بنیامین نتانیاهو: هیچ کسی ما را در غزه متوقف نخواهد کرد، نه لاهه، نه محور شرارت و نه هیچ کس دیگری

یورونیوز: بنیامین نتانیاهو در یک سخنرانی اعلام کرد که اسرائیل جنگ خود علیه حماس را که یکصد روز از آغاز آن می‌گذرد تا پیروزی ادامه می‌دهد و هیچ فرد و نهادی حتی دادگاه‌ بین‌المللی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. خواهد گرفت.

نخست وزیر اسرائیل پس از برگزاری جلسات دو روزه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه درباره اتهام آفریقای جنوبی مبنی بر اینکه اسرائیل در حال نسل کشی فلسطینیان است صحبت کرد، اتهامی که اسرائیل آن را به‌عنوان افترا و ریاکاری رد می‌کند.

آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی خواست به اسرائیل دستور دهد تا در اقدامی موقت، حملات هوایی و زمینی خود را متوقف کند.

نتانیاهو شامگاه شنبه در سخنانی تلویزیونی با اشاره به ایران و شبه‌نظامیان متحدش گفت: «هیچ کسی ما را متوقف نخواهد کرد، نه لاهه، نه محور شرارت و نه هیچ کس دیگری.»

نتانیاهو بارها از واژه «محور شرارت» برای اشاره به ایران و گروه‌های متحدش مانند حزب‌الله لبنان استفاده کرده است.

انتظار می‌رود که این پرونده در دیوان بین‌المللی سال‌ها ادامه داشته باشد اما حکم درباره اقدامات موقت ممکن است ظرف چند هفته صادر شود. احکام دادگاه الزام آور هستند اما اجرای آن دشوار است. نتانیاهو تصریح کرد که اسرائیل دستورات توقف جنگ را نادیده خواهد گرفت.

اسرائیل تحت فشار فزاینده بین‌المللی برای پایان دادن به جنگی است که منجر به کشته شدن بیش از ۲۳ هزار فلسطینی در غزه شده است اما تاکنون تحت حمایت‌های دیپلماتیک و نظامی ایالات متحده قرار گرفته است.

هزاران نفر روز شنبه به خیابان‌های واشنگتن، لندن، پاریس، رم، میلان و دوبلین آمدند و خواستار پایان جنگ شدند.

اسرائیل استدلال می‌کند که پایان دادن به جنگ به معنای پیروزی حماس است.

این جنگ با حمله مرگبار هفت اکتبر آغاز شد که در آن حماس حدود ۱۲۰۰ نفر را در اسرائیل کشت و حدود ۲۵۰ نفر نیز گروگان گرفته شدند که شماری از آن‌ها آزاد شدند.

دیوان بین‌المللی دادگستری این هفته استدلال‌هایی را درباره شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل شنید. آفریقای جنوبی آمار فزاینده کشته‌ها، سختی‌ها در میان غیرنظامیان غزه را به همراه اظهارات تحریک آمیز رهبران اسرائیلی به‌عنوان دلیلی بر آنچه که قصد نسل کشی نامید ذکر کرد.

در استلال‌های متقابل اسرائیل خواستار بسته شدن این پرونده شد و آن‌ را «بی‌اساس» توصیف کرد. اسرائیل استدلال کرد که این کشور حق دارد در برابر دشمن ظالم بجنگد.

