بلینکن: بارها به ایران توضیح داده‌ شد که باید پشتیبانی خود از حوثی‌ها را متوقف کند

العربیه: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ضمن تهدید حوثی‌ها به «عواقب بزرگ» ناشی از ادامه حملات آنها علیه کشتیرانی بین‌‌المللی، گفت حملات مستمر حوثی‌ها علیه کشتیرانی در دریای سرخ، بر زنجیره‌های تامین کالاهای غذایی و مواد پزشکی در جهان تاثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری در چارچوب تور خاورمیانه‌ای خود گفت: «ایران کماکان به پشتیبانی مورد لزوم حوثی‌ها ادامه می‌دهد».

به گزارش «رویترز» بلینکن چهارشنبه 20 دی خطاب به خبرنگاران گفت:«مکررا تلاش کردیم برای ایران توضیح دهیم، همان‌گونه که دیگر کشورها توضیح داده‌اند، که پشتیبانی آن از حوثی‌ها و به‌ویژه در چنین اقداماتی، باید متوقف شود».

در همین راستا و در واکنش به حمله بزرگ حوثی‌ها شامگاه سه‌شنبه به کشتی‌ها در دریای سرخ، گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا نیز گروه حوثی مورد حمایت تهران در یمن را به تحمل عواقب حملات خود علیه کشتیرانی بین‌المللی تهدید کرده و بیان کرد که «وضعیت در دریای سرخ نمی‌تواند بر همین منوال ادامه پیدا کند».

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزیر دفاع بریتانیا، چهارشنبه همچنین ایران را به دست داشتن در حملات حوثی‌ها متهم کرد و گفت: «در این که تهران با ارائه راهنمایی‌های لازم برای حملات در دریای سرخ به حوثی‌ها کمک می‌کنند، مطلقاً تردیدی وجود ندارد.»
هدف گرفتن کشتی آمریکایی
این اظهارات بلینکن پس از آن اعلام می‌شود که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن چهارشنبه از هدف گرفتن یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر دادند.

حوثی‌ها اعلام کردند که عملیات نظامی خود را با استفاده از تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک، دریایی و پهپادهای انفجاری انجام داده و یک کشتی آمریکایی که به گفته آنها از اسرائیل حمایت می‌کرد را هدف گرفته‌اند.

ساعاتی پس از آن که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» اعلام کرد که حمله بیست و هفتم در مجموعه حملات اخیر حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را دفع کرده است، گروه حوثی یمن مدعی شد که یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داده است.
«پاسخ اولیه»
شبه‌نظامیان حوثی، چهارشنبه 20 دی، اجرای عملیات نظامی با تعداد زیادی موشک بالستیک و دریایی و پهپاد را تایید کرد که یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد که به گفته این گروه این کشتی در حال کمک‌رسانی به اسرائیل بود.

یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات به عنوان «پاسخ اولیه» به حملات اخیر نیروهای آمریکایی به حوثی‌ها در دریای سرخ انجام شد.

سخنگوی حوثی‌ها همچنین تاکید کرد که این گروه به حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که در دریای عرب و سرخ به مقصد بنادر اسرائیلی تردد می‌کنند، تا پایان جنگ و رفع محاصره از نوار غزه ادامه می‌دهد.
+36
رأی دهید
-25

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    اگر کل دنیا مفهومش برای شما اسرائیل و ایدولوژیش و لابی‌های یهودیه باشه شما حمایتت رو از اونا کم کن اینورم از اونا. کل خاورمیانه آباد و ثروتمند رو شخم زدید بخاطر این بوزینگان سامی که تمام کتابش خودی و غیر خودی و چشم در برابر چشم و دنداند در برابر دندان و قوم برگزیده خدا هستند و بقیه باقالی هستند که باید خدمت یهود کنند (عین متنشونه من به طرفداری ج ا متهم نکن). آمریکاییها از خود یهودیها هم نفرت دارند ولی خوب بقول ریگان اسرائیل یک دارایی استراتژیک در خاورمیانه است خاورمیانه رو کنترل کن گلوی دنیا رو با نرخ انرژی فشار بده (اسکول اروپاییها برید ضریب رقابت اقتصادی شون رو ببنید). اسرائیل یک شهره هیچ آینده‌ای نداره چون شما نمیخواید که در خاورمیانه آرامش حاکم بشه. هم اکنون تمامی جریانات دموکرات در اسرائیل برای سالیان سال خفه شده‌اند و یک عده به برکت فاشیست بنجامین روی کار اومدن که توسط خود دادگاه‌های اسرائیل به تروریسم متهم شده‌اند (ایتامار بن گویر و اسموتریچ). جالبه وقتی هم زمان کثافت کاری و پول و نفوذ در سیاستتون میاد روسیه و این بوزینه ها باهم همراه و همدل میشن. اسرائیل یک بیماریه.
    23
    7
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا
    توضیح 🤣🤣🤣🤣🤣. عمو جان یا خودتون زدین به علی چپ یا خیلی اسکولین . البته هر دو مورد درست متاسفانه ساخته و پرداخته خودتون باید بزنید خودتون به اسکول بازی . اینا رفتنی هستند حالا هی زور بزنید نگهشون دارید ، مردم هم کاری نکنن اینا میرن چون تری که به این اقتصاد زدن مجبوری باید برن🤣🤣
    2
    13
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    چقدر خود شیفته، تو چه عددی هستی این حرف‌ها به نوکرهای عرب و بچه هات بگو مرتیکه صحیونیست ما تو را آدم حساب نمیکنیم
    25
    7
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    حالا اشکالی نداره، یه شیش هفت بار دیگه توضیح بدین!
    0
    14
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    مسئله حوثی ها ، تا حل نشدن مسئله حماس و حزب الله ادامه خواهد داشت .
    6
    11
    ‌پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.