وزیر دفاع اسرائیل: به‌زودی مرحله جدیدی از جنگ را در نوار غزه آغاز خواهیم کرد

یوآو گالانتپس از بیش از صد روز جنگ میان اسرائیل و حماس در نوار غزه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل مجددا تاکید کرد که کشورش جنبش حماس و هر که در حوادث هفتم اکتبر پشتیبانی کرده است را نابود خواهد ساخت.

گالانت دوشنبه 25 دی طی یک کنفرانس خبری در تل‌آویو گفت«جنگ در غزه را متوقف نمی‌کنیم و از اعمال فشارهای نظامی عقب نخواهیم نشست».

وزیر دفاع اسرائیل با تاکید بر ضرورت تقویت اتحاد و انسجام در جبهه‌های داخلی و میدان نبرد خاطرنشان کرد که بازگرداندن گروگان‌ها تنها با اعمال فشار نظامی، ادامه جنگ غزه و استفاده از قدرت علیه حماس، امکان‌پذیر خواهد بود.

او همچنین افزود که «اسرائیل جز با استفاده از قدرت قادر به بازگرداندن گروگان‌ها نخواهد بود».
اهداف بلندمدت
گالانت در ادامه با بیان این‌که « به زودی آغاز مرحله جدیدی از جنگ در جنوب نوار غزه را اعلام خواهیم کرد»، گفت:«اهداف ما در غزه بلندمدت است و به زمان نیاز داریم».

او همچنین تاکید کرد که در پایان جنگ در غزه هیچ گونه تهدیدی از سوی حماس وجود نخواهد داشت».

وزیر دفاع اسرائیل گفت که «آینده غزه در فردای پس از جنگ باید به‌طور سیاسی سازماندهی شود»، و افزود:« ناچار فلسطینی‌ها باید پس از پایان جنگ غزه را اداره کنند».

این اظهارات وزیر دفاع اسرائیل پس از 101 روز ادامه جنگ در نوار غزه و در حالی مطرح می‌شود که مجله «تایمز» اسرائیل، دوشنبه 25 دی، گزارش داد که ارتش این کشور یکی از چهار لشکر رزمی خود را از غزه خارج کرده است.

ارتش اسرائیل پس از گذشت بیش از صد روز از آغاز جنگ، لشکر 36 شامل تیپ گولانی، تیپ 188 و تیپ هفتم این کشور را با ابقای 3 لشکر رزمی در مناطق مختلف نوار غزه، از این باریکه خارج کرد.

این نشریه در ادامه گزارش داد که خارج کردن لشکر 36 توسط ارتش اسرائیل از نوار غزه در چارچوب برنامه‌های آن برای «جنگ طولانی با حماس با حفظ کارایی نیروها» صورت می‌گیرد.
+33
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.