اعلام جرم قوه قضائیه علیه نیلوفر حامدی و الهه محمدی یک روز پس از آزادی به اتهام «کشف حجاب»

نیلوفر حامدی و الهه محمدیقوه قضائیه یک روز پس از آزادی موقت نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو روزنامه‌نگار شناخته شده ایران، پرونده جدیدی به اتهام «کشف حجاب» برایشان تشکیل داد.

پرونده جدید آنها در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی روز گذشته پس از یک سال و چهار ماه با وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شدند.

تصاویر لحظه آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی پخش شد.

اکنون میزان پایگاه خبری قوه قضائیه خبر داده است که «روز گذشته پس از آزادی موقت دو متهم امنیتی زن، تصاویری از کشف حجاب این افراد در فضای مجازی منتشر شد. در پی این اقدام ضمن اعلام جرم، پرونده جدیدی برای این متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.»

بدین ترتیب، این دو خبرنگار شناخته شده در حالی که منتظر نتیجه اعلام نظر دادگاه تجدیدنظر در رابطه با پرونده قبلی هستند، اکنون با پرونده جدیدی هم مواجه شده‌اند.

دادگاه تجدید نظر استان تهران دیروز با تبدیل قرار بازداشت این دو خبرنگار به قرار وثیقه آن دو را تا زمان صدورحکم موقتا آزاد کرده بود.

بنابر بر نظر دادگاه تجدیدنظر، نیلوفر حامدی و الهه محمدی علاوه بر سپردن وثیقه ممنوع‌الخروج هم هستند.

شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، هنرمندان و روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی و سیاسی از آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی ابراز خوشحالی کردند.

امجد امینی پدر مهسا (ژینا) با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خانم‌های گرانقدر، نیلوفر حامدی والهه محمدی؛ خبر آزادی شما بزرگواران، بعد از چهارصد روز تحمل زندان و دوری از خانواده، همه ما را خوشحال کرد و کاممان را شیرین گردانید.»
اتهام جدید نیلوفر حامدی و الهه محمدی چیست؟
اتهام جدید نیلوفر حامدی و الهه محمدی «کشف حجاب» عنوان شده است.

آنها پیشتر به خاطر پوشش خبر کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی به «همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» متهم شده بودند.

در رابطه با آن پرونده، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲، یعنی نزدیک به یکسال پس از بازداشت، الهه محمدی و نیلوفر حامدی را در مجموع به ۱۲ و ۱۳ سال زندان محکوم کرده بود. در مجموع، به ترتیب، شش و هفت سال از حکم آنها اجرایی بود.

اتهام آنها «اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» عنوان شده است.

دادگاه بدوی آنها را به مدت دو سال هم «از فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات» منع کرده بودند.
+4
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    مسخره تر از این پفیوزها خودشونن ! ک…ک. ها خودشون هم نمی‌دونن چه ... دارن میخورن !؟
    0
    20
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    ترازوی یک مغازه تربار و میوه فروشی قابل اعتمادتر از ترازوی عدالت قوه قضائیه است!
    0
    22
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    واقعا یک رژیم داعشی حماسی طالبانی که دشمن ایرانیان و انسانیت هست بر کشور خیمه زده.لعنت بر هر چه سایبری و سپاهی و ۵۷ ای بیشرفه.
    0
    19
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    با امید پیروزی برای شما . یک خواهش دارم اگر ممکن است. این همه رنج .این همه خدمت .اگر ممکن   است این چپیه فلسطینی را استفاده نکنید. یک پیشنهاد است.ربطی به چپیه در اصل ندارد .بلکه مفهوم این چپیه است. و فقط در نزد ما ایرانی ها . نماینگر قشر نحسی در نزد ما است که در سال  ها ۵۷ با پوشیدن این چپیه طرز تفکر خاص رواج دادند که بانی این فاجعه در ایران بود.و هنوز هم دست بر نمی دارند .هر نشان در نزد ما نماینده یک حالت ذهنی است و این حالت ذهنی باز نما اوضاع طبیعی جامعه امروز  ما باید باشد .آیا امروز در ایران همان نظری  را به چپیه    دارند که در ۵۷ داشتند ؟ آیا طرزتفکر  ما در مورد چپیه فلسطینی همان نظر ها گذشته  است  ؟ چپیه فلسطینی  در نزد ما یعنی. خیانت. ۵۷. روسفیل . حزب توده.ک گ ب . چیریک. فرخ. مجاهد .مریم . دروغ.  امام در ماه. آخوند.پیشه واری. امپریالیست .سیونیست . آنتی سیمیت.یعنی جمعی  از کلمات که ما را ۱۵۰۰ سال به عقب پرتاب کرد. در یک جامعه درست .چپیه فقط چپیه  است. 
    0
    20
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    ادامه : در یک جامعه درست .چپیه فقط چپیه  است.  یکی فکر می کند.     It's cool .دیگری سنت  می داند. ولی در نزد ما مثل جن است . آفت .مار  هفت سر اژدها. نماد همیشه حقیقت نیست، نماد را می پرستیم. و این مخرب است .اصل قضیه دیگر ارزشی ندارد. چون نماد مهمتر از حقیقت می شود.در ایران آزاد  من خودم دشداشه خواهم پوشید. در این گرما هوا باد  خنک به همه قسمت ها بدن در زیر دشداشه حال می دهد. ولی در آن زمان دشداشه فقط دشداشه  است. نه کمتر نه بیشتر . چپیه در نزد ما یعنی خیانت. ارزش آن را ندارد که بر گردن. شکنجه شده باشد. 
    0
    17
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    نه عزیزم لعنت بما ملت دوزاری که فقط ادعا داریم ولی همش نق می زنینیمو غرغر می کنیم ولی در عمل مثل بز فقط تماشاگریم، بعد از اینهمه کشته و کور شدن اینهمه جون بیگناه دوباره برگشتیم به تنظیم کارخانه نقطه سر خط، همین دیروز بود که در شهرک غرب اون خانم رو چار تا سگ حرمزاده بخاطر بد حجابی از ماشین بیرون کشیدن و با شوکر و ضرب شتم با خودشون بردن ولی اون همه مجسمه در حال تماشا بودن و فقط نگا کردن و هیچ غلطی نکردن، نتیجه اش می شه همین که اخوند مذلف زیر خواب باجناق ۵۰ ساله که داره تو سرمون می زنه، از ماس که بر ماس.
    0
    11
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    قهرمانان واقعی ملت ایران .
    1
    3
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.