واکنش شرکت وابسته به آستان قدس رضوی به « فساد ۲۲ میلیون دلاری» : «خودمان شاکی هستیم»

بی بی سی: در پی انتشار گزارش‌هایی از «تخلف ۲۲ میلیون دلاری» در یک شرکت زیرمجموعه آستان قدس در زمینه واردات لاستیک در رسانه‌های ایران، این شرکت ضمن تایید این گزارش‌ها می‌گوید عوامل متخلف از سوی قوه قضاییه بازداشت شده‌اند و روند اجرای تعهد و توقیف اموال در جریان است.
 
روزنامه اعتماد سه‌شنبه ۱۹ دی با انتشار گزارشی نوشت: «”شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی” در سال ۹۸ قراردادی برای واردات لاستیک به ارزش ۸۰ میلیون دلار منعقد کرده است، اما به مفاد این قرارداد عمل نشده است و تخلفی معادل ۲۲ میلیون دلار اتفاق افتاده است.»
 
شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی که در سال ۹۷ تاسیس شده، چهارشنبه ۲۰ دی با انتشار جوابیه‌ای، این گزارش را تایید کرده و نوشته شرکت طرف قرارداد برای واردات لاستیک به تعهد خود عمل نکرده است و پرونده این تخلف در قوه قضاییه در حال رسیدگی است.
 
شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی در جوابیه خود نوشته این قرارداد در سال ۹۸ منعقد شده و «کل مبلغ این قرارداد ۸٠ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات لاستیک و کائوچو بوده که بخش عمده آن محقق شده است. با این حال بخشی از ارز اختصاص یافته در قرارداد توسط شرکت توسعه تجارت دلفین انجام تعهد نشد که شرکت مدیریت زنجیره تامین بر اساس تضامین دریافت شده در زمان عقد قرارداد، از شرکت مذکور و هم چنین صرافی مربوطه، شکایتی را در دستگاه قضایی ثبت کرده و پیگیر رفع تعهد بوده است.»
 
روزنامه اعتماد در گزارش خود نوشته چون در زمان عقد قرارداد تضمین مناسب از شرکت طرف قرارداد آستان قدس دریافت نشده، با وجود گذشت سه سال از این شکایت، پرونده هنوز در قوه قضاییه به سرانجامی نرسیده است
+1
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    واقعا ببینید کشور رو چطور اداره میکنن. نفت متعلق به مردم رو میکشن بیرون، به نصف قیمت میفروشن و تا دسته بیل رو میخرن که راه برای دزدی باز باشه.
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    حکایت خود گازی و خود خندیست ، مثل رزمایش سپاه و شلیک موشک به پتروشیمی چابهار !!
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.