شاهزاده پهلوی: تروریست‌پروری جمهوری اسلامی منطقه را درگیر جنگ کرده است

شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به حمله پاکستان به ایران گفت که جمهوری اسلامی از زمان تاسیس، «تروریست‌پروری را سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده است» و «با این تروریست‌پروری، تمام منطقه را درگیر جنگ و تنش کرده است».

ولیعهد پیشین ایران روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «موشک‌پراکنی دیوانه‌وار جمهوری اسلامی به کشورهای همسایه و ناتوانیش در محافظت از مرزها و شهروندان، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور، دو روی یک سکه‌‌اند و محکوم».

اشاره او به حمله روز پنجشنبه پاکستان به ایران، دو روز پس از حمله سپاه پاسداران به مواضعی در خاک پاکستان، است.

شاهزاده پهلوی با یادآوری روابط «بر اساس دوستی و احترام متقابل» تهران و اسلام‌آباد پیش از انقلاب بهمن ۵۷، نوشت که در دوران حکومت پهلوی «ایران نه تنها میانجی صلح میان هند و پاکستان بود بلکه در موقع دشواری‌های اقتصادی به کمک این همسایه شرقی می‌رفت.»

او افزود: «چهار دهه بعد، جمهوری اسلامی با ماجراجویی‌هایی منطقه‌ای سپاه پاسدارانش و با بی‌کفایتی اقتصادی و سیاسی و امنیتی، ایران را دچار چنان فلاکتی کرده که پاکستان کیلومترها درون مرزهای ایران عملیات نظامی می‌کند و در صداوسیمای ضدملی بابت آن خدا را شکر می‌گویند.»

روابط ایران و پاکستان در سال‌های اخیر پرتنش بوده و حملات اخیر این تنش‌ها را افزایش داده است.

شاهزاده پهلوی در پایان بیانیه خود راه‌حل این تنش‌ها را «مُهرِ پایان نهادن بر رژیمِ برآمده از فاجعه ۵۷» دانسته است.

او همچنین خواستار «بازسازی اقتدار اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فرهنگی کشور و برقراری روابط صلح آمیز و دوستانه با همسایگان بر اساس منافع ملی، و بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه» شد.
+127
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    تروریست پروری؟ اینها اسمش رو گذاشته اند اقتدار!! و چنان با افتخار ازش حرف میزنند که انگار دارند از امپراطوری هخامنشی حرف میزنند که تا دوردست ها این اقتدار گسترش یافته!! فقط واسه اثبات این اقتدار باید زن و بچه بی گناه قربانی بشوند
    3
    38
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    سگ بقبر پدر ‌مادر هر چی اخوند و حزب اللهی وابن دین و آیین تخمیشون که مار بیچاره کرده برینه. بی ناموسای بی وطن هرزه.
    5
    43
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

    رضا دماغ ،یاسمین خانم هنوز دارن با معلم یوگا فرانسوی جفتک میزنن، کی میخوای جلوی این کارو بگیری خوش غیرت 🤣🤣🙉
    48
    7
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران

    البته شاخزاده فراموش فرمودند بفرمایند که پدر خودشون در راستای حمایت از منافع انگلستان به ظفار حمله نظامی کردند یا جنگنده های نیروی هوایی ایران رو برای حمایت از منافع آمریکا به ویتنام فرستادند. بگذریم که هم ممرضا پالانی و هم رضاخان عضو هیات‌های واگذاری اراضی ملی بودن و بحرین و کوه آرارات رو به بیگانگان دادند!
    38
    10
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۹۳
    جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

    بادآمدوبوی چنبرآمد.بادی که زسمت خاورآمد.این دلقک مضحک دبنگو.بادش زفشار اکثرآمد.آن بشکه خیک منفورش را.چاق کرده وباز چاقترآمد.هنگام سخنرانی اوهم.گویندهمه که ابترآمد.باهمسر خویش بگفته چندی.تقصیرتواست که دخترآمد.گیریم که فلانی هم ترورکرد.زآمریکای تروریست پرورآمد.سروان همه عمرگفته است هی.پیرگشته ولی پیرترآمد.هاهاها
    36
    1
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان
    باز دوباره سر و کله گرگوری ها و اواخواهر پیدا شد!! آخه گاگول تو که از دماغ دیگران ایراد میگیری دماغ رهبر مفعولت ضحاکعلی رو ندیدی که یک قوز روی دماغش داره شبیه کوهان شتر؟ به جای زر زدن برید یک فکری به حال اختلاسگرها و فرشهای دزدیده شده کاخ سعدآباد و باجناق هاتون کنید 😁
    7
    25
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    Azadi hame - تهران، ایران
    شباهت‌های شگفتی‌آور بین سید حسین و سیدعلی آقا/ علیرضا نوری‌زاده. ما به‌جای آنکه نمادهای ملی مبارزه و در راس آن‌ها شاهزاده رضا پهلوی را حمایت کنیم، ترجیح می‌دهیم در فرنگستان قر بزنیم و مصاحبه پرویز ثابتی را مصاحبه‌ای برای تطهیر رژیم گذشته قلمداد کنیم‌. روزگار غریبی‌ست نازنین، سید علی در حال جانشین‌سازی است و ما در حال بی‌اعتبار کردن ولیعهد مشروع خودیم. سیدعلی وحشت‌زده از اسرائیل و آمریکا است‌. باورکنید فروکشیدنش از عرش و فرش قدرت‌ سخت نیست‌. اراده ملی و توان براندازی‌ می‌طلبد. این هر دو را داریم با شهزاده‌ای که سرتا پا در اندیشه رهایی خانه پدری است.
    6
    9
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.