فیلم‌ دوربین‌های مداربسته از تلاش گلریز قهرمان برای سرقت لباس از یک فروشگاه پوشاک گران‌قیمت

 
نماینده ایرانی‌‌تبار پارلمان نیوزیلند سرقت‌ها را ناشی از «مشکلات سلامت روان» دانستگلریز قهرمان، نماینده پیشین حزب سبز نیوزیلند‌ایندیپندنت فارسی: گلریز قهرمان، نماینده حزب سبز نیوزیلند، در پی چند اتهام‌ سرقت از فروشگاه از سمتش استعفا کرد.
 
فیلم‌ دوربین‌های مداربسته از تلاش او برای سرقت اجناس از دست‌کم دو فروشگاه پوشاک گران‌قیمت در اوکلند و ولینگتون نیز منتشر شده است.
 
قهرمان در نخستین صحبت‌هایش بعد از مطرح شدن اتهام‌ها علیه او، اشاره کرد: «برای خودم واضح است که سلامت روانم تحت تاثیر اضطراب‌های ناشی از کارم به‌شدت مخدوش شده است. این امر باعث شد به شیوه‌هایی رفتار کنم که کاملا با شخصیت من مغایرت دارد. این تلاشی برای توجیه کارهایم نیست، فقط می‌خواهم توضیح بدهم.»
 
«مردم حق دارند و باید بالاترین معیارهای رفتاری را از نمایندگان منتخبشان توقع داشته باشند. کوتاهی کردم. متاسفم.»
 
او گفت: «بهترین کار برای سلامت روانم این است که از نمایندگی مجلس استعفا و بر بهبودی‌ام تمرکز کنم و برای تلاش در جهت تغییر مثبت در جهان راه‌های دیگری بیابم.»‌
 
نخستین بار نیوزتاک زدبی پلاس (Newstalk ZB Plus) در ۱۰ ژانویه اتهام‌هایی را علیه این نماینده ۴۳ ساله مطرح و ادعا کرد که او در طول فصل جشن [سال نو] از اسکاتیز بوتیک (Scotties Boutique)، فروشگاه این نشان تجاری لوکس واقع در پونسونبای در حومه اوکلند، سرقت کرده است.  
 
پلیس تحقیق درباره این ادعا را تایید کرد، اما در آن زمان نتوانست هویت‌‌های فردی خاصی را تایید کند.
 
صاحبان و کارکنان اسکاتیز بوتیک از هرگونه اظهارنظر عمومی درباره این دو ادعای سرقت مربوط به قهرمان و فروشگاهشان خودداری کردند.
 
پلیس اکنون در حال بررسی ادعای سرقت فروشگاهی دیگر قهرمان از یک فروشگاه ولینگتون به نام کریتیوورکس (Cre8iveworx) است.
 
روز دوشنبه گزارش شد که این فروشگاه ایمیل‌هایی برای سایر کسب‌وکارها ارسال و ادعا کرده که قهرمان اکتبر سال گذشته در این ساختمان حضور داشته است. کریتیوورکس که اجناس گران‌قیمت می‌فروشد، ۲۶ اکتبر این حادثه را به پلیس گزارش کرد. تا این لحظه پلیس دریافت این گزارش را تایید و اعلام کرده است که تحقیق در این زمینه ادامه دارد.
 
در همین حال، ماراما دیویدسون و جیمز شاو، رهبران حزب سبز، بعد از چند روز سکوت، نشستی رسانه‌ای برگزار کردند و گفتند که استعفای قهرمان را پذیرفته‌اند. آن‌ها اشاره کردند: «پاسخگویی مهم بود.»
 
دیویدسون گفت: «مهم است که درک کنیم همه نمایندگان هنوز انسان‌اند.»
 
شاو گفت: «چیزی که ما را مایوس کرده، شرایطی است که او در آن قرار گرفته است. این مایه تاسف بوده و برای ما مهم است که مسئولیت رفتارش را بپذیرد و حمایتی را که لازم دارد، دریافت کند.»
 
«امیدوارم [این تحقیق] هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.»‌
 
او همچنین گفت که قهرمان در دوران تصدی نمایندگی مجلس به دلیل دریافت تهدیدهای فیزیکی به‌شدت دچار اضطراب شد. آن‌ها همچنین تاکید کردند که قهرمان «از روزی که برای مجلس انتخاب شد»، بی‌وقفه به خشونت جنسی و مرگ تهدید شده است.
 
