سخنگوی حماس: تعداد زیادی از اسرای اسرائیلی «احتمالا» در بمباران‌ کشته شدند

العربیه: ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس شامگاه یکشنبه 24 دی، در یک سخنرانی ضبط شده گفت که سرنوشت بسیاری از اسرای اسرائیلی در غزه نامعلوم است و این احتمال وجود دارد که آنها در بمباران اسرائیل کشته شده باشند.

ابوعبیده گفت که بسیاری از گروگان‌ها ممکن است اخیراً در نوار غزه کشته شده باشند و اسرائیل را مقصر دانست.

گفتنی است در حمله غافلگیرانه حماس در 7 اکتبر به جنوب اسرائیل حدود 1200 نفر را که اکثر آنها غیرنظامی بودند کشته شدند و حدود 250 به اسارت حماس درآمدند که هنوز نصف این تعداد در دست این گروه هستند.

در پی حمله همه جانبه اسرائیل به غزه، تنش‌ها در سراسر منطقه افزایش یافته است و اسرائیل تقریباً هر روز با گروه حزب الله لبنان درگیر می‌شود. شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران نیز به اهداف ایالات متحده در سوریه و عراق حمله می‌کنند و حوثی‌ها در یمن کشتی‌های بین المللی را هدف قرار می‌دهند که به موجی از حملات هوایی آمریکا و متحدانش در هفته گذشته علیه مواضع حوثی‌ها منجر شد.

این در حالی است که در صدمین روز جنگ غزه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل شامگاه یکشنبه 24 دی، اعلام کرد تل‌آویو حملات خود را تا پیروزی و شکست حماس متوقف نخواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، گالانت گفت: «ما تا شکست حماس خواهیم جنگید، 100 روز از حمله وحشیانه حماس که منجر به کشتار و آزار کودکان، زنان و مردان شد، گذشت. 100 روز از اسارت دوستانمان به عنوان گروگان در غزه گذشت، 100 روز گذشت. تا پیروزی می‌جنگیم.»

در صدمین روز جنگ اسرائیل و حماس، تا کنون حدود 24000 فلسطینی کشته شده، بخش وسیعی از نوار غزه کاملا تخریب شده است. همچنین 85% از جمعیت 2.3 میلیون نفری این باریکه وادار به ترک خانه‌هایشان شده و یک چهارم مردم در خطر قحطی قرار گرفته‌اند.
+2
رأی دهید
-30

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۱۰۳
    خداوند - آسمان، ایران
    نتان یابو گفتش که “اسرا رو‌به اسرائیل برمیگردونیم”، یادش رفت بگه البته اجسادشون رو ! به خاطر اینکه از زیر محاکمه در بره و در قدرت بمونه دست به کشتار زد، مرگ بر هر چی آخوند مفعول و نتان یابو و همشون که انسانیت رو‌ کشتن
    18
    3
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    من هم فکر میکنم دست حماس خالی است و قاعدتا باید بیش از نیمی از این گروگان ها بعلت بمباران های هوائی و یا در حین جنگ و یا توسط خود حماسی ها کشته شده باشند
    1
    19
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.