وزیر دفاع بریتانیا: به ایران هشدار داده بودیم که زمان رو به اتمام است

یورونیوز: گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه در گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت که لندن منتظر خواهد ماند تا ببیند در دریای سرخ چه اتفاقاتی می‌افتد و سپس در خصوص اقدامات آتی ممکن در قبال حوثی‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

او همچنین احتمال عملیات نظامی بیشتر علیه حوثی‌های یمن را رد نکرد و افزود که لندن در پاسخ به آنچه او «سرکشی حوثی‌ها» خوانده در حملات آمریکا علیه این گروه مشارکت کرده و برای انجام حملات هوایی بیشتر آمادگی دارد.

ارتش بریتانیا پنجشنبه شب به نیروهای ایالات متحده پیوست و به تلافی هدف قرار دادن تجارت بین‌المللی در دریای سرخ، حملاتی را علیه مواضع حوثی‌ها انجام داد. آقای شاپس در پاسخ به پرسشی در این رابطه که آیا لندن قصد دارد اقدامات خود را در قبال حوثی‌ها تشدید کند پاسخ منفی داد اما در عین حال اضافه کرد که بریتانیا به دقت وضعیت را زیر نظر خوهد داشت.

او همچنین در ادامه افزود: «قصد ما ورود به یمن یا چیزی شبیه به آن نیست، بلکه صرفا ارسال یک پیام بسیار روشن و بدون ابهام برای حوثی‌های مورد حمایت ایران هدف ما بود تا آنها بدانند که رفتارشان در دریای سرخ کاملا غیرقابل قبول است.»

او در ادامه همچنین اضافه کرد که بریتانیا و آمریکا هشدارهای مستقیم و غیرمستقیمی به ایران در مورد حملات حوثی‌ها در دریای سرخ ارسال کرده‌اند. وی در ادامه افزود: «ما به طور مستقیم و غیرمستقیم پیام‌هایی را به ایران و حوثی‌ها فرستادیم تا به آنها بگوییم که زمان رو به اتمام است.»

هرچند بریتانیا در نخستین حملات به مواضع حوثی‌ها با آمریکا همراهی کرد اما این کشور در موارد بعدی در این عملیات مشارکت نداشت. آقای شاپس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص نگرانی‌های بریتانیا در قبال تحولات دریای سرخ تاکید کرد که تغییر مسیر حمل و نقل بین‌المللی به دلیل تنش‌هایی که حوثی‌ها ایجاد کرده‌اند هزینه‌های قابل توجهی را بر حمل و نقل دریایی تحمیل کرده است.

وزیر دفاع بریتانیا همچنین چندین بار در این گفتگو بر غیرقابل قبول بودن حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری تاکید و اضافه کرد که این روند نمی‌تواند ادامه یابد.

اقدامات بریتانیا و ایالات متحده در حالی صورت گرفته که سخنگوی نیروهای مسلح یمن تهدید کرده حملات به مواضع حوثی‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند.

هرچند مقام‌های دولت بریتانیا از تصمیم خود برای مشارکت در حملات با آمریکا به یمن حمایت می‌کنند اما برخی از نمایندگان پارلمان این کشور از تصمیم سرخود دولت و در جریان قرار ندادن قوه مقننه در این خصوص خشمگین و ناراضی هستند. هرچند رهبر حزب مخالف کارگر به صراحت اعلام کرده که این جریان سیاسی از تصمیم دولت مبنی بر مشارکت در حملات آمریکا حمایت می‌کند.
+23
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک

    ولایت ما امام زمانی استش. لزومی ندارد که بخواهی در باره زمان گپ زنی.
    65
    4
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    البته ما هم واقف هستیم که مثل ۴۴ سال گذشته گزینه ها را روی میز گذاشته و بعضاً اینجا و آنجا و روی طاقچه هم چیده اید، و اما عین گذشته آخوند را حمایت و ما را خر فرض میکنید!
    3
    68
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان

    امیدوارم ایران به زودی بمب اتمی بسازد و آنوقت ایران به جرثومه جنایت در دنیا که انگلیس کثیف باشد اولتیماتوم خواهد داد. ننگ بر انگلیس جنایتکار
    43
    19
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک
    مسئله دزدی فقط یک برچسب و توهم هست در هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند یک خارجی یک پست مهم را اشغال کند جالب این هست چنان اتهاماتی وارد می‌کنند که مرغ پخته هم از این اتهام خنده اش میگیرد چند سال قبل پلیس ایرانی تبار در انگلیس را با یک اتهام واهی و این خانم هم با این اتهام کنار گذاشتند بعد اروپا یی ها دم از دموکراسی و حقوق بشر میزنند
    12
    6
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان
    هیچ غلطی نمی توانید بکنید ، آن زمان گذشت که یک نامه می نوشتید و شاه یک کشور با خفت و خاری سوار قطار می‌شد و بدون هیچ عکس‌العمل کشورش را ترک می کرد . هر چند که از آخوندها خوشم نمی آید ولی قدرت دفاعی ایران در منطقه پخش شده و شما خودتان هم می دانید که انگلیس آن کشور استعمار گر سابق نیست و با مشکلات فراوانی داره دست و پنجه نرم می کنه . یکروز ۶۰ در صد دنیا زیر استعمار شما بود ولی الان نگران تکه تکه شدن کشور خودتان هستید . هر چند که باور دارم جمهوری اسلامی بمب اتمش را هم داره ولی امیدوارم که بزودی رونمایی کنه بعد ببینیم شما چه غلطی می کنید .
    19
    6
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    برو بچه جون ، کشکتو بساب ! دنیا و رژیم ددمنش مفعول چلاق ، گوشش از این حرفای یکمن یه غاز پُره ! برو برو کنار بذار باد بیاد !
    1
    6
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.