در همین حال نتانیاهو و فرمانده ارتش او گفتند که آن‌ها هیچ برنامه فوری برای اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه، کانون اولیه تهاجم اسرائیل ندارند. نبرد در نیمه شمالی کاهش یافته است و اکنون نیروها بر شهر جنوبی خان یونس متمرکز شده‌اند گرچه نبرد در بخش‌هایی از شمال نیز ادامه دارد.
+134
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    فقط همین اسراییل بایدن چرتیو اخوندارو شناخته!
    12
    48
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    بقول سعدی : اصل بد نیکو نگردد ، آنکه بنیادش بد است!!
    11
    22
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اونجا کارت تموم شد یه توک پا هم بیا ایران گوشت برا کتلت زیاد هست که بیشترش هم فاسد شده
    13
    51
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وقوع این جنگ را حدود 60 سال پیش شادنام شیمون پِرز رئیس جمهور نابغه ی اسرائیل پیش بینی کرده بود. جنگ بین مدرنیته و بنیادگرایان مذهبی. حالا هم تمام اقشار پیشرفته و آیتئیست از ایران و ترکیه و عربستان و مصر و خود فلسطینیان با اسرائیلیان هستند و چون یک رنسانس فرهنگی پایانی در ان نخواهید دید جز نابود شدن نیروهای رادیکال تا مقطعی که مذهب و نژاد و حسادت های چپولیست ها باعث فتنه نشود. چگونه اسرائیل این همه جاسوس در ایران دارد؟ تمام این ها برای پول نیست بلکه بیشترین ان ها برای پیشبرد نابودی بنیادگرایان است که به این نهضت کمک میرسانند
    7
    12
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    اتفاقا همین حرفها رو هیتلر و استالین و موسیلینى و صدام حسین و هزار دیکتاتور مجرم امثال تو ( البته که اونها هزار برابر تو انسان تر و با شرف تر بودن) میزدن ولى اخر عاقبتشون شد یا چوبه دار یا خودکشى یا زندان، که تو جنایتکار جنگى هم از این قاعده مثتثنى نیستى، خودت خوب میدونى پایان جنگ و جنایاتت در غزه یعنى فروباشى حکومتت و زندان براى خودت و زنت و فروباشى اسرائیل غاصب و جنایتکار، ولى خوب این وعده الهى کاریش نمیشه کرد، همانا که بنى اسرائیل را مردم برگزیده خدا قرار دادیم و سپس جنایتها و ستمها کردند و گروهى کوچک از مومنین دلیرى را براى نبرد با آنها قرار دادیم، که با دستانشان وعده خداوند تحقق پیدا خواهد کرد.
    29
    15
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    بلیط برای .....ت بگیر بیایند ایران برای خوشامد گویی ، ... گور پدر هر چه اخوند پفیوز دجال مگر غیرت ایرانی بودن نداری با اینکه میدانم پدر ... تو یهودی است ، خانواده کهن را من در سال ۱۳۵۴ در تهران با انها آشنا بودم ' یهودی بودند ولی وطن پرست .
    8
    15
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    چیزی که مشخصه غزه ای وجود نخواهد داشت و قطعا با خاک یکسان و خالی از سکنه خواهد شد و جمعیت قطعا در بخش بسیار کوچکی محدود خواهند شد تا یا مهاجرت کنند و‌ بروند یا همانجا بمانند و تلف شوند. این نتیجه حماقت حماس هستش یا تله اسرائیلی هه برای حمله حماس نمیدونم ولی میشه کامل فهمید که اسرائیل در عوض ۱۴۰۰ کشته گروگانها رو‌هم داره کشته حساب میکنه یعنی سرجمع ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ کشته در مقابل حذف حماس و گرفتن غزه و یکسره کردن کار در اون منطقه. حالا بعد از اشغال و تخریب کامل شاید مکانها یا زمینهایی در مرز اردن و پشت اراضی فلسطینی فعلی بهشون بده ولی غزه قطعا در یک برنامه چندساله خالی از عربها خواهد شد. قطعا دولت مرکزی فلسطینی ها از حذف حماس خوشحال خواهد شد و توافق خواهد کرد چون ایجاد کشور فلسطین بصورت دو تکه امکان پذیر نیست پس به سختی ولی با نفوذ و حمایت سنگین مالی عربها و حمایت معنوی غرب و حذف فیزیکی رهبران حماس و سایر گروهاش قطعا امکان پذیر میشه.
