رهبر کره شمالی: اگر سئول به ما حمله کند نابود می‌شود

العربیه: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با تاکید بر لزوم تقویت بازدارندگی هسته‌ای کشورش، خاطرنشان کرد که اگر کره جنوبی جرات حمله به کره شمالی را به‌خود بدهد، در «نابودی» آن تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی چهارشنبه 20 دی گزارش داد که کیم در جریان بازدید از کارخانه‌های بزرگ تسلیحاتی گفت که سئول، «دشمن اصلی پیونگ یانگ» است و «تقویت قابلیت‌های نظامی برای دفاع از کره شمالی و بازدارندگی جنگ هسته‌ای باید قبل از هر چیز برای کشورش در اولویت باشد.»

به‌گفته کیم، کره شمالی که به شکل رسمی، جمهوری دموکراتیک خلق کره نامیده می‌شود، به طور «یک جانبه» آتش رویارویی را شعله‌ور نخواهد کرد، اما «قصد اجتناب از جنگ» را ندارد.

کیم افزود: «اگر جمهوری کره جنوبی، جرأت کند از نیروهای مسلح خود علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره استفاده یا حاکمیت و امنیت آن را تهدید کند و چنین فرصتی دست دهد، ما در نابودی جمهوری کره با بسیج تمام وسایل و نیروهای خود، دریغ نخواهیم کرد».
تیرگی روابط دو کره
طبق گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم دوشنبه و سه‌شنبه به‌همراه مسئولان بلندپایه حزبی و ارتشی، از کارخانه‌های متعدد ساخت مهمات بازدید کرد.

هدف این بازدید، تشویق کارگران بخش‌های تولید صنعتی تسلیحات در «تلاش برای دستیابی به هدف تولید انبوه در سال جدید» است.

روابط میان دو کره از زمانی که کیم وضعیت کشورش را به عنوان یک «قدرت هسته‌ای» در قانون اساسی تثبیت کرد و پس از از سرگیری آزمایش‌های موشک‌های بالستیک پیشرفته قاره‌پیما از سوی این کشور، تیره‌تر شده است.

آمریکا و ده‌ها کشور متحد با آن از جمله کره جنوبی و ژاپن، کره شمالی را به نقض تحریم‌های بین‌المللی اعمال‌شده علیه این کشور با ارسال موشک به روسیه برای کمک به مسکو در تهاجم نظامی‌اش به اوکراین، متهم می‌کنند.
+0
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.