انگلستان: کاسه صبر جهان در قبال فعالیت‌های مخرب تهران در حال لبریز شدن است

گرانت شاپس وزیر دفاع انگلستانرادیو فرانسه: همزمان با بمباران مجدد یکی دیگر از پایگاه‌های حوثی‌های یمن توسط ارتش آمریکا، وزیر دفاع انگلستان، گرانت شاپس، در هشداری به ایران از این کشور خواست که به فعالیت‌های مخرب نیروهای نیابتی‌اش در منطقه خاتمه دهد. او گفت که کاسه صبر جهان در قبال فعالیت‌های بی ثبات‌کننده تهران در منطقه در حال لبریز شدن است و جمهوری اسلامی ایران باید موضعی صریح و شفاف در قبال فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده نیروهای نیابتی‌ خود در خاورمیانه اتخاذ کند.

وزیر دفاع انگلستان که این سخنان را در مصاحبه با "دیلی تلگراف" ایراد می‌کرد گفت که پیام او به تهران این است که جمهوری اسلامی باید به فعالیت‌های مخرب نیروهای نیابتی اش از جمله در لبنان، عراق و سوریه خاتمه دهد، زیرا کاسه صبر جهان در حال لبریز شدن است.

گرانت شاپس نقش جمهوری اسلامی ایران را در متوقف کردن این فعالیت‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت که انگلستان و جهان از کلیه اقدام‌های ایران به ویژه از خلال کمک‌هایش به حوثی‌ها به خوبی آگاه هستند. وزیر دفاع انگلستان در ادامه افزود که ادامه مسیر جاری از سوی تهران به سود هیچکس نیست.

شاپس با اشاره به حمله مشترک آمریکا و انگلستان به اهداف حوثی‌های یمن، آن را یک اقدام دفاعی قانونی در مقابل تهدیدهای حوثی ها علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ و همچنین حمله پهپادی آنان به یکی از ناوهای نیروی دریایی بریتانیا در ماه گذشته توصیف کرد.

در اظهاراتی جداگانه دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلستان، گفت که این کشور و متحدانش هر آنچه ضروری و لازم است برای حفظ آزادی و امنیت کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی انجام می‌دهند. کامرون که این سخن را در مصاحبه با شبکه "ان‌بی‌سی" ایراد می‌کرد گفت که پیام انگلستان به حکومت ایران کاملاً روشن است : "اگر به همین راه ادامه بدهید، دیگر نه فقط با هشدار، بلکه با نتایج آن نیز روبرو خواهید شد."

قرار است دوشنبه پانزدهم ژانویه، نخست وزیر انگلستان، ریشی سوناک، در خصوص حمله اخیر آمریکا و انگلستان به حوثی‌ها سخنانی در مجلس عوام این کشور ایراد کند. دفتر نخست وزیر انگلستان اعلام کرده که حملات به حوثی‌ها فوراً به امنیت کشتیرانی در دریای سرخ منجر نمی‌شوند، اما در درازمدت نتایج مثبتی در پی خواهند داشت.      
+102
رأی دهید
-46

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    خود کرده را علاج نیست ، شما غربیها این رژیم رو آوردین سر کار و خودتون هم باید تحملش کنید !!
    5
    69
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    اگر چند سال دیگر خامنه ای زنده باشد سرنوشت مشابه قذافی خواهد داشت .
    4
    56
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Sarin_m2005 - شیراز، ایران

    ادب و احترام. من رشته ام سیاسی هست.. متاسفانه در صحبتهای مقامات دو تا مساله هست. یکی صحبتهای سیاستی اعلامی. و دیگری صحبتهای سیاستی اعمالی. یعنی بعضی ها را همین جوری میگویند چون برد تبلیغاتی و برد فریب کاری داره. و دیگری هم میشه اعمالی یعنی اینکه یک چیز را حتما برای انجام دادن میگویند... حالا داستان سیاستمداران انگلیسی در باب مملکت ایران و سیاستمداران انگلیسی . فقط دارن حرف خالی میزنن. ارادتمند همه دوستان
    2
    44
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    مصدق روحت شاد - تهران، ایران
    ای مارمولکها! نه که خودتون تپه سالم تو دنیا باقی گذاشتین؟!تا پایان قرن نوزدهم مساله یهود همیشه مساله جهان مسیحیت بود. اما شما انگلیسی‌های مکار با اعلامیه بالفور و بعد تشکیل کشور اسرائیل کاری کردین که یهودیت تبدیل به مساله جهان اسلام شد. صدها و شاید هزاران میلیارد دلار از پول کشورهای خاور میانه که باید برای رفاه و توسعه این کشورها خرج میشد به خاطر تهدید و تنش دائمی با اسرائیل برای خرید اسلحه از کشورهای غربی و شرقی هزینه شد. حالا هم خودتون دست پیش گرفتین و دوباره دنبال ایجاد یه بحران جدید تو منطقه هستین.
    15
    29
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک

    اگه اون موقع که ایرانیها میگفتن سپاه پاسداران رو تو لیست تروریست بذارین, فس فس نمیکردین و دو دودوزه بازی در نمیاوردین, الان این وضعیت نبود.
    5
    49
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک

    خوب بجای کاسه از دیگ استفاده کن.
    36
    14
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    روباه پیر انگلیس. شما این رژیم ملاها رو روی کار آوردید. شما به شاه خیانت کردید انگلیسیهای مکار. حال چه شده که فریاد خودتون هم درآمده؟.
    2
    33
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    همانطور که مسئله اسلامی و القاعده و طالبان که دست پرورده آمریکا و اروپا بود و بعد موی دماغ آمریکا شد ، سپاه پاسداران و جمهوری نکبت اسلامی هم دست پرورده خودتان است و منتظر خسارتی مشابه برج های دو قلو باشید .
    0
    15
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    شما پفیوزها مثل اینکه آدم کشتن را حرفه شخصی میدونید جز شما هر کس ادم بکشه تروریسته
    4
    7
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.