انتشار گسترده ویدئوی دختر ربوده‌شده اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی این کشور

العربیه: از میان سه گروگان اسرائیلی که در جدیدترین ویدئوی پخش‌شده توسط حماس از گروگان‌ها مشاهده شدند، تصویر یک دختر، توجه بسیاری از اسرائیلی‌ها را به خود جلب کرد.

عکس نوآ ارجمانی، دختر جوان بیست ساله، پس از ظهور در کلیپ پخش‌شده از سوی حماس در شامگاه یکشنبه 24 دی در شبکه‌های اجتماعی، به طور گسترده در میان اسرائیلی‌ها به اشتراک گذاشته شد.

دلیل این انتشار سریع، ویدئویی است که ماه‌ها پیش، از عملیات ربایش او پخش شد که در جشنواره موسیقی «تووا» شرکت کرده و او را پس از ربوده‌شدن، سوار بر ترک موتور یکی از مردان مسلح حماس در حمله هفتم اکتبر گذشته، نشان داد.

در پی پخش این ویدئو، نام این دختر جوان در رسانه‌های اسرائیل؛ به‌ویژه پس از انتشار آخرین نامه‌ای که لحظاتی قبل از ربایش برای یکی از دوستانش فرستاد، برجستگی یافت.
آخرین پیامک
او در این پیامک ارسالی برای دوستش از تلفن همراه نوشت که در پارکینگ است و «نمی‌تواند بیرون بیاید» که دوستش پاسخ داد: «پنهان شو».

ارجمانی دو ساعت بعد نوشت: «برای فرار، ماشین نداریم».

این آخرین باری بود که دوستان و خانواده ارجمانی، خبری از او گرفتند تا این که فیلمی در فضای مجازی از او سوار بر ترک موتور هنگام ربایش در حالی که فریاد می‌زد «مرا نکش»، پخش شد.
آزادمان کنید
حماس روز گذشته همزمان با صدمین روز آغاز جنگ، کلیپی از «نوآ» در کنار دو گروگان اسرائیلی پخش کرد که از دولت خود می‌خواستند، حمله را متوقف و آنها را آزاد سازد.

علاوه بر نوآ 26 ساله، یوسی شرعابی (53 ساله) و تایس ورسکی (38 ساله) در این ویدئو مشاهده شدند.

این ویدئوی 37 ثانیه‌ای بدون تاریخ با این جمله به پایان رسید که «منتظرمان باشید... فردا شما را از سرنوشت آنها باخبر می‌کنیم».

انتشار این ویدئو در پی این بود که حماس روز گذشته اعلام کرد، تماسش با برخی از گروگان‌ها در جریان بمباران شدید غزه قطع شده که چه‌بسا منجر به کشته‌شدن آنها شده باشد.

مقامات اسرائیلی طبق معمول از پاسخ به پیام‌های حماس در مورد گروگان‌ها که آن را «جنگ روانی» می‌دانند، خودداری کردند.

هنوز 132 گروگان نزد حماس هستند که 25 نفر از آنها مطابق روایت اسرائیل، کشته‌شده‌اند.
+9
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.