بازداشت خشن یک زن در تهران با شوکر به دلیل سرپیچی از حجاب اجباری

ایران اینترنشنال: ویدیو و گزارش‌های رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهند روز شنبه ۲۳ دی‌، ماموران پلیس یک زن را در شهرک غرب تهران به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری با خشونت بازداشت کردند. آنان با شوکر این زن را هدف ضرب و جرح قرار دادند و با اعمال زور سوار خودروی ون پلیس کردند و با خود بردند.

بر اساس شواهد، ماموران انتظامی در میدان صنعت در شهرک غرب تهران، این زن را به دلیل سرپیچی از حجاب اجباری از ماشین پیاده کردند. جمهوری اسلامی از ابتدای تاسیس خود در بیش از ۴۰ سال گذشته همواره سیاست حجاب اجباری را اعمال کرده است.

طی سال‌های گذشته ماموران انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت بسیاری از زنان و دختران در سراسر کشور به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری کرده و آنان را مورد ضرب و شتم و آزار قرار داده‌اند.

روز ۱۳ دی‌ ماه حکم ۷۴ ضربه شلاق رویا حشمتی، از مخالفان حجاب اجباری در ایران که به دلیل رعایت نکردن حجاب صادر شده بود، اجرا شد.

اجرای این حکم با واکنش‌های گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از مردم صدور و اجرای آن را محکوم کردند.

با وجود تصویب قوانین محدود کننده و تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب مخالفان حجاب اجباری و صدور و اجرای احکامی همچون شلاق به دلیل سرپیچی از حجاب، مبارزه زنان در ایران برای به دست آوردن حق انتخاب پوشش همچنان ادامه دارد.

در ماه‌های گذشته و از زمان قتل حکومتی مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد، نافرمانی مدنی زنان گستردگی بیشتری پیدا کرده و هر روز تصاویری از زیست روزمره آنان بدون حجاب اجباری منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش سالانه هرانا، در سال ۲۰۲۳ در حوزه حقوق زنان، ۴۴ تن با دلایل مربوط به فعالیت در حوزه حقوق زنان بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم ۲۰ تن از فعالان به ۱۸۲ ماه حبس و ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شده‌اند و حداقل برای دو نفر حکم ۲۲۲ ضربه شلاق صادر شده است.
+5
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    arian1 - ابادان، ایران

    دوباره‌ مثل خوک های وحشی و وامانده به جان مردم افتادند. آن روزی که نوبت مردم برسد این جنایات شما مسلمانان وحشی را فراموش نخواهیم کرد.
    77
    51
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    این مردم ببویی که فقط تماشاگر بودند و هیچ عکس العملی در قبال این وحشیگری از خود نشون ندادند ، منو یاد فیلمی از حیاط وحش انداخت که یک گروه حفتایی از سگهای وحشی آفریقایی به گله بوفالوها حمله کردند و یک بوفالو خیلی جوان رو دوره کرده هر کدوم بطرز وحشیانه ای شروع به گاز گرفتن نقاط حساس و نرم بوفالوی بیچاره کردند که عملاً بدام سگهای وحشی افتاده بود و در این میان گله بوفالوها در فاصله بسیار نزدیک تنها نظاره گر دریده شدن هم نوع خود بودند !!
    5
    26
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    و ملت طبق معمول فقط بیننده بودند! انشاالله بزودی نوبت تک به تک بینندگان هم خواهد شد!
    6
    26
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.