احتمال رویارویی ایران و پاکستان، میانجی‌گری چین برای تنش‌زدایی میان پاکستان و ایران شکست خورد

العربیه: همزمان با اعلام رسانه‌های پاکستان مبنی بر ناکامی میانجی‌گری چین برای تنش‌زدایی میان اسلام‌آباد و تهران، مقامات پاکستانی از غیرنظامیان این کشور خواستند از مرزها با ایران دور شوند.

رسانه‌های پاکستان همچنین خبر دادند که این کشور در اعتراض به حملات موشکی ایران مرزهای خود با ایران را تا اطلاع ثانوی بسته اعلام کرد.

پاکستان چهارشنبه 27 دی همچنین اعلام کرد که در واکنش به حمله موشکی ایران به خاک این کشور، سفیر خود در تهران را فراخوانده و مانع از بازگشت سفیر ایران به اسلام‌آباد شده است. حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران ایران به منطقه بلوچستان پاکستان که گفته می‌شود به «مقرهای جیش العدل» انجام شده در حالی انجام شد که ساعاتی پیش از آن ایران دو کشور عراق و سوریه را آماج حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده بود.

رسانه‌های ایران شامگاه سه‌شنبه اعلام کردند که دو مقر متعلق به «سازمان جیش العدل» گروه بلوچستانی مخالف رژیم ایران در خاک پاکستان «با حملات موشکی و پهپادی هدف گرفته و منهدم شده است».

صحنه‌های ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اما ویرانی خانه‌های گلی در پی حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به منازل مسکونی در روستایی مرزی در خاک پاکستان را نشان می‌داد.

وزارت خارجه پاکستان این حمله ایران که از جمله به کشته شدن دو کودک منجر شده است را به شدت محکوم کرد.

زهره بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان چهارشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که اقدام تجاوزکارانه آشکار و ناموجه ایران علیه حاکمیت پاکستان نقض قانون بین‌المللی و ارزش‌ها و اصول مشروعیت سازمان ملل متحد تلقی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که کشورش حق پاسخ دادن به این اقدام ایران را برای خود محفوظ می‌داند.
 احتمال رویارویی ایران و پاکستان
+35
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    خامنه ای خونخوار و شیاطین سپاه طبیعتشان وجود فضای تنش و التهاب و جنگ و خونریزی هست،خصوصا در وضعی که ضربه های پشت سر هم از اسرائیل در سوریه میخورند و توانایی هیچ واکنشی هم ندارند،صدای ارزشیها و ذوبان در ولایت هم درآمده و ناراضیند که چرا انتقام سخت گرفته‌نمیشه ،انتخابات همکه در پیشه. در مورد پاکستان هم از قدیم کفتن کسی که به ما ....بود کلاغ ...دریده بود.درگیری هم میشد لااقل با کشوری متمدن باشه که در نهایت منجر به روی کارآمدن حکومت دموکرات بشه نه جنگ‌با عقب مانده های فاضلاب اسلامی دیگری مثل پاکستان.
    7
    45
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    چه شود وقتی دو جمهوری اسلامی به جان هم بیفتند!
    4
    44
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    hiwa68 - رتردام، هلند
    حکومت ایران از قدیم ای سیاست را داشته: برای قتل عام مخالفان مرز نشین قرارداد چنگ با کشور همسایه می‌بندد. این کار را با کوردها هم کرد. این کوردستان بود که با بمباران روزانه عراق در آن سرما کشته میداد. تهران و شهرهای دور از مرز زندگی عادی میکردند.
    6
    24
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - دانمارک، دانمارک

    پاکستان در اون حد نیست که بخواد شاخ شه. همون بلوچای خودمون به تنهایی ترتیبشون رو میدن.
    67
    11
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    سالهاست که عربستان و نیروهای تندرو داخل پاکستان این کشور را ترغیب به حمله به ایران می‌کنند، سرمایه گذاری عظیم که وهابی ها در تربیت نیروهای تندرو در پاکستان کرده اند در همین راستا است، تا حالا حکومت پاکستان رسما در مقابل این درخواست های خارجی و داخلی مقاومت کرده و از رویارویی با ایران خودداری کرده، اما عده ایی احمق تصمیم گیرنده در سپاه و حکومت ایران این بهانه را برای این درگیری فراهم کرده اند! والبته مردم هستند که بهای آن را می‌دهند !!
    40
    37
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    بلوچ های خودمون؟ از کی تا حالا افغانی خودشو ایرانی جا میزنه علی چلاق فقط در حد دستمال دماغش برای افغانی هایی که مزدوری می‌کنند ارزش قائله بیچاره ندیدی که تو سوریه چندتا از فاطمیون هموطن ات رو به کشتن داد
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.