فاطمه هاشمی: گفتند افرادِ نگرانِ فقدانِ خامنه‌ای می‌خواهند پدرت را طوری بکشند که فکر کنید به مرگ طبیعی فوت کرده

یورونیوز: فاطمه هاشمی، دختر اکبر هاشمی، رئیس جمهوری اسبق ایران در بخشی از گفتگویش با روزنامه اعتماد که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: «در آبان ماه یعنی دو ماه قبل از فوت بابا، دو نفر آقا به دانشگاه آمدند که من آنها را نمی‌شناختم.»

خانم هاشمی افزود: «گفتند ما آمده‌ایم که بگوییم، می‌خواهند پدر شما را بکشند و طوری پدر شما را می‌کشند که خود شما هم فکر می‌کنید به مرگ طبیعی فوت کرده است. گفتم چرا پدر من را بکشند؟ گفتند برای اینکه آنها نگران بعد از آقای خامنه‌ای هستند. در ضمن سه انتخابات را هم از دست داده‌اند؛ ریاست‌جمهوری ۹۲، مجلس و خبرگان ۹۴ بوده و لیستی که آقای هاشمی حمایت کرده، رای آورده است و اینها نگران انتخابات‌های بعدی هستند؛ ‌یکی سال ۹۶ که البته در مقابل انتخابات خبرگان بعدی اهمیت زیادی ندارد. انتخابات خبرگان برای‌شان مهم است .من هم خندیدم و گفتم بابای من که ۵ سال از آقای خامنه‌ای بزرگ‌تر است. اگر هم بنا بر سن باشد، پدر من زودتر فوت می‌کند. گفتند که نه؛ در جلسات خصوصی‌شان می‌گویند آقای هاشمی سالم و قبراق است و از این خیلی نگرانی دارند.»

خانم هاشمی خاظر نشان کرده که این موضوع را شب همان روز به پدرش گفته و او در واکنش به این صبحت‌ها گفته بود: « این چه حرفی است که می‌گویی! به هیچ کس این حرف را نگو؛ حتی به مادرت، چون نگران می‌شود.» دختر آقای هاشمی همچنین مدعی شده که حافظت از پدرش در روزهای پیش از مرگ «خوب» نبوده است. به گفته او پس از مرگ پدرش هم گاو صندوق و دو کشوی آقای هاشمی دز مجمع تشخیص مصلحت نظام را افراد نامعلوم خالی کرده بودند و وصیت نامه ایشان همچنان مفقود است.

او در خصوص دلیل مرگ پدرش نیز گفت: «خودشان گفتند رادیواکتیو بوده که فکر کنم ما را سر کار گذاشتند...گفتند آلودگی رادیواکتیو مامان ۳ درصد بیشتر از حد معمول است و من هم یک درصد...من، مادرم را به خارج از کشور بردم که این آزمایش‌ها را انجام دهند و گفتند که هیچ آلودگی ندارد. این میزانی که وجود دارد مربوط می‌شود به مسائل محیطی و غیره که همه همین‌ها را دارند.»

خانم هاشمی در مورد نتیجه پیگیری پرونده پدرش هم یادآورد شد: «آخرین جلسه‌ای که آقای شمخانی ما را به شورای عالی امنیت ملی دعوت کرد، به ما گفت که من دیگر بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را ادامه دهم و به من می‌گویند که تو می‌خواهی آقای هاشمی را شهید اعلام کنی!»
+65
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    گور پدر همتون از دم، از اون بابای بی ناموست تا این علی گدای مفعول گرفته تا تمام حزب اللهی های مادر … صد پدر. سگ زرد برادر شغاله یکی از یکی دزد ترو جانی تر.
    2
    87
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    هاشمی خودش در مقابل کشتن خیلی ها سکوت کرد و آنرا مشیت الهی و قهر الهی و قهر حزب الله نامید حالا هم کشتنش اهمیتی برای هیچکس نداره همانطور که یکی یکی به بدترین شکل خواهند مرد و مردم با تنفر به این جانی های دروغگوی آغشته به شهوت قدرت و ثروت برخورد خواهند کرد طوریکه بود و نبود آنها در تاریخ هیچ اهمیتی نداشته باشه و فقط چهره زشت یکسری خانه خراب کن جلاد بماند. به نظر من غصه نخور بلایی که سر خامنه ای داره میاد حتی بسیار بدتر از پدرت خواهد بود و امیدوارم انقدر زنده بمانه که ریشه اسلام من درآوردی و آلوده به فساد سیستماتیکش چنان ریشه کن بشه که مردم ایران هرگز دین بازان در هر لباسی رو تحمل نکنند.
    4
    75
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند

    رفسنجانی اون اواخر فهمید از خامنه آی رو دست خورده ، و داشت حرف هایی میزد که اگر ادامه دار میشد ، آبرویی برای هیچ کس تو جمهوری اسلامی به خصوص برای خامنه ای نمیموند (البته برای ما هیچ وقت آبرویی نداشته ) بنابراین مثل بهشتی و مطهری و طالقانی و حسن خمینی و ........  سر اینم کرد زیر آب .
    3
    61
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    باز این عجوزه را آورده اند تا تنور انتخابات را گرم کند
    3
    46
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    مرگ پدرت هم اشتباه بزرگ دیگرش بود . او فکر کرد خامنه ای یک گدای احمقی بیش نیست و بعد ازچند ماه خودش جانشین او خواهد شد. اما آن گدا ، احمق بود ولی از او زرنگتر وقساوت تر بود
    3
    29
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.