محمد نصیری، اسطوره ورزش وزنه‌برداری ایران: هر روز آرزوی مرگ می‌کنم

رادیو فردا: محمد نصیری سرشت، وزنه‌بردار پیشین و از پرافتخارترین قهرمانان در تاریخ ورزش ایران می‌گوید: «هر روز آرزوی مرگ می‌کنم». روزنامه ایران ورزشی نوشت: «نصیری بعد از جراحی قلب و درمان آسیب‌دیدگی‌های بسیاری که از دوران قهرمانی برایش به یادگار مانده است، تنها و بی‌حامی در تنگنای مالی و فشار شدید زندگی به حال خود رها شده است».

نصیری سرشت که بارها از سکوهای مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک در رشته وزنه‌برداری بالا رفته است، می‌گوید: «بیمه‌ای هم که در راه آهن داشتم قطع شده و در این شرایط اقتصادی، با سیلی صورتم را سرخ نگه می‌دارم. در ۷۸ سالگی نباید دغدغه اجاره خانه و امرار معاش داشته باشم».

اعطای منزل مسکونی به عنوان پاداش و استخدام دولتی، همچنین تغییر نام استادیوم ثریا به نصیری، با دستور محمدرضا شاه پهلوی صورت گرفت. اما با وقوع انقلاب اسلامی، این ورزشگاه در سال ۱۳۶۳ «شهید حیدرنیا» نام گرفت. نصیری هم به دلیل کنار گذاشته شدن از سوی مدیران انقلابی، به کانادا مهاجرت کرد. او فروردین ۸۶ به ایران بازگشت.
+62
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    آقای نصیری وقتی می رفتی و دست و محاسن خمینی را می بوسیدی و از آن به عنوان بهترین خاطره یاد می کردی باید درک می کردی که داری به ویرانی کشورت و سرنوشت ملت و خودت کمک می کنی. مگر محمد رضا شاه کم به شما محبت کرده بود که رفتی دست و ریش منحوس خمینی ظالم را بوسیدی؟
    1
    83
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    این نتیجه پاچه خواران و دستمال بدستان است. شاه فقید بهت لطف کرد ولی دست بوس دشمن ایران و ایرانی شدی. دست اشغالگر ایران را بوسیدی و عاجزانه ازش خواستی که سرود جمهوری اسلامی را هرچه سریع تر تنظیم کنند و سرود شاهنشاهی را دیگر ننوازند در مسابقات.
    2
    44
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    اون جمله معروف خمینی که میگفت من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم که در واقع در حضور نصیری گفته شد ظاهرا زیاد دوام نیاورده است!
    0
    25
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    نمیخواد هر روز آرزوی مرگ کنی دادا، برو مث خیلی از مردا خودتو بکش!
    2
    23
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
    یادش بخیر، من یکبار ایشان را از نزدیک دیدم. سالهایی بود که ایشان در ایران در اوج شهرت بودند. اندام خرد چثه اما ورزیده ای داشت. در حال مسابقه بودیم که ایشان وارد سالن شدند، کنار در ورودی ایستادند و از همانجا مسابقه ما جوانان را کمی تماشا کرده و بازگشتند.
    3
    0
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.