«این‌ها پیامدهایی دارند. از اینکه تشخیص داده است تحت فشار روانی قرار دارد، بسیار با او همدردی می‌کنم.»
 
«هرکسی به نحوه مدیریت ما از [این وضعیت] انتقادهایی خواهد داشت. این در نتیجه تغییری ایجاد نمی‌کند. درنهایت، او پاسخگوی رفتارش است و کمک می‌خواهد.»
 
قهرمان در بیانیه‌اش نوشت:«این رفتاری نیست که بتوانم توضیحی برای آن بدهم، چون اصلا منطقی نیست و بعد از معاینه پزشکی متوجه شدم حالم خوب نیست. متخصص بهداشت روان که با او صحبت می‌کنم معتقد است رفتار اخیرم با رویدادهای اخیر که به واکنش اضطرابی شدید منجر شده و به آسیب‌های ناشناخته قبلی مرتبط است، مطابقت دارد.»
 
«بر این اساس، نمی‌خواهم پشت مشکلات سلامت روانم پنهان شوم و مسئولیت کامل اعمالم را که به‌شدت از آن متاسفم، برعهده می‌گیرم.»
 
قهرمان پیش از ورود به سیاست در سال ۲۰۱۷ وکیل حقوق بشر بود. او نخستین نماینده پناهنده پارلمان نیوزیلند بود و در نقش سیاسی‌اش ۹ مسئولیت داشت که از جمله آن‌ها عدالت، امور خارجه، حقوق بشر، دفاع، پناهندگان و زنان بود.
+15
رأی دهید
-101

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    اگه مسئول تیم ناسا شده بود همه داشتن الان قیافه ی حق به جانب ملی میگرفتن ولی الان میگن عرب بود یا صیغه ی آخوندا بود یا ..
    76
    29
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران

    حالا یه اشتباهی کرده باید تو‌بوق‌ و‌کرنا کرد! همه ماها یه خطاهای کردیم، رشوه، دروغ، خیانت، تهمت، دزدی ( از زیر مالیات در رفتن یا اینکه در کشورهای غربی هم کار کنی هم کمک دولتی بگیری، تصادف ساختگی‌و الکی برا غرامت گرفتن، به مریضی زدن که خونه یا کمک دولتی بگیری، فاتحه کریدیت کارتها و قرض بانک رو‌خوندن، اینا همه یه جور دزدیه، هزار و‌یک چیز دیگه، فقط تا حالا گیر نیفتادیم یا خبر یا ویدئوش گرفته نشده مثل این بخت برگشته،
    122
    41
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    گل میرزا - فرانسه، فرانسه

    تپه ای نیست که ایرانیی اونجا ن....باشه
    22
    114
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    خوبه اسلام راه حل خوبی پیش پاش گذاشته تقیه کردن یعنی دروغ گفتن و در نهایت موضوع پزشکی مطرح کردن واقعا که شیادی های و حیله ها در اسلام تمامی ندارد در آخر گلریز خانم کسی که تهدید میشه از پلیس کمک میگیره نه میره دزدی
    22
    106
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

    اوج پستی، اوج حقارت، اوج بی حیایی، اوج دورویی، اوج بیشرمی. ای ننگ بر تو ادم ذلیل خفت بار. حالا اگر از شکم گرسنگی چیزی میدزدی میشد باهات مدارا کرد. اما حالا باید از اونجات اویزان بشی تا عبرت دیگران شی.
    15
    107
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    رامین-اسکاتلند - گلاسگو، انگلستان

    چطوری این آدم وارد مجلس شده؟ و آخر سک لیاس اینقدر ارزش داشت که دیگر تا آخر عمرش بخاطر این آفتابه دزدی نمیتواند سر بلند کند و حقوق ۱۰۰ هزار دلاری اش را و اشکورت پلیس که هر روز خانم را باید از مجلس میاوردند خانه هم از دست بدهد ؟
    5
    94
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این ها عصاره ی کثافت هستند. با چفیه می رفت پهلوی عرب ها و بیشتر درامد داشت
    14
    94
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    یکی از اقوام مسیح علی نژاد خاک بر سر. هم‌این‌هم مسیح هر دو‌با آخوندها دستشون‌و‌سرشون‌تو یه کاسه هست، وگرنه خیلیهای دیگه با حکومتدایران‌مخالف هستند ولی دست به دزدی از مال بقیه نمیزنند، چرا اگر مریضی خودتو جلوپماشین نینداختی عوضی دروغگو!!!!
    69
    32
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران

