خط و نشان رسانه سپاه برای «شفر»: فوتبال ایران جای او نیست، باید محاکمه شود!

 وینفر شفر سرمربی آلمانی اسبق تیم فوتبال استقلال تهرانصدای آمریکا: در پی اعلام انتخاب «وینفرد شفر» آلمانی به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال صنعت نفت آبادان توسط این باشگاه، یکی از رسانه‌های وابسته سپاه پاسداران با فعالیت او در ایران مخالفت کرد. واکنش امروز روزنامه «جوان» در ادامه واکنش‌هایی است که در چند روز اخیر توسط رسانه‌های وابسته به حکومت انجام شده است.

روزنامه «جوان»، وابسته به سپاه پاسداران در شماره امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه خود مدعی شد که «اصرار» مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در «جذب وینفرد شفر آلمانی» به عنوان سرمربی جدید این تیم، «شائبه‌برانگیز» است.

این رسانه که از محل بودجه دفاعی کشور اداره می‌شود، در ادامه آورده است: تلاش مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان از آن دست مسائل است که تنها می‌تواند با «توبیخ و تنبیه یا حتی محرومیت» جریمه شود.

ورزش ایران طی دهه‌های اخیر، همواره در معرض دخالت مستقیم و غیر مستقیم نظامیان و اهالی دولت جمهوری اسلامی قرار داشته و در برخی مقاطع با محرومیت‌های بین‌المللی در این ارتباط نیز روبه‌رو شده است.

در همین راستا، تیرماه سال جاری «شایعه» شده بود که نهادهای امنیتی با ادامه همکاری کریم باقری با پرسپولیس مخالف هستند. کریم باقری مربی چند فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که برای فصل آینده کنار گذاشته شده نیز در مصاحبه‌ای گفته بود که «برخی» به او گفته‌اند که «ممنوع الکار» است.

این فوتبالیست سرشناس ایرانی از جمله ورزشکارانی بود که در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته در پی کشته شده مهسا امینی در بازداشتگاه «گشت ارشاد» پلیس جمهوری اسلامی، با انتشار مطالب مختلف در شبکه‌های اجتماعی، اعتراض خود را بیان کرد.

رسانه نهاد نظامی سپاه پاسداران در ادامه مطلب امروز خود، ادعا کرده است: شفر، سرمربی سابق استقلال بعد از جدایی از آبی‌پوشان پایتخت در بازگشت به زادگاهش «حرف‌هایی را علیه ایران زد که کاملاً برخلاف امنیت ملی کشور و در تأیید جریانات برانداز و فتنه پیچیده رسانه‌ای سال قبل بر ضد ایران اسلامی بود.»

جواد نکونام، رکورددار «بیش‌ترین بازی ملی» در تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی سال گذشته تیم فولاد خوزستان نیز که در جریان اعتراضات سال گذشته در چند استوری از علی دایی و علی کریمی به نیکی یاد کرده بود، وقتی با پیشنهاد سرمربی‌گری تیم فوتبال استقلال در فصل جاری مواجه شد، تا مدت‌ها اجازه بستن قرارداد نیافت. بنا بر گزارش‌ها، مشکل او برای ثبت قرارداد با استقلال وقتی برطرف شد که نکونام بسیاری از پست‌های قبلی خود در صفحات مجازی را حذف کرد.

رحمان رضایی که ۵۴ بازی ملی در کارنامه خود دارد نیز ابتدای فروردین ماه امسال به دستور مقامات امنیتی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی و در پی انتشار استوری‌های حمایتی از اعتراضات سراسری، از کادر تیم ملی فوتبال کنار گذاشته شد. اما بعدها با حذف برخی از پست‌ها و انجام مصاحبه با برخی از رسانه‌های رسمی اعلام شد که «مشکل» او نیز برطرف شده است.

در هفته‌های اخیر هم که بحث احتمال بازگشت یورگن لوکادیا، بازیکن سابق تیم پرسپولیس که در روزها اوج اعتراضات سال گذشته ایران را ترک کرد و بعدها علیه «اعدام» معترضان در ایران پست‌هایی منتشر کرده بود، مطرح شد، «مشکل» او برای فعالیت در فوتبال ایران به سوژه رسانه‌های ورزشی تبدیل شد. مشکلی که احتمالا مربوط به مواضع او در جریان اعتراضات سال گذشته بود.

حال رسانه سپاه پاسداران علاوه بر مخالفت با تصمیم احتمالی یک باشگاه ورزشی، خواستار به «پای میز محاکمه» کشاندن «وینفرد شفر» آلمانی به دلیل آنچه «آب به آسیاب دشمنان» ریختن توصیف شده، است.

در برخی دوره‌ها، فشار و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی در حوزه ورزش به میزانی رسیده که حتی مانع از حضور ورزشکار تحت فشار در ورزشگاه برای اعلام خداحافظی و کناره‌گیری از عرصه‌های ورزشی شده‌اند.

وریا غفوری، کاپیتان سابق باشگاه استقلال که پیش‌تر گفته بود همزمان با دربی از فوتبال خداحافظی می‌کند اما اجازه ورود به استادیوم نیافت، خرداد ماه امسال با انتشار یک پست اینستاگرامی، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او پیش از این نیز برای مدتی بازداشت شده بود.

این چهره محبوب فوتبال کشور، پیش از این در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود: «من یک جان دارم که آن را هزاران بار فدای ایران می‌کنم.» او طی پیام‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، بارها به موضوعاتی مانند مرگ مهسا امینی، سرکوب زنان و کودکان بی‌دفاع، و کشتار بی‌رحمانه کُردها توسط نیروهای حکومتی پرداخته است.
+3
رأی دهید
-20

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    من حرف درست و منطقی هر آدم احمق و دیوانه را قبول دارم حتی اگرآن شخص سپاه یا فاطی ، خامنه ای یا هر آخوند و ملا یی باشد . اما ایشان یک خارجی غیر ایرانی است و ایران جای ایشان میتواند باشد ، ولی جای هیچکدام از شما ایرانی چپاولگر ودزد و قاتل نیست
    2
    14
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.