یک مأمور اطلاعات سپاه به اتهام قتل محمد جامه‌بزرگ، شهروند اهل ملارد، به «قصاص» محکوم شد

روزنامه شرق اردیبهشت امسال نوشت آنچه این پرونده را تا اینجا «متفاوت» کرده، عملکرد «بازپرس نظامی» استشعبه پنجم دادگاه نظامی یک تهران، در پرونده قتل محمد جامه‌بزرگ که در جریان اعتراضات سال گذشته ایران کشته شد،‌ یک مأمور اطلاعات سپاه را به اعدام و سه مأمور دیگر را به حبس و جزای نقدی محکوم کرد.

پیام درفشان،‌ وکیل خانواده جامه‌بزرگ،‌ به گروه خبری «امتداد» گفت که حکم این دادگاه روز چهارشنبه،‌ ۲۰ دی‌ماه، به وکلای پرونده و اولیاء دم ابلاغ شد و بر اساس آن «متهم ردیف اول یعنی شلیک‌ کننده با سلاح گرم و مرتکب قتل محکوم به قصاص نفس شده است».

محمد جامه‌بزرگ «بامداد دوم مهرماه» ۱۴۰۱ در بحبوحه اعترضات «زن، زندگی، آزادی» با ورود نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به منزلش و با شلیک مستقیم آن‌ها کشته شد.

وکیل خانواده جامه‌بزرگ در گفت‌وگو با امتداد اعلام کرد متهم ردیف دوم که «مسئولیت فرماندهی میدان را بر عهده داشته» و متهم ردیف دهم، «ریاست دفتر فرماندهی»، با نظر دادگاه به حبس محکوم شده‌اند.

همچنین متهم ردیف سوم به دلیل «ابراز ندامت و حسن سابقه به پرداخت جزای نقدی» محکوم شده‌ است.

به گفته آقای درفشان یکی دیگر متهمان این پرونده نیز حکم برائت دریافت کرده و پرونده فرمانده یگان به صورت جداگانه در شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر نظامی تهران در حال رسیدگی است.

روزنامه شرق اردیبهشت امسال نوشت که محمد جامه‌بزرگ، متولد سوم فروردین ۴۲ و صاحب مغازه‌ای در شهر ملارد، دو روز پس از تظاهرات این شهر، با ورود شبانه نیروهای سپاه پاسداران به منزلش در اثر «شلیک با سلاح ساچمه‌زن از فاصله یک متری به چشمش» کشته شد.

این روزنامه به نقل از پیام درفشان نوشته بود به دستور بازپرس دادسرای نظامی، برای ۱۴ نفر از نیروهای مهاجم به منزل جامه‌بزرگ، قرار نهایی صادر شده است.

به نوشته شرق، آنچه این پرونده را «دست‌کم تا اینجا متفاوت کرده» و منجر به بازداشت نیروهای سپاه پاسداران به عنوان عامل کشتار شده، عملکرد «بازپرس نظامی» است
+51
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    بشنو و باور نکن ! همه متهمین آزاد و آماده برای وحشیگری و جنایاتی دیگرند ! بقولی چاقو دسته خودش رو نمی بُره ! طی چهل و پنج سال عمر ننگین رژیم جنایتکار ، صدها نفر مردم بیگناه ، بی دلیل توسط وحوش رژیم کشته شدند و هیچ کدوم از عاملین و آمرین این جنایت‌ها به دست عدالت سپرده نشدند ، حالا یکدفه حکم قصاص و زندان برای قاتلین این شهروند مظلوم صادر میشه !!؟
    7
    77
    جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    یک همچین خبری باعث تعجب است ، آقا امکان ندارد یک مامور سپاه محاکمه شود ، چه شده ؟ ، آیا آفتاب از غرب طلوع کرده است ؟! مطمعنا کاسه ای زیر نیم کاسه است . بعدا مشخص خواهد شد .
    12
    31
    شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    شکایت از چه کسی پیش کی کردن؟ قاتل همون پلیس و قاضیه
    1
    26
    شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.