اسرائیل: عوامل گروه جهاد اسلامی فلسطین در ایران آموزش دیده‌اند

العربیه: همزمان با بالا گرفتن سطح تنش‌ها در خاورمیانه، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، «شین بت»، روز سه شنبه جزئیات «آموزش عوامل گروه جهاد اسلامی فلسطین» در ایران را منتشر کرده است.

در این گزارش آمده که عوامل جهاد اسلامی در غزه، در خاک ایران آموزش دیده‌اند. طبق گزارش رسانه اسرائیلی آی۲۴، این جزئیات محصول تحقیقات از یک فرمانده جهاد اسلامی به نام «باسل مهدی» است.

به گفته شین‌بت، سفر مهدی از نوار غزه به مصر آغاز شد و او حدود دو هفته در آنجا ماند. از مصر چند روزی به سوریه و سپس به لبنان رفت. پس از یک دوره موقت، نیروهای عملیاتی برای دوره آموزشی به ایران بازگشتند.

این گزارش می‌گوید نیروهای جمهوری اسلامی به گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره از جهاد اسلامی در غزه، لبنان، ایران و سوریه آموزش دادند. نیروهای ارتش اسرائیل و شین بت، مهدی را کمتر از یک ماه پیش در نوار غزه دستگیر کردند و او را برای بازجویی به اسرائیل بردند.

بر اساس این گزارش، فرمانده مهدی گفته بود که باید برای دوره تک تیراندازی به ایران برود و به او اطمینان دادند در بازگشت حقوقش افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرده که نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی به تازگی هرچه بیشتر از شهروندان اسرائیلی و پلتفرم‌های آنلاین برای گردآوری اطلاعات درباره مقامات و شخصیت‌های بانفوذ در جامعه اسرائیل استفاده می‌کنند. بر اساس بیانیه شین بِت، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی از جمله شهروندان را به گرفتن عکس و فیلم از محل زندگی مقامات و افراد بانفوذ اجتماعی کشاند‌ه‌اند، بدون آن‌که این افراد از عوامل پشت پرده ماجرا آگاه باشند.

جمهوری اسلامی ایران سالهاست از گروه‌های شبه نظامی فلسطینی حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و لجستیکی می‌کند. پیشتر نیز گزارش‌های مبنی بر حضور مستشاران نظامی سپاه پاسداران برای آموزش و تجهیز نیروهای موسوم به مقاومت منتشر شده بود. دو هفته پیش رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه قدس در سوریه در یک حمله پهپادی کشته شده بود. او از اعضای موثر ارسال سلاح و تجهیز گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران در سوریه، لبنان و فلسطین بود.
+22
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا
    آخه این هم شد خبر ، . این رو همه میدونن که ، یه چیز جدید بگو
    0
    16
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    کور شود آنکس که نتواند دید - لندن، انگلستان
    با این همه ذلت و خاری که برای اسراییل و کلا غرب حاصل از هجوم حماس و حزب الشیطان از یک طرف و حمله پاپتی های یمن به کشتیها در دریای سرخ از طرف دیگر و حرکت موذی ج.ا در موشک باران کشورهای عراق و پاکستان،چنانچه اسراییل و غرب جواب این کارها را ندهند معلوم میشود که روابط پست صحنه ج.ا و اسراییل وغرب خیلی مهمتر از خون ریخته شده تمام اطراف است.
    1
    12
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    مردم دنیا بدانید، از امروز سرنگونی حکومت مفعولین ایران رقم خورد. حالا ببینید تا چند وقت طول میکشد.
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.