حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل عراق و سوریه

رادیو فردا: سپاه پاسداران بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که مناطقی را در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق و همچنین سوریه هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

اطلاعیه‌های این نهاد نظامی که در رسانه‌های داخلی ایران بازتاب یافته با ویدیوهای کوتاهی همراه است که نشان از شلیک موشک‌های سپاه پاسداران دارد.

یکی از اطلاعیه‌های سپاه پاسداران می‌گوید که در این حملات «مراکز جاسوسی» اسرائیل در اقلیم کردستان عراق هدف موشک‌های بالستیک قرار گرفته شده است.

دقایقی قبل از صدور این اطلاعیه، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع امنیتی عراق گزارش داده بود که فعالیت‌های فرودگاه اربیل پس از شنیده شدن صدای انفجار بر فراز این شهر متوقف شده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود عنوان کرده که حملات به اقلیم کردستان در واکنش به کشته شدن فرماندهان سپاه و «جبهه مقاومت» بوده و در این حملات «یکی از مقرهای اصلی جاسوسی» اسرائیل منهدم شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید که مقر مورد اشاره، «مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است»، اما نیروهای ایران بر آن «اشراف و تسلط اطلاعاتی» داشتند.

اطلاعیه سپاه پاسداران توضیحی درباره محل دقیق این مقر نمی‌دهد. اما رویترز در گزارش دیگری نوشته که صدای انفجار از منطقه‌ای در حدود ۴۰ کیلومتری شمال شرق اربیل و نزدیک کنسولگری آمریکا شنیده شده است.

این گزارش به نقل از منابع درمانی می‌افزاید که به دنبال انفجارها دو کشته و پنج مجروح که غیرنظامی هستند به بیمارستانی در آن اطراف منتقل شده‌اند.

ایران پیش از این نیز اهدافی را در اقلیم کردستان عراق مورد حمله قرار داده و گفته است که این منطقه محل فرماندهی عملیات گروه‌های جدایی‌طلب ایرانی و همچنین عوامل اسرائیل است.

سپاه پاسداران همچنین در اطلاعیه‌ دیگری با اشاره به حملات موشکی خود به سوریه نوشته که در این حملات قرارگاه عناصر مرتبط با بمب‌گذاری‌های اخیر در کرمان و حمله مسلحانه در راسک منهدم شده است.

حمله مسلحانه در شهر راسک استان سیستان و بلوچستان روز ۲۴ آذر انجام گرفت که در جریان آن دست‌کم ۱۲ نیروی پلیس ایران کشته شدند، رخدادی که گروه جیش العدل مسئولیتش را بر عهده گرفت.

بمب‌گذاری‌های کرمان نیز که روز ۱۳ دی در چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، صورت گرفت، دست‌کم ۸۹ کشته بر جای گذاشت. این رخداد یکی از مرگبارترین حوادث از این دست در ایران معاصر محسوب می‌شود و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

اطلاعیه سپاه پاسداران نیز با اشاره به نقش داعش در این رخداد می‌گوید که در حملات بامداد دوشنبه نیروهای ایران، «محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر» منهدم شدند.

این اطلاعیه بدون ذکر محل دقیق این حملات صرفا می‌گوید که در بخش «اشغالی» سوریه بوده است.

سپاه پاسداران در نهایت تاکید کرده که «گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران» را هرکجا که باشند خواهد یافت واز آنها انتقام خواهد گرفت.
+46
رأی دهید
-24

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    چه جالب نمی دونستم اسراییل مراکز جاسوسیش رو به لونه مار و مارمولکای بیابون منتقل کرده، اگر شما واقعا قصد تون زدن هدف دقیق بااین لوله آفتاب‌هاتون رو در اربیل داشتین با این موشکای نقطه زن دقیق باید بطرف مثلا پاکستان شلیک می کردین شاید در اربیل فرود می اومد.😂
    18
    43
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    چرا نظام اخوندی ایران از اینکه خود اسرائیل را با موشکهای پلاستیکیش مورد حمله قرار بده شرم میکند و یا میترسد ؟ مگر مسئولان نظام پشمکی اخوندی نمی گویند تا بحال حدود چند دانشمند هسته ایمان به دست اسرائیل در داخل ایران کشته شدن و یا نمی گویند تا بحال چندین بار مراکز هسته ای ایران مورد هجوم هکارها و جاسوسان اسرائیلی قرار گرفته شدن و چند بار دیگر در اطراف تهران و کرمانشاه و اصفهان پایگاه ها و انبارهای تسلیحاتی سپاه پاسداران مورد حمله پهپادی و موشکی رژیم اسرائیل قرار گرفته اند , پس چرا رژیم ایران نه فقط از نوچه های نیابتیش بخواهد به اسرائیل حمله کنن و یا اسیب رسانن , نیروهای سپاه و دیگر نیروهای مسلحش را به فلسطین و به لبنان اعزام کنن تا دوش به دوش نیابتیهای لبنانی و فلسطینیش با صهیونیستهای اسرائیلی بجنگند و از شر اسرائیل مثلا" خلاص یابند ! در کردستان عراق و ترکیه و دیگر کشورها کسی یا مکانی از اسرائیل کشته و نابود شود بدست مزدوران نظام پست اخوندی هیچ چیز را از اسرائیل کم نمی کند بلکه به اقتدار اسرائیل در جهان افزوده میشود.
    8
    32
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    universe123 - لندن، انگلستان
    آدمکشها فقط ملتهای ضعیف رو میکشند. چرا سفارت امریکا در اربیل رو نزدین؟ چرا نیروهای امریکایی و بریتانیایی رو در عراق و سوریه نمیزنین؟ چرا اسراییل رو نمیزنین ترسوها؟
    2
    7
    ‌سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.