    8
    9
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    غلامرضا مطلبی - بستان، ایران
    دقیقاً فراموش کردی خمینی و خامنه‌ای هم جزوشون حساب کنی و فرق اونا با خمینی و خامنه‌ای این بود که اونا فکر کشور خودشونم بودن
    3
    5
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    1-دوستان اَزیز:عواقب وحوادث رونباید با عینک دیروز نگاه کرد!شماقیافه ناتانیاحو رونگاه بکنین آیا شباهتش به قبل از ۷اکتبره؟چونکه اشتباه محاسباتی دولت راستگرای لیکود اشتباه ازآب دراومد.حسابشان این بودکه حداقل درظرف یک حَفته هم گروگانا روآزادبکنن وحم دفتر حماس رو به پیچن.ولی اینطورنشد.فشارداخلی علیه ناتانیاحو درداخل روزبروز شدت بیشتری میگیره .علاوه براینکه گروگانا آزادنشدن، بلکه بسیاری ازنیروحای اسراییلی اشتباحاً بوسیله خودیا کشته شدن.
    9
    12
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲-آشفتگی درواحدهای ارتش اسرائیل درغزه حَر روز داره بیشترمیشه.حتی یکی از ژنرالهای بازنشسته بنام "فایز الدویری" در یک مصاحبه تلویزیونی سوال کرد: چرا خدمه یک تانک اسرائیلی با تمام فناوری مدرنی که در اختیار داره باعث مرگ تعدادی از نیروحای خودی میشه؟ائتلاف دریایی امریکا شکست خورد.(انگلیس وامریکا بصورت سمبلیک یک پایگاه متروکه یمنی حارو بمباران کردن)کشورحای عربی وایتالیاواسپانیاوفرانسه وغیره درطرح ناتوی دریایی امریکا شرکت نکردن.
    9
    16
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۳-حالا جنگیدن ودغدغه امریکا حداقل در سه جبهه راحت نیستش.مشکل امریکا باچین،مشکل امریکا با روسیه(اکراین).حالا هم جبهه خاورمیانه ویمنی ها! اقتصاد ترانزیتی برای اروپا وآسیا که ازباب‌المندب میگزره، حالا دچار تزلزل شده.شرکتهای بیمه قرارداد با کشتی های تجاری رو دارن لغومیکنن.حتی کمپانی تسلا وبسیاری از شرکتهای بین المللی چون آمازون و Ikea درتحویل کالاحای خود دچارمشکل شدن.شرکتهای خارجی در اسراییل با بحران روبرو حستن.اینطرف حم دادگاه لاهه گرچه فقط درحرف حکم اجرایی داره.اما افریقای جنوبی اسراییل را متهم به نسل کشی میکنه! B.B.C ازنظرات نمایندگان آفریقای جنوبی هیچ چیزی نگفت, فقط ترانزیتی رد شد.ولی نظرات اسراییل روبصورت مستقیم پخش کرد!
    5
    15
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    در تفسیر کردن باید دو نکته را از هم جدا کرد ،حادثه و عواقب ، کشتن و ترور ولیعهد اتریش حادثه بود ، عواقبش جنگ‌جهانی اول ، حمله پست وتروریستی ۷ اکتبر یک حادثه تلخ محسوب می‌شود ، اما در نهایت این عواقب هست که نقش مهم تری دارد . مانند ۱۱ سپتامبر که عواقب آن جنگ افغانستان و‌کشتن رهبران القاعده بود ، به باور من عواقب این جنگ غزه خیلی بیشتر از تحقیر و کشتن حماسی ها و تخریب تونل ها هست ، هدف بالاتر ترسیم نقشه جدید از کل‌منطقه است ، شاید حتی کریدور جدید تجارت باید از غزه عبور کند ، لذا جایی برای اکثر فلسطینی ها در این پروژه جدید نیست .
