حمله هوایی منتسب به اردن ۱۰ کشته در سوریه برجا گذاشت

بی بی سی: رسانه‌ها و فعالان در سوریه می‌گویند دست کم ۱۰ نفر از جمله چند کودک در جریان حملات هوایی در جنوب غربی سوریه کشته شدند. رسانه ها و فعالان در سوریه این حملات را به ارتش اردن نسبت می دهند.

دولت اردن هنوز هیچ واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده اما گفته شده در هفته‌ها و ماه‌های گذشته جنگنده‌های اردنی برای مبارزه با گروه‌های سازمان یافته قاچاق مواد از داخل سوریه به خاک اردن، چند حمله هوایی دیگر هم انجام داده‌اند.

بنابر گزارش‌ها در جریان حملات ساعات گذشته چند خانه در شهر عرمان در استان سویدا که در ۲۰ کیلومتری مرز اردن قرار دارد تخریب شده است.

اردن و متحدان غربی آن می‌گویند گروه‌های سازمان‌یافته و به شدت مسلح شبه‌نظامی که از سوی ایران حمایت می‌شوند در مناطق تحت کنترل دولت سوریه در قاچاق مواد نقش دارند.

اردن این گروه‌ها را در افزایش قابل ملاحظه قاچاق امفتامین‌ها به داخل خاک این کشور مقصر می‌داند؛ تقاضا برای مواداعتیادآور از دسته محرک‌ها و توان‌افزاها چون کپتاگون در کشورهای حوزه خلیج‌فارس بسیار بالاست.

وبسایت خبری سویدا ۲۴ که توسط فعالان اداره می‌شود نوشته آخرین حملات هوایی بامداد امروز - پنجشنبه ۱۸ ژانویه - روی داد و مناطق مسکونی در شهر عرمان هدف قرار گرفته است.

این وبسایت خبری به نقل از شاهدان عینی نوشته که خانه‌های دو مرد که عمر طالب و ترکی حبیب نام دارند در جریان این حملات تخریب شده‌اند.

سویدا ۲۴ گزارش کرده که در جریان این حملات هوایی آقای طالب، مادر و خاله او کشته شده‌اند و همچنین ۷ نفر از اعضای خانواده آقای حبیب شامل همسر و دو دختر او هم کشته شده‌اند. بنابر این گزارش‌ها آقای حبیب و مادرش در زیر آوارها مانده‌اند و گمان می‌رود که آنها هم جان باخته‌اند.

این وبسایت ویدیویی از جستجوی افراد در میان آوارها منتشر کرده و می‌گوید مربوط به یکی از دو خانه مورد هدف حملات هوایی است.

یک مقام سازمان آتش‌نشانی محلی ساعتی بعد اعلام کرد که جسد ترکی حبیب پیدا شده و جستجوها برای یافتن یک نفر دیگر همچنان ادامه دارد.

سازمان ناظر بر مسایل حقوق بشری در سوریه که دفتر آن در بریتانیا است هم در گزارشی مشابه از کشته شدن ۹ نفر در جریان این حملات هوایی در شهر عرمان - مرز سوریه با اردن - خبر داده و تصریح کرده که ۵ نفر از جان باختگان زن و کودک بوده‌اند و این که یک زن دیگر همچنان زیر آوارها مانده است.

این سازمان این حملات هوایی را «کشتار در عرمان» خوانده و آنها را محکوم کرده و نوشته این سومین بار است که طی سه هفته گذشته از سال جاری (۲۰۲۴) جنگنده‌های اردنی «حریم هوایی سوریه را نقض» کرده‌اند.

روز هشتم ژانویه هم وبسایت سویدا ۲۴ از کشته شدن ۳ نفر در جریان دو حمله هوایی مجزا در شهر شعب و عرمان خبر داده و نوشته بود که در جریان این حملات یک خانه و یک مزرعه در شهر شعب و یک سوله در شهر عرمان هدف قرار گرفته بود.

یکی از سردبیران این وبسایت به نام ریان معروف به خبرگزاری رویترز گفته به نظر می‌رسد «حملات اردن در جریان مبارزه آنها با قاچاقچیان مواد تشدید» شده است.
+15
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    این خاور میانه خیلی باحاله. نفت زیادش هم نشون میده حتی دایناسورها هم توی این منطقه بیشتر به فاک فنا رفتن
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.