاتی درباره تنش بین دو کشور ارائه شود و تصمیماتی در این باره گرفته شود.

حملات متقابل ایران و پاکستان در روزهای اخیر، واکنش‌های گسترده‌ای در داخل دو کشور و همچنین از سوی بازیگران بین المللی در بر داشت.

در آخرین واکنش‌ها، کاخ سفید پنج‌شنبه، 28 دی اعلام کرد که ایالات متحده تمایلی ندارد که شاهد تشدید درگیری‌ها میان دو کشور باشد.

به گزارش «رویترز»، یک مقام ارشد امنیتی پاکستان گفت که ارتش در آماده‌باش برای پاسخگویی به هرنوع ماجراجویی اشتباه از طرف ایران است و هرگونه اقدام متهورانه ایران با قدرت تمام از سوی ارتش پاسخ داده خواهد شد.

از سویی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته تاکید کرد که کشورش حملات پاکستان به مناطقی در استان سیستان و بلوچستان ایران را به‌شدت محکوم می‌کند و خواهان توضیح است.

تهران و اسلام آباد اغلب اتهاماتی را در مورد اجازه دادن به شبه‌نظامیان «جیش‌العدل یا ارتش آزادیبخش بلوچستان» برای استفاده از قلمرو کشور دیگر به‌منظورانجام حملات، رد و بدل می‌کنند، اما این اتهامات به ندرت به مداخله نظامی مستقیم یک طرف علیه طرف دیگر نظیر وضعیت کنونی، انجامیده که موجبات افزایش نگرانی‌های بین‌المللی را فراهم آورده است.
+25
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    افزایش نگرانی بین المللی!!؟ ۹۹ درصد کشور های جهان مخصوصا کشورهای منطقه حاضرند برای به جان هم انداختن این دو جمهوری اسلامی هزینه هم بکنند!!
    2
    34
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    ببین پاکستان شما خودت را ناراحت نکن یک هفته پیش شما و سپاه با هم دیدار داشتید و برنامه حمله نمایشی و کشتن مردم ایران را با هم ریختند شما بلد نبودید سپاه را بزنید رفتید مردم ایران را موشک زدید جالب است عراق و افغانستان و پاکستان با رژیم جنگ زرگری ایجاد کرده مردم ایران را می کشند تا رژیم اسلامی پا برجا بماند تا مردم ایران را باهم بیشتر بکشید و غارت کنید سناریو آشکار شده ۴۵ساله کثافات اسلامی
    1
    1
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    نگران نباش این همان طالبان و داعش و غیره نوکران ولایت هستند که جنگ دروغی برای خر کردن و ترساندن مردم ایران راه می اندازند
    0
    1
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.