رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛ استقرار ماموران لباس شخصی در ۲۰۰ بوستان

 پلیس لباس شخصی در ایرانصدای آمریکا: رئیس پلیس پایتخت از استقرار ماموران پلیس با لباس شخصی در ۲۰۰ بوستان تهران خبر داد و این اقدام را در راستای تامین امنیت دانست.

عباسعلی محمدیان، نتیجه این اقدام در ۷۲ ساعت گذشته را «بازداشت ۲۹۴ سارق و مالخر و انهدام ۶۸ باند سرقت» اعلام کرد.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرده که ماموران پلیس تهران با لباس شخصی در ۲۰۰ بوستان تهران حضور دارند تا بتوانند عملکرد بهتری در تامین امنیت شهروندان داشته باشند.

اظهارات رئیس پلیس پایتخت اما از نگاه فعالان حقوق بشری و اجتماعی با تردید همراه است. از نگاه فعالان این حوزه حضور پررنگ پلیس لباس شخصی در بوستان‌ها در عمل کارکرد دوگانه دارد و بخشی از آن متوجه موضوع حجاب و مسائل پیرامونی آن است.

در همین زمینه حضور افراد لباس شخصی در ایستگاه‌های مترو تحت عنوان حجاب‌بان و اقدام آنها برای تصویربرداری و همچنین بازرسی لوازم شخصی و تلفن همراه مردم حاشیه‌ساز بوده است و این اقدام نیز در مسیر امنیتی کردن اماکن عمومی ارزیابی می‌شود.

بخشی از تحلیلگران نیز نگاه آسیب‌شناسی به این اتفاق دارند و با استناد به اظهارات رئیس پلیس پایتخت، انهدام ۶۸ باند سرقت در ۷۲ ساعت را یک «فاجعه» می‌دانند چرا که به باور آنها این باندهای کشف شده تنها «نوک کوه یخ جرم و جنایت جاری در پایتخت است.»

از نگاه کارشناسان مسائل اجتماعی، تعدد گروه‌های تبهکاری و افزایش میزان سرقت به‌خصوص سرقت‌های خرد، ریشه در مسائل اقتصادی دارد. اشاره این گروه به تورم بالای ۴۰ درصد در سال‌های اخیر و همچنین فاصله معنادار حقوق و دستمزد با درآمدها دارد.

رسانه‌ها در ایران اعلام کرده‌اند که خط فقر در ایران و در شهرهای مختلف از ۱۸ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است؛ این در حالی است که دریافتی یک فرد کارگر متاهل دارای فرزند اندکی بیش از ۹ میلیون تومان است.
+5
رأی دهید
-52

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    چندتا از اینا را هم بفرستید تو خونه طوسی مجلس تویله علمیه و بانکها مطمئنم دست خالی بررنمیگردند
    1
    21
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

    شما کل مملکت رو بکن مأمور مخفی و . وقتی رهبر دزد هست چکار میخواهید بکنید؟؟!!
    1
    21
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.