    4
    14
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    چپول های بدبخت دنیا که بعلت دگم گرائی و جمود مغزی، برعکس چپی های اروپائی، متاسفانه نمی توانند ساروج مغز خودشان را باز کنند و ببیند شوروی و اقمارش میت شدند وضعیت اسفباری دارند. از ان همه بکش و ببند و موفق های دنیا را نابود کن مانده است کوبا که همراه با کره ی شمالی بدبخت ترین ممالک دنیا هستند.این چپول های بشدت حسود فقط قلبا وقتی راضی میشوند که کسی از بالاتر ان ها زمین بیفتد و پرپر بشود. اینان دور هرگونه جرثومه ی فسادی اعم از خمینی و حماس خیمه می زنند که یک تیر بطرف بالاتری ها شلیک کند تا پر عقابی بریزد و این ها شادمانی کرده و اندکی لهیب شعله های حسادت در این ها خاموش شود
    21
    8
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۱-دوستان اَزیز: امروزه توی دنیا اخباربه سرعت عوض میشه. چونکه دنیای جدید نه احتیاج به بی سیم وتلگراف داره نه بهwoki-toki.مثلا آیا ما اخبار زیادی از اکرایین می شنویم؟چونکه قدیمی شده.اکرایینی ها دلخورن جنگ بین غزه واسراییل ما را در نزد عموم به حاشیه پراند.حال حم جنگ درغزه به فرسایشی تبدیل شده.اون حال وحوای اولیه رو نداره.دیگه نه کسی مونده تا کشته بشه و نه ساختمونی سرپا مونده!ولی افکار عمومی جهان یکپارچه علیه اسرائیل داره بیشتر بسیج میشه.(دیگه اون حرفای ممنوعیت تجمع حا جواب نمیده) در صدمین روز بمبارون غزه بیش از۴۰۰ حزار معترض در خیابانونایی واشنگتن علیه نسل کشی بزرگترین تظاهرات خیابانی، پس از راهپیمائی "لوترکینگ"رو برگزار کردن.درلندن حم حمینطور!متاسفانه مدیاحا جرات پخش اینگونه اخبارا روندارن.
    2
    1
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    ۲-یک ضرب المسلی حست میگن: ” با پا راه بری کفش پاره میشه با سر کلاه “.ناتانیاحو اگه جنگو تموم بکنه،پستش رو ازدست میده ومحاکمه میشه.اگردرغزه بمونه تلفات بیشتری میده وخطرمرگ گروگانا بیشتر میشه.بایدن حم با ناتانیاحو گویا مشکل داره(زرگری) اخبارحا حم گویای اینه که ارتش اسراییل با تلفات بسیار ازبخشهایی درغزه عقب نشینی کرده. این بیم وجود داره اگراین نسل کشی ادامه پیدابکنه وجنگ به دریای سرخ کشیده بشه،خیلی ازتوازون حا به حم میخوره.چون یمنی حا با ۱۲۰۰ کیلومتر مرز آبی قطعا دیگر کشورهای منطقه رو به کام خود خواهند کشید.یمنی حا در جنگای فرسایشی تجربه بالایی دارن. در غزه کشورحای عربی منطقه ازگروه افراطی حماس دل خوشی ندارن.چونکه منافع مردم فلسطین آزادیه و داشتن کشورمستقله. نه اسلام افراطی!مردم اسراییل حم از سالها پیش در اعتراض به رویکرد ناتانیاحو به اومعترضن! دراونطرف دنیا و دریای شمال حم دولت طرفدارغرب درتایوان برنده شده،که چین قبولش نداره.ژاپن وکره اگر دراین زمینه به طرفداری ازتایوان دخالت بکنن،باچین طرف میشن.انگاری انتحای این اوضاع بیماردر دنیا، جنگ هسته ای رو می طلبه!
    2
    2
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    خوش باور - تهران، ایران
    هم اسم کاربریت هم کامنتت ثابت کرد خیلی احمق تشریف داری. لیاقتت همون اخوند هست و بس
    12
    4
    دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.