    متاسفانه در همه دنیا خانومهایی که مقداری سکسی باشن میتونن در رختخوابهای مختلف پله های ترقی رو در هر زمینه علمی ورزشی اقتصادی سیاسی ملیزمذهبی نظامی ووو پیشرفت کنن. من تو دانشگاه های تراز اول به وفور دیدم. جاهای دیگه بماند
    53
    17
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    دزد مگه تو پیشانی اش نوشته که طرف دزده ؟ این عمل یا از روی عادت ویا از روی نداری است . با متمول بودن ایشان و حقوق مکفی نمیتواند محتاج باشد . لذا این عادت دیرینه ایشان شاید از بچگی یا از خونش است
    5
    23
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    تاسف من از اینست که چرا یک خلافکار ژست احترام به حقوق بشری(توجه به شغل هایش کنید ) می گیرد !؟!
    53
    28
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    دله دزدی ، تقلب و کلاهبرداری در تمامی کشور ها وجود دارد ، اما این امر در کشورهای خاور میانه ابعاد بالاتری دارد ، زرنگی نامیده می‌شود ، از فرار مالیاتی گرفته ، تا گرفتن کمک هزینه نابجا از دولت ، بیمه ، و غیره ، چند سال پیش دانشجویی از همین دانشگاه بااعتبار چالمرز در گوتنبرگ گپی با من در یک میهمانی زد ، در ابتدا اقرار کرد که ایرانی ها باهوش و شاخص از لحاظ تعداد در دانشگاه ها و اساتید هستند ، اما بعد که کمی تو حرف صمیمی تر شدیم سوالی کرد که پدیده تقلب در همه و طبیعتا دانشجویان اسکاندیناوی وجود دارد اما اگه کسی اینکار را بکنه در تز یا هرچی به اون نه افتخار میکنه و نه بیان میکنه ، اما دانشجویان ایرانی ( البته نه همه ) به موفقیت در تقلب افتخار می‌کنند ،من مطمعن هستم این خانم سیاستمدار ، پدر و مادرش با دروغ کیس پناهندگی جور کردند ، او هم با تقلب مسیر تدریس را طی کرده ، و با رندی و بزرگ نمایی از فعالیت هایش در حزبش ترقی کرده و اکنون هم که گند زده میخواهد ربط بده که تحت تهدید بخاطر فعالیت هایش بوده ، و ناراحتی روحی داشته
    6
    16
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا

    این طرفداری فلسطین رو میکنه خوب طبیعتا کارهای اونا رو هم انجام میده
    4
    33
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    تقصیر شیطان رجیم بود که یک لحظه رفت بجان کثیفش و شهرت و اعتبارش رو گُ. مال کرد !! احمق احتمالاً دفعه اولش بوده که جلو دوربین مدار بسته چنین کاری کرده !
    6
    31
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    فروشگاه کلان قیمت چندین بار سرک کشیده‌ام. حداکثر دو یا سه پارچه لباس آویزان کرده. اینجا سکند هند فروشی می‌باشد.
    31
    14
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    فاطو سرک کشیدی ، دیده کنی که میتوانی چیزی کار بگیری ، دیده کردی که مسجد جای بوزیدن نیست و همه جا دوربین هست و خصوصاً لچک بسرها رو هم بیشتر زیر نظر دارند !؟
    5
    22
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    کسی‌ که با این خونسردی دزدی میکنه باور کن تا الان صد بار دزدی کرده حالا به دلایلی دستش رو نشده بوده. تازه الان اعلام کرده که دزدیش به خاطر فشار روحی‌ در اثر کار زیاد بوده. میگم اون جفیه رو که دور گردنت میندازی میندختی رو دوربین حل بود مرده شور جفیتو ببرن
    2
    11
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    Cocoo - ونکوور، کانادا
    بیأی ایران با تجربه دزدی در خارج سمت‌های خوبی‌ نصیبت می‌شه فرصت و از دست نده
    2
    12
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    تو باز چیز خوردی .تو جز بازارهای دسته چندم فروش جمعه هیچ جا راهت نمیدن چون بوی گند ادلکن لوبیا چیتی قم بخاطر اقامت درازمدتت در بشکه را می‌دی
    7
    6
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    اصولا احزاب سبز مثل تویله جالبه قم هستند. یک کثافت اباد مملو از پدوفیلها ،ای وا خواهرها. بینه های دزد و با اخلاقند
    8
    1
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.