نتانیاهو: چه کسی گفته است به ایران حمله نمی‌کنیم؟ حمله می‌کنیم

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم.» وی افزود: «سر افعی در ایران است که پشت حملات حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله لبنان قرار دارد.»
 
این سخنان در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان شد که از نتانیاهو پرسید چرا اسرائیل به جای حمله مستقیم به ایران، به حمله به نیروهای نیابتی بسنده می‌کند؟
 
نخست وزیر اسرائیل در پاسخ گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم.»
 
نتانیاهو در حالی صحبت از حمله به ایران کرد که مشخص نیست آیا وی به‌دنبال حمله جدید و مستقیم و فراگیر به ایران است یا منظورش این بود که اسرائیل بطور مرتب به مواضع و منافع ایران در داخل و خارج از این کشور خصوصا در سوریه حمله می کند.
 
در هر حال و اگر گزینه دوم مد نظر بنیامین نتانیاهو بوده است، این برای نخستین بار است که نخست وزیر اسرائیل این گونه به صراحت مسئولیت حملات احتمالی گذشته را به گردن گرفته و بر آن صحه می‌گذارد.
اسرائیل اغلب مسئولیت حملات پهپادی، جاسوسی یا خرابکارانه در ایران را بر عهده نمی‌گیرد اما اغلب کارشناسان این دست از حملات را منتسب به اسرائیل می‌دانند.
 
به طور مثال محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از چهره‌های اصلی برنامه هسته‌ای در نوامبر ۲۰۲۰ (آذر ماه ۱۳۹۹) در نزدیکی دماوند ترور شد.
 
 طبق گزارش‌ها او هنگامی که همراه همسرش در جاده شهر آبسر با خودروی شخصی در حرکت بود مورد هدف قرار گرفت. بسیاری این ترور را منتسب به اسرائیل دانستند اما اسرائیل به‌طور رسمی هرگز مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.
 
از سوی دیگر چندین بار حملات پهپادی به تاسیسات هسته‌ای و موشکی ایران صورت گرفته است که هم ایران تلاش کرده جزییات کمی از آن‌ها را منتشر کند و هم اسرائیل درباره این نوع حملات سکوت کرده است.

پیشتر دیوید بارنیا، رئیس موساد، روز یکشنبه ۱۹ شهریور در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم دانشگاه رایشمن اسرائیل گفته بود که کشورش آماده حمله به «قلب تهران» برای ردیابی ده‌ها عاملان جمهوری اسلامی است که برای ضربه زدن به اهداف اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان تلاش می‌کند.

او گفت: «پیام ما رسا، واضح، و قاطع است: اشتباه نکنید، آنهایی که تصمیم به اعزام عاملان خود گرفتند. مطمئن باشند که ما شما را پیدا می‌کنیم و عدالت را اجرا خواهیم کرد. این در گذشته ثابت شده است و در آینده هم ما آن را در سطح بالاتری انجام خواهیم داد.»

بارنیا در ادامه گفته بود: «تاوان آن در اعماق ایران، در قلب تهران تعیین می‌شود.»

شبه نظامیان حماس روز ۱۵ مهر در یک حمله تروریستی به مناطق جنوبی اسرائیل دست‌کم ۱۲۰۰ تن را که عمدتا غیرنظامی بودند، کشتند و حدود ۲۴۰ تن، از جمله کودکان، زنان، و سالمندان را گروگان گرفتند و به غزه بردند.

ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورهای جهان حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.
+164
رأی دهید
-41

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    باز دوباره جنگ زرگری شروع شد شماها و جمهوری نکبت سالهاست الکی برا هم شاخ و شونه میکشید
    9
    77
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    آهنگ رهایی - وایاکیل، اکوادور

    یا دست اسراییل و جمهوری اسلامی با هم تو یک کاسه هست یا اینکه اونها هم یک سری احمق مثل آخوندها هستند که فکر می کنم دومی درست تر باشه
    6
    49
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    اینو بدون حمله کنید، روز آزادی مردم ایران رو شروع کردین، ما هم از داخل با شماها هستم. گور اول تا آخر اسلام و آخوند و بسیجی و سپاه، قول میدیم سر هر چهار راه یه آخوند دو تا بسیجی و‌یه سپاهی سر دار آویزون باشند
    7
    35
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    آهنگ رهایی - وایاکیل، اکوادور
    إسرائیل یک هدف مشخص و بلند مدت داره. فعلا تمام این بزمجه ها دارن در راستای هدف طولانی مدت إسرائیل کار میکنن. پس شق سومی هم هست که اینها در ازای فرصت غارت ایران برای ابرقدرتها منجمله اسراییل کار بکنن.
    0
    26
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    فراموش نکنید در طی‌ جنگ هشت ساله ایران کدام کشور مسئول تهیه سلاح ایران بود
    1
    7
    جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.