نتانیاهو: مادامی که نخست‌وزیر هستم اجازه برپایی کشور فلسطینی را نخواهم داد

العربیه: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تاکید کرد که جنگ در نوار غزه تا پیش از محقق شدن اهداف آن شامل نابودی «حماس»، خلع‌سلاح غزه و بازگرداندن گروگان‌ها متوقف نخواهد شد.

نتانیاهو طی کنفرانس مطبوعاتی در تل‌آویو همچنین تاکید کرد که توقف جنگ غزه پیش از تحقق اهداف آن، نشانه ضعف تلقی خواهد شد.

او با بیان این‌که فردای پس از جنگ تنها پس از نابودی حماس فرا‌خواهد رسید، متعهد شد که جنگ را تا زمانی که پیروزی مطلق اسرائیل محقق نشده است، متوقف نکند.

نتانیاهو با تاکید بر این‌که اسرائیل خواهان غزه‌ای خلع‌سلاح شده است، گفت نزاع بر سر تشکیل کشور فلسطینی نیست بلکه درباره نابودی کشور یهودی است و تا زمانی که او در مقام نخست‌وزیری است اجازه برپایی کشور فلسطینی را نخواهد داد.

وی افزود که جنگ در غزه تا تحقق کامل اهداف آن و بازگرداندن گروگان‌ها ادامه خواهد یافت. او همچنین گفت که تحقق «پیروزی» در جنگ ماههای زیادی به‌طول خواهد کشید.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه اظهارات خود گفت:« با ایران که از حملات حوثی‌ها و حزب‌الله پشتیبانی می‌کند درگیر جنگ می‌شویم».

نتانیاهو افزود که اسرائیل موفق شده «به‌طور جزئی» برخی اهداف خود را در غزه محقق کرده است و تاکید کرد که فردای پس از جنگ به معنی «تسلط اسرائیل و خلع سلاح» در نوار غزه خواهد بود.

به‌رغم این اظهارات نتانیاهو، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اما گزارش داد که اسرائیل و در راستای جلب رضایت واشینگتن، هزاران نفر از سربازان خود را با هدف گذار به سوی فاز کم خشونت و با دقت بالا در جنگ علیه حماس از غزه خارج کرده است.

به گفته این روزنامه این میزان خروج نیروهای اسرائیل ممکن است تلاش‌ها با هدف راهبردی مبنی بر نابودی جنبش حماس و جلوگیری از هر گونه حملات احتمالی در آینده را تضعیف کند.

موافقان خروج نیروهای اسرائیلی بر این باورند که این خروج نیروها به تل‌آویو این امکان را می‌دهد که آنها را در کانون‌های دیگر تنش نظیر کرانه باختری و مرزها با جنوب لبنان بکار گیرد.
+63
رأی دهید
-24

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.