پلیس ایران از کشته شدن دو مهاجم «انتحاری» در سراوان خبر داد

 نیروی انتظامی زمان درگیری را شنبه شب اعلام کرد، اما هویت کشته‌شدگان را فاش نکردرادیو فردا: نیروی انتظامی می‌گوید در جریان تعقیب و گریز در سراوان، دو مهاجم «انتحاری» بر اثر «انفجار» کشته شدند.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس، روز یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه، به خبرگزاری ایلنا گفت این افراد «قبل از انجام هر گونه اقدامی به دلیل وجود مواد منفجره همراه آنها با تیراندازی پلیس منفجر و کشته شدند.»

کمپین فعالان بلوچ نیز در این زمینه نوشت این درگیری «در اطراف هنگ مرزی سراوان» رخ داده و «منجر به زخمی شدن شماری از نیروهای نظامی شده است.»

این کمپین در کانال تلگرامی خود نوشت: «افراد مسلح قصد نفوذ به داخل هنگ مرزی را داشتند که موفق به این کار نشدند.»

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در همین ارتباط دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، با «عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی» خواندن این دو نفر به خبرگزاری ایلنا گفت پس از ورود آن‌ها از «مرزهای شرقی»، تعقیب و تیراندازی صورت گرفت.

نیروی انتظامی زمان درگیری را شنبه شب اعلام کرد، اما به هویت کشته‌شدگان اشاره‌ای نکرده است.

تنها خبرگزاری تسنیم، با انتشار تصویری از یک فرد کشته‌شده مدعی شد، او یکی از مهاجمان است.

از سوی دیگر احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیز روز یکشنبه، ۲۴ دی‌ماه، گفت: «چهار عاملِ اصلی» حمله به پاسگاه مرزی راسک در ماه گذشته در «عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم» بازداشت شده‌اند.

او در ادامه گفت که «تعدادی سلاح و تجهیزات» و «مبالغی ارز» از افراد بازداشت‌شده به دست آمده است.

آقای رادان همچنین مدعی شد که نهاد تحت فرمان او به «اطلاعاتِ خوبی در خصوص دستگیریِ سایرِ عوامل و آمران» حادثه راسک دست یافته است.

روز ۲۴ آذرماه امسال حمله به مقر فرماندهی نیروی انتظامی در راسک باعث کشته شدن ۱۱ نیروی انتظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد و گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

در ماه‌های گذشته اخبار زیادی مبنی بر درگیری مسلحانه در نزدیکی مرزهای شرقی ایران در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
+4
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    دروغ میگن.
    1
    16
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.