مقام اتحادیه اروپا: ترامپ گفته بود که اگر اروپا مورد حمله قرار بگیرد، واشینگتن کمکی نمی‌کند

 ژانویه ۲۰۲۰، دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در مجمع جهانی اقتصادرادیو فردا: یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا عنوان کرد که دونالد ترامپ زمانی که همچنان رئیس جمهور ایالات متحده بود به مقامات اتحادیه اروپا گفته بوده که اگر اروپا مورد حمله قرار بگیرد، واشینگتن هیچ کمکی نمی‌کند.

تیری برتون، کمیسیونر فرانسوی که مسئول بازار داخلی اتحادیه اروپاست، گفت که دونالد ترامپ این اظهارات را ژانویه ۲۰۲۰ طی دیداری با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس بیان کرد.

آقای برتون روز سه‌شنبه در نشستی در بروکسل خاطرات خود را از این دیدار که او نیز در آن حضور داشت، بازگو کرد. این اظهارات دستاویزی برای کارزار انتخاباتی جو بایدن شد تا انتقادات شدیدی را متوجه دونالد ترامپ بکند. آقای ترامپ رقیب احتمالی آقای بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست.

برتون از ترامپ نقل کرد که در اجلاس داووس گفته است: «شما باید بدانید که اگر اروپا مورد حمله قرار گیرد، ما هرگز برای کمک و حمایت از شما اقدامی نخواهیم کرد.»

به گفته برتون، دونالد ترامپ همچنین در مراسمی که در پارلمان اروپا برگزار شد، عنوان کرده که «در هر حال، ناتو مرده است و ما از ناتو خارج می‌شویم».

برتون به نقل از ترامپ گفت: «شما هم ۴۰۰ میلیارد دلار به من بدهکار هستید، چون که شما آلمانی‌ها، سهمی را که باید برای دفاع بپردازید، پرداخت نکرده‌اید.»

رویترز می‌نویسد که سخنگوی رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به این سوال که آیا نقل قول‌هایی که برتون از ترامپ آورده است با خاطرات فون در لاین مطابقت دارد یا خیر، از اظهار نظر خودداری کرد.

این سخنگو در ایمیلی گفت: «چنین کاری خارج از اصول است. رئیس کمیسیون اروپا هرگز آنچه را که طرفین در جلسات غیرعلنی به او گفته‌اند فاش نمی‌کند. بنابراین ما به هیچ وجه اظهار نظر نخواهیم کرد.»

سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن گفت: «این مسئله که او در صورت عدم دستیابی به خواسته‌هایش به متحدان ما پشت می‌کند، موید همان چیزی‌ست که همیشه گفته‌ایم، این که او به تنها کسی که اهمیت می‌دهد، خودش است.»

اما ستاد انتخاباتی ترامپ به درخواست اظهارنظر دراین‌باره پاسخ نداد. ترامپ در دوره اول ریاست جمهوری خود از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ بارها با متحدان سنتی ایالات متحده بر سر هزینه‌های تجاری و دفاعی درگیر شد.
+38
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    فرانسه نقش فاحشه اروپا رو بازی باید بکنه! 😀 خانم ناعزیز! این صحبتش رو فاکتور میگیری که گفته بود ناتو برای مقابله با شوروی کومونیست درست شد، ولی وقتی المان و اروپا دارن از روسیه نفت و گاز میخرن و بهش کالا صادر میکنن و ارتباط نزدیک دارن، امریکا چکاره است که بیاد هزینه ناتویی رو بده که شما دارین با کشور نفس به وجود اورنده ناتو داد و ستد میکنین.
    7
    15
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    Esperanto - لندن، انگلستان
    هر طوری هست میخواهند ترامپ رئیس جمهور نشه. بخصوص جمهوری اسلامی که میدونه ترامپ رئیس جمهور بشه جشنواره کتلت پزون راه میندازه
    6
    21
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Alen777 - لس انجلس، ایالات متحده امریکا
    ترامپ عزیز یک همچین حرفی نزده.تمام شیاطین جهان بر علیه ترامپ هستن.ترامپ گفت اروپا باید هزینه امنیت خودش رو بدهد.
    2
    6
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.