عراق سفیرش را از تهران فراخواند؛ کاردار ایران احضار شد

دویچه وله: وزارت خارجه عراق کاردار ایران را در واکنش به حملات موشکی سپاه به اقلیم کردستان احضار کرد. جمهوری اسلامی این حملات را "دفاع از حاکمیت و امنیت" خود خوانده است. آمریکا از استقلال و تمامیت ارضی عراق اعلام پشتیبانی کرد.

در پی حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق که به گفته مقامات عراقی به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان انجامیده، عراق سفیر خود در تهران را فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اطلاعیه وزارت خارجه عراق آمده که نصیر عبدالمحسن فراخوانده شده تا "مشورت‌هایی" در مورد تازه‌ترین حملات سپاه به اربیل، مرکز کردستان این کشور صورت بگیرد.
آمریکا حمله موشکی سپاه به اربیل را به‌شدت محکوم کرد
ایالات متحده آمریکا حمله موشکی سپاه پاسداران به شهر اربیل، در شمال عراق را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه ۱۵ ژانویه به وقت محلی این حمله را محکوم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

مقام‌های اقلیم کردستان می‌گویند، دست کم چهار غیرنظامی در این حمله کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته میلر این حملات "بی‌ملاحظه" بوده و ثبات عراق را به خطر می‌اندازد. آمریکا همچنین حمایت خود را از دولت عراق و اقلیم کردستان برای تحقق آینده مورد نظر شهروندان این کشور اعلام کرده است.

شاهدان عینی می‌گویند، چند موشک در نزدیکی کنسولگری جدید در دست ساخت آمریکا در اربیل فرود آمده است.

سپاه همچنین اهدافی در سوریه را نیز همزمان هدف حملات موشکی قرار داده و اعلام کرده به "محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی" مرتبط با حملات کرمان و راسک حمله کرده است.
عراق در اعتراض به حملات سپاه به اقلیم کردستان کاردار ایران را احضار کرد
خبرگزاری دولتی و رسمی عراق (واع) می‌گوید، وزارت خارجه این کشور کاردار ایران در بغداد را در اعتراض به حملات سپاه پاسداران به مناطقی در اربیل احضار کرده است.

به گزارش رویترز، احضار کاردار ایران روز سه‌شنبه ۱۶ ژانویه یک روز پس از وقوع این حملات صورت گرفته است.

خبرگزاری‌های ایران نیز به نقل از واع، از تسلیم یادداشتی اعتراضی به کاردار ایران در این ارتباط خبر داده‌اند.

سپاه پاسداران طی اطلاعیه‌هایی اعلام کرده که به اهدافی در سوریه در اعتراض به حملات تروریستی در کرمان و راسک حمله کرده و همچنین یک "مقر مرتبط به اسرائیل" را در عراق هدف گرفته و منهدم کرده است.

وزارت خارجه عراق این حمله را محکوم کرده و آن را "تجاوزی" به اربیل خوانده که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شده است.

بنا بر گزارش رویترز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت این کشور به همه اقدام‌های قانونی، از جمله شکایت به شورای امنیت سازمان ملل متحد در مخالفت با اقدام سپاه مبادرت خواهد کرد.
اتخاذ تدابیر امنیتی و حضور پلیس و نیروهای امنیتی عراق پس از حملات موشکی سپاه در اربیل
+33
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.