نویسنده زن ایرانی‌تبار: اسلام‌گرایان در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند از آزادی‌ ما خوششان نمی‌آید

یورونیوز: آبنوس شلمانی، نویسنده ایرانی‌تبار فرانسوی که اخیرا رمان تازه‌ای از او چاپ شده است می‌گوید: «اسلام‌گرایان به دنبال دروغ گفتن نیستند. راحت در چشمان ما نگاه می‌کنند و می‌گویند که از آزادی ما خوششان نمی آید. آن‌ها می‌گویند که زنان، همجنس‌گرایان، یهودیان و دموکراسی‌های ما را دوست ندارند.»

وی اضافه می‌کند که آن‌ها می‌گویند که هیچ چیزی از ما را دوست ندارند و مدعی هستند که مجبورمان می‌کنند تا هزینه آن را بپردازیم.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، این نویسنده و مقاله‌نویس متولد سال ۱۹۷۷ (۱۳۵۵) در ایران، در جدیدترین رمان خود، زندگی دو زن اهل ادب را شرح می‌دهد که همیشه شور و آزادی را انتخاب کرده‌اند، مانند او.

آبنوس شلمانی، کودکی خود را در ایران گذرانده است و می گوید در دوران بعد از انقلاب در حالیکه شش سال بیشتر نداشته مجبور بوده روسری و مقنعه بر سر کند.
آبنوس شلمانی به‌خاطر نوشته‌هایش در رسانه‌هایی مانند «آی‌۲۴»، «لکسپرس» و «ال‌سی‌آی» شناخته شده است. او به شدت از سکولاریسم دفاع می‌کند. او به لوفیگارو می‌گوید: «وقتی در سال ۱۹۸۵ به فرانسه آمدم تصمیم گرفتم که یک نویسنده فرانسوی شوم که این موضوع باعث خنده همه خانواده شد چراکه من حتی یک کلمه فرانسوی نمی‌دانستم.»

وی اضافه می‌کنم: «پس از آن مدونا و ویکتور هوگو را کشف کردم و می‌خواستم همزمان هر دو باشم.»

پدر آبنوس شیمیدان و علاقه‌مند به فیلم و کتاب است. کسی که آبنوس را مجبور کرد تا با کتاب‌های ویکتور هوگو فرانسه یاد بگیرد.
عکس روی جلد آخرین رمان آبنوس شلمانیاو در رمان آخر خود زندگی دو نویسنده زن را در هم می‌آمیزد: فروغ فرخزاد شاعر ایرانی و ماری دو رنیه، معشوقه پی یر لوئی. دو زنی که همیشه شور و آزادی را انتخاب کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد خواهران روحی آبنوس شلمانی هستند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه لوفیگارو با اشاره به حمله حماس به یهودیان در تاریخ هفت اکتبر ابراز امیدواری می‌کند که برخی متوجه شوند که ذات اسلام‌گرایی یک چیز است؛ چه می‌خواهد در میان روحانیون شیعه ایرانی باشد، چه از طریق اقدامات تروریستی مانند حمله به مجله شارلی ابدو یا باتکلان خود را نشان دهد یا اینکه توسط حماس صورت گیرد.

نخستین کتاب آبنوس شلمانی «خمینی، ساد و من» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد که درباره زنان سیاه‌پوشی است که حجاب را تبلیغ می‌کردند. آخرین کتاب رمان او موسوم به «من گناه کرده‌ام، گناهی توام با لذت»  از سوی انتشارات گراست اخیران منتشر شده است.
+15
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    عین حقیقته بدون اغراق.در ضمن چرا از عبارت اسلامگرا استفاده‌کرده؟؟ عبارت درست مسلمان هست.اگر کسی این رو انکار میکنه یا یک دروغگوی منفعت طلبه یا در عمرش با یک مسلمان واقعی صحبت نکرده و از قرآن و احکام اسلام کلا بیخبره.
    3
    8
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    این خانم نویسنده هم باید در چشمان بابا قوری شده مسلمانان نگاه کند و در جواب بگوید : دوست ندارید ، به جهنم ، برید و خودکشی کنید !
    2
    17
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    خدمت خانم آبنوس شلمانی. این سرکار خانم هم مانند بسیاری از اسلام ستیزان مقیم کشورهای غربی، همچون سلمان رشدی، حرثی علی، ارشاد منجی (نویسنده کتاب دردسر اسلام) و .. مسلمانان شناسنامه‌ای و محصول برداشتهای ارتجاعی و عقب‌افتادة سنت‌گرایان کشورهای خود می‌باشند. این قبیل اشخاص، همین که چشمشان به دنیای دیگری باز می‌شود و از تنگنای خفقان سیاسی یا دینی خلاص می‌شوند ، با ضدیت هر چه بیشتر گذشتة خود را نفی می‌کنند، و از آنجائی که هر کس درک و برداشت و قرائت خود را از دین و مذهب، مساوی حقیقت دین تصور می‌کند ، وقتی در مواجهه با حقایق روزگار به واهی و بی‌پایه بودن اعتقادات مذهبی خود پی می‌برند، آن را به اصل و اساس دین تعمیم و تسری می‌دهند و می‌پندارند دین همان است که خود به آن باور داشته و عمل می‌کردند . شارلی ابدو که یکی از کارتونیستهای خود را اخراج کرد چون کاریکاتور یک فرد یهودی را کشیده بود . اخیرا هم یک خانم محجبه مسلمان در فرانسه از پلیس فرانسه به شدت کتک خورد چون پرچم فلسطین را حمل می کرد. فرانسه هم در استعمار کشورهای آفریقایی و مسلمان و غارت منابع آنان ید طولانی دارد
    5
    3
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ادامه. باید دید آزادی از دیدگاه دولت فرانسه چیست؟ چرا توهین به ادیان در فرانسه آزاد است (به خصوص اسلام و مسیحیت) ولی کسی اجازه ندارد بر ضد اسراییل و یهودیان سخنی بگوید؟. چرا فرانسه همچنان در آفریقا حظور دارد و منابع این کشورها را غارت می کند؟. چرا فرانسه اصرار دارد که کشورهای اسلامی کالاهای بنجل فرانسوی را بخرند؟. چگونه فرانسه به شاه ایران خیانت کرد و خمینی را پناه داد و در ترور شخصیتهای اپوزوسیون ج.اس با وزارت اطلاعات رژیم همکاری کرد؟. اینها پرسشهایی بی جواب است
    3
    4
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Momijii - توکیو، ژاپن
    شما می دانید که اکثر مهاجران مسلمان از مستعمرات فرانسه هستند. اینان اکثرا نسل دوم و سومی هستند که به عنوان کارگر و برده به فرانسه آورده شده اند. مسلمانان در فرانسه اکثرا شهروند درجه دو یا سه هستند که از کار درجه بالا و مسکن مناسب محرومند
    1
    1
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Munchen - مونیخ، آلمان
    سلام دوست قدیمی. از آلمان چه خبر؟ پول سوسیال چطور؟ کار خوب گیر میاد؟
    1
    1
    یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.