چهار دانش‌آموز در آلمان بە دنبال اجرای شریعت در مدرسه بودند

عکسی آرشیوی از مدرسەای در آلماندویچه وله: چهار دانش‌آموز در ایالت نوردراین وستفالن قصد داشتند کە "قوانین شریعت"، از جملە تفکیک جنسیتی و اجازه ترک زودتر مدرسه توسط دانش‌آموزان مسلمان در روز جمعه را به اجرا در آورند. پلیس آلمان در حال بررسی این پرونده است.

بر اساس گزارش‌ها چهار دانش‌آموز در شهر نویس ایالات نوردراین وستفالن، قصد اجرای قوانین سختگیرانه شریعت اسلامی در مدرسه را داشتەاند. برخورداری زنان از حجاب اسلامی، تفکیک جنسیتی در کلاس‌های شنا و اجازه ترک زود هنگام مدرسه برای دانش‌آموزان مسلمان به قصد شرکت در نماز جمعه بخشی از طرحی بودە کە این دانش‌آموزان قصد اجرای آن را داشتەاند.

همچنین گفتە می‌شود کە این چهار نفر، دیگر دانش‌آموزان مسلمان کە از دید آنها "مسلمان بد" بودەاند را تحت فشار قرار دادەاند.

از سوی دیگر اشارە شدە کە این دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با صراحت اعلام کردەاند کە اعتقادی بە دمکراسی ندارند و تاکید کردەاند کە "زنان بر اساس قوانین شرعی باید پوشیدە باشند".

مسئولان مدرسه در ماه مارس سال ٢٠٢٣ این موضوع را به پلیس گزارش دادەاند. اما پلیس ایالتی در تحقیقاتی کە تا ماه سپتامبر ادامە داشتە است، نتوانستە علیه این دانش‌آموزان اعلام جرم در ارتباط با جرایم جنایی و سازمان‌یافتە کند.

دفتر دادستانی عمومی ایالت نوردراین وستفالن کە کماکان در حال تحقیق در مورد این پروندە است، گفتە کە احتمالا این دانش‌آموزان با جرایمی همچون تهدید و زورگیری مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش پلیس، همزمان والدین این دانش‌آموزان نیز تحت تحقیق و بررسی قرار گرفتەاند، اما هیچ سرنخی مربوط بە جرایم امنیتی در این‌بارە پیدا نشدە است. پلیس ایالتی این پرونده را به ادارە پلیس جنایی فدرال فرستادە و وزارت کشور و ادارە حفاظت از قانون اساسی آلمان را نیز در این‌بارە مطلع کردە است.

وزیر کشور ایالت نوردراین وستفالن در این ارتباط از والدین خواستە کە این قضیه را جدی بگیرند و در برابر گرایش جوانان به افراط‌گرایی اسلامی هوشیارتر باشند.

گفتە می‌شود کە مدرسه محل تحصیل این دانش‌آموزان نیز به توصیه دولت محلی به اجرای برنامه "راهنما" (Wegweiser)، به منظور مقابلە با اسلام‌گرایی افراطی روی آوردە و از یک متخصص برای اجرای این برنامه آموزشی دعوت بە همکاری کردە است.

اما بر اساس گزارش‌های پلیس، اجرای این برنامه تاکنون موفقیت‌آمیز نبودە است.
+10
رأی دهید
-47

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    حتماً مهاجرند و با ننه باباشون از این کشورهای ، دری پیتی اومدن و ادعای مالکیت مملکت رو دارند ، مثل همه مسلمانان کله خشک با دی ان ای دایناسور !!
    4
    128
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    متاسفانه باین زودی ها افکار قرون وسطایی چه از نوع نازیسم و چه از نوع مذهبی دست از سر ما بر نمیدارد .
    12
    31
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران

    من یه موضوع را در مورد این دسته از مسلمانان را متوجه نمی شوم. با هزار دنگ و فنگ و با خریدن هزاران خطر به جان به کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا بخصوص کشورهای اروپایی می‌رسند و به خاطر اینکه جانشان در کشورهای خودشان در خطر بوده توسط دولت مردانشان یا گروه های تندرو اسلامی پناهندگی می‌گیرند خانه و کمک‌ های دولتی می‌گیرند و برای گرفتن حقوق بیشتر چندین بچه هم می آورند و بعد از چند سالی فیلمشان یاد هندوستان می کند و می خواهند اون کشور اروپایی را مانند مانند کشورهای خودشان بکنند با همان قوانین و شریعتی از ازش فرار کردند خب یکی نیست به اینها بگوید از شماها چنین قوانین و شریعتی می خواهید می آیید به کشورهای اروپایی و آمریکایی خب بروید عربستان و یا پیش طالبان و آنجا پناهنده شوید ولی مشکل اینجاست که چنین دسته از مردمانی هم خر را می خواهند و هم خرما را.
    0
    40
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان

    تنها ره رهایی : بیرون کرد ن انها به مملکت خودشان .
    0
    35
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    دائی جان ناپلون - مارسی، فرانسه

    اکثر اینجور مشکلات از حسادت است اینا میان اروپا یا آمریکا یا هر کشور مسیحی میبینن از هر لحاظ سطحشون پایین از لحاظ ف قشنگی.تمیزی. فرهنگی. ادب. اخلاق.دین.بعد نمیتونن خودشونو تطبیق بدن وارد جامعه بشن بعد دیگه چاره‌ای ندارن جز اینکه به زور همونجوری که اسلام میگه میخوای بگن ما بهتریم وگرنه اینا کاری به کسی ندارن همه چیز اینا بد و حروم ولی پول مفت که میگیرن حلال حسود هرگز نیاسود .
    1
    21
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    خب چرا چند نفر را نفرستاون تو اون مدرسه تا از خودکشی دیگه جمعی این انگل‌ها جلوگیری کنه.برای نثار نگذارند خودشون را تک دستشویی دار بزنن یا از پنجره طبقه ۷ پایین بپرند
    1
    7
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.