قایق‌های اسرائیلی جنوب نوار غزه را بمباران کردند

العربیه: در ادامه جنگ روزانه غزه که از هفت اکتبر گذشته آغاز شده، اسرائیل مناطق مختلفی از سواحل نوار غزه را بمباران کرد.

خبرنگار «العربیه» چهارشنبه 20 دی گزارش داد، اسرائیل، اردوگاه «المغازی» و «البریج» در مرکز نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

خبرنگار العربیه توضیح داد که جنگ در قسمت‌های شمالی و شرقی شهر «خان‌یونس» ادامه دارد.

او همچنین اشاره کرد، قایق‌های جنگی اسرائیل، شهر «رفح» در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.
15 کشته
به گزارش رسانه‌های فلسطینی، در نتیجه بمباران یک منزل مسکونی در شهر «رفح»، 15 فلسطینی کشته شدند.

پیش‌تر، نیروهای اسرائیلی یک منزل مسکونی متعلق به خانواده «عسلیه» در شهرک «جبالیا» در شمال نوار غزه را بمباران کردند که به گفته شاهدان عینی به شبکه «العربیه»، کادر امداد و نجات اجساد را از زیر آوار بیرون می‌آوردند.»

این تحولات میدانی در حالی رخ داد که ارتش اسرائیل عملیات زمینی خود در خان یونس را ادامه می دهد، جایی که حملات زمینی به روستاهای «قیزان النجار» و «قیران رشوان»، از توابع شهر «رفح»، که هزاران آواره در شرایط سخت پس از عملیات نظامی اسرائیل، از خان‌یونس» و اردوگاه «المغازی» و «البریج» مرکز نوار غزه فرار کرده‌اند را در خود جای داده است.

نیروهای اسرائیل پس انتشار اعلامیه از هواپیما، ابتدا ساکنان این مناطق را مجبور به کوچ به «دیر البلح» در مرکز نوار غزه و بعد شهر «رفح» کردند.

نیروهای اسرائیلی پیش‌تر اعلام کرده بودند، عملیات خود در «خان‌‎یونس»، جایی که معتقدند رهبران حماس در تونل‌های زیرزمینی مخفی شده‌اند را تشدید خواهند کرد، در حالی که انتظار می‌رفت جنگ در طول سال جاری ادامه پیدا کند، اگر چه درخواست‌های‌ بین المللی و آمریکا به کوتاه کردن این جنگ اشاره داشت.

جنگی که در اکتبر گذشته در پی حمله ناگهانی حماس به پایگاه‌ها و شهرک‌های نظامی اسرائیل در نوار غزه آغاز شد، تاکنون باعث کشته شدن بیش از 23 هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شده است.

همچنین این جنگ، صدها هزار غیرنظامی را مجبور به فرار به سمت جنوب کرد، جایی که در میان کمبود مواد غذایی و کمک‌های پزشکی و حملات خشونت‌آمیز اسرائیل که به تخریب کامل یا جزئی دو سوم ساختمان‌های نوار غزه منجر شد.
+34
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    mina minavand - هانور، آلمان
    من نمیدونم این حماس چی فکر کرد که به اسرائیل حمله کرد و این همه آدم رو به کشتن داد.
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.