حملات گسترده اسرائیل به غزه؛ نبردهای شدید در تونل‌ها

العربیه: در ادامه محاصره، بمباران هوایی و توپخانه‌ای و تشدید نبردهای خیابانی در غزه، ارتش اسرائیل صبح پنج‌شنبه21 دى، حملات شدیدی را علیه جنوب نوار غزه آغاز کرد.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خاورمیانه خود، وارد قاهره شد و پس از گفت‌وگو با مقامات مصری ابراز امیدواری کرد طرف‌های مختلف بتوانند از گسترش بیشتر درگیری جلوگیری کند.

به گفته شاهدان عینی، بامداد پنجشنبه، نیروی هوایی اسرائیل بمباران‌ها علیه خان یونس، بزرگترین شهر جنوب نوار غزه و کانون درگیری‌های هفته‌های اخیر را تشدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، حملات هوایی اسرائیل به کشته شدن حداقل 7 نفر و مجروح شدن 25 نفر دیگر منجر شد.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز چهارشنبه در جریان بازدید از نیروهای خود در نوار غزه اعلام کرد: «نبرد در زیر زمین و بالای زمین، در این منطقه بسیار پیچیده، در حال رویارویی با دشمنی هستیم که از یک دوره بسیار طولانی و به شیوه‌ای بسیار سازماندهی شده، خود را آماده کرده است.»

روز چهارشنبه اجلاس سه‌‌جانبه سران در عقبه در 328 کیلومتری جنوب امان پایتخت اردن که میان و عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین، ادامه تلاش‌ها برای توقف جنگ و نجات مردم غزه از تراژدی انسانی را بررسی کرد.

این در حالی است که سفر وزیر بلینکن به عنوان بخشی از چهارمین سفر وی در منطقه از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، بر اجتناب از گسترش جنگ به جبهه‌های دیگر، و بررسی «روز بعد از جنگ» و حفاظت از غیرنظامیان و افزایش کمک‌ها به بخش‌هایی که با بحران انسانی فزاینده‌ای مواجه است، متمرکز بود.

نتانیاهو شامگاه چهارشنبه گفته بود: «می‌خواهم چند نکته را روشن کنم: اسرائیل قصد ندارد نوار غزه را برای همیشه اشغال کند یا ساختار جمعیتی آن را جابجا کند. اسرائیل با حماس می‌جنگد نه با فلسطینی‌ها، و ما این کار را با احترام کامل به قوانین بین المللی انجام می‌دهیم.»

اسرائیل پس از حمله بی‌سابقه‌ای که حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر آغاز کرد، متعهد شد که حماس را «از بین ببرد.»

بر اساس آمار رسمی اسرائیل، این حمله منجر به کشته شدن حدود 1140 نفر شد که اکثر آنها غیرنظامی بودند.

به گفته ارتش اسرائیل، در جریان این حمله حدود 250 اسیر نیز اسیر شدند که 132 نفر از آنها همچنان در نوار غزه به گروگان گرفته شده‌اند.

از 27 اکتبر، اسرائیل با بمباران هوایی و توپخانه‌ای شدید و عملیات زمینی، نواز غزه را محاصره کرده که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، این حملات به کشته‌شدن 23357 نفر منجر شده که اکثر آنها زن و کودک بودند.
+58
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این غده های سرطانی گاه به گاه از اسلام سراسر جنایت و قرون وسطائی میرویند ریشه کن کردن ان ها خدمت به تمدن و مدرنیته و بشریت است
    6
    64
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    یک میلیارد مسلمون داریم که هیچکدوم هیچکدومشون رو قبول ندارن و تازه پول هم میدن که خشتک همدیگر رو در بیارن! بعد همه اشون هم میگن این إسلام اون اسلام نیست. بابا یه خری از شماها میشه بیاد نشون بده از ١٤٠٠ سال پیش کدوم اسلام رو شما درست میدونین؟ یک میلیارد گله دور هم جمع شدن بازده اشون اندازه یه قرص اسپیرین و یه امپول پنیسیلین برای بشریت استفاده نداشته. یک کشور اسلامی نداریم که با تکیه بر قوانین اسلام و رسم و رسوم ١٤٠٠. سال پیش به پیشرفت رسیده باشه.
    3
    36
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.