رهبر کره شمالی: کره جنوبی دشمن شماره یک ما است

 کیم جونگ اون در سخنرانی روز دوشنبه خود کره جنوبی را «دشمن شماره یک» دانستوزیر امور خارجه کره شمالی در حالی به روسیه سفر کرده که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، در یک سخنرانی، کره جنوبی را «دشمن شماره یک» معرفی کرده است.

چون سون هوی، وزیر خارجه کره شمالی، روز سه‌شنبه ۲۶ دی در جریان سفر به مسکو گفت روابط با روسیه بر اساس طرح رهبران دو کشور در حال گسترش است.

این در حالی است که آمریکا و متحدانش از گسترش همکاری‌های نظامی میان مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کرده‌اند و همچنین گزارش‌هایی منتشر شده که روسیه در حملات اخیر خود به اوکراین از موشک‌های ساخت کره شمالی استفاده کرده است.

رهبر کره شمالی روز دوشنبه در یک سخنرانی در مجمع عالی خلق، پارلمان بی‌اختیار این کشور، گفت به این نتیجه رسیده که «وحدت دو کره» امکان‌پذیر نیست و سئول را به تلاش برای براندازی حکومت کره شمالی و وحدت دو همسایه از راه «جدب و استحاله» متهم کرد.

کیم جونگ اون همچنین هشدار داد که اگر جنگ با همسایه جنوبی پیش بیاید، کره شمالی از آن اجتناب نخواهد کرد.

او همچنین خواستار اضافه شدن متممی به قانون اساسی این کشور شد که بر اساس آن کره جنوبی «دشمن شماره یک و دشمن اصلی تغییرناپذیر» معرفی شود و قلمروی شمالی شبه‌جزیره کره را مجزا از جنوب تعریف کند.

در ادامه این اقدامات خصومت‌آمیز نسبت به کره جنوبی، رسانه‌های دولتی کره شمالی خبر دادند که سه موسسه فعال برای وحدت دو کره و گردشگری بین دو کشور تعطیل شدند.

از سوی دیگر، رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده‌اند که سئول و واشینگتن توافق کرده‌اند مذاکرات زودهنگام درباره تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را آغاز کنند تا قرارداد بین دو کشور قبل از انتخابات امسال ریاست‌جمهوری آمریکا و برنده شدن احتمالی دونالد ترامپ تمدید شود.

این قرارداد سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و به گزارش خبرگزاری دولتی یونهاپ کره جنوبی، مقام‌های آمریکایی و کره‌ای توافق کرده‌اند مذاکره برای تمدید آن تا سال ۲۰۲۶ و فراتر از آن را امسال آغاز کنند.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات امسال آمریکا، در دوران ریاست جمهوری خود سئول را متهم کرده بود «مجانی» از قدرت ارتش آمریکا استفاده می‌کند و خواسته بود کره جنوبی سالیانه ۵ میلیارد دلار مانند آمریکا برای حضور نیروهایش هزینه کند.

نیروهای آمریکایی در قالب تلاش‌های مشترک واشینگتن و سئول برای بازداشتن کره شمالی از تحرکات نظامی در خاک کره جنوبی مستقرند.

کره شمالی اخیراً برنامه موشکی و هسته‌ای خود را گسترش داده و روز ۱۵ دی‌، مرز دریایی خود با همسایه جنوبی‌اش را با آتش توپخانه هدف گرفت.

ساعتی بعد کره جنوبی با یک رزمایش و استفاده از مهمات جنگی به این اقدام پاسخ داد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که شلیک توپخانه همسایه شمالی این کشور هیچ خسارت مالی و جانی به بار نیاورده، اما این اقدام «تحریک‌آمیز تنها به تنش دامن می‌زند و صلح در منطقه را به خطر می‌اندازد.
+4
رأی دهید
-27

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    یعنی می شه روزی همانطور که دیوار برلین را برداشتند و ملت آلمان شرقی و غربی یکی شدند دو کره هم یکی شوند؟
    0
    10
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
    خاک بر اون سر جاهلتون دو ملت کره ای هستید و برادر و یک ریشه چرا بازیچه دست کمونیسم و سرمایه داری کردید خودتونو. یخورده از ملت های آلمان و ویتنام و یمن یاد بگیرید که جلوی زیان رو از هر جا گرفتند سود شد. ماجرای این ها هم مثل ما و ایران شمالی است که الهام دماغ نمیزاره کشور جعلیش به مام میهن برگرده
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    هر دو یک نژاد یک قوم و یک ملت هستند..بعد از جنگ کره،نیمی گرفتار کمونیسم روسیه شدند و مسیر واپسگرایی،استبداد،دیکتاتوری،خفقان و کمونیسم را انتخاب کردند شدند کره شمالی که مردمش گرفتار گرسنگی و انوع عقب ماندگی و فقر مطلق هستند،اجازه سفر خارج از کشور ندارند و حتی انتخاب مدل مو و لباسشان،فیلم و تلویزیونی که نگاه میتوانند بکنند هم دست خودشان نیست و تحت امر رهبر خودکامه ظالم و نظامیان بیرحم هستند (شبیه کجاست؟)و منفور دنیا ، اما نیمی دیگر مسیر دوستی با غرب،آزادی،دموکراسی ،انواع پیشرفت تکنولوژیکی ،اقتصادی و مدرنیزه را انتخاب کردند شدند کره جنوبی که از کانون های پیشرفت تکنولوژی و از مرفه ترین نقاط جهان با سطح تحصیلات بالا و زندگی عالی و محترم همه دنیا هستند.
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.