اسماعیل هنیه: اسرائیل در تمام اهدافش شکست خورده است

بی بی سی: همزمان با ورود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به تل‌آویو اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، می‌گوید اسرائیل در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی که بعدتر نسخه مکتوب آن در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است از «کشورهای اسلامی» خواست تا «برای نیروهای مقاومت فلسطینی تسلیحات» فراهم کنند. او گفت «این تنها جنگ فلسطینی‌ها» نیست.

او در این اظهارات که گفته شده در جمعی در دوحه بیان شده گفت می‌بینیم که کشورها سلاح در اختیار اسرائیل می‌گذارند.

جنگ اخیر با حمله حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر آغاز شد. در این حمله نیز ۱۲۰۰ نفر که اغلب آنها غیرنظامی بودند کشته شدند. حماس در این حمله بیش از ۲۴۰ نفر را هم گروگان گرفت. گزارش‌شده دستکم ۱۳۲ گروگان دیگر همچنان در غزه‌اند.

در پایان ماه نوامبر، در جریان یک آتش‌بس شش روزه حماس ۱۰۵ گروگان را در قبال آزادی ۲۴۰ فلسطینی در بند اسرائیل آزاد کرد.

آمریکا، اسرائیل، بریتانیا، اتحادیه اروپا و شمار دیگری از کشورها، حماس را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار داده‌اند.
سفر بلینکن در اسرائیل؛ تکرار درخواست آمریکا از اسرائیل برای کاهش آمار کشته‌شدن غیرنظامیان
آنتونی بلینکن در آغاز سفر خود به اسرائیل با اسحاق هرتزوگ رئیس جمهوری اسرائیل دیدار کردآنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در ادامه سفر خود به خاورمیانه وارد اسرائیل شده است. آقای بلینکن در آغاز تازه‌ترین سفرش به تل‌آویو با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل گفتگو کرد.

او بار دیگر از اسرائیل خواست برای کاهش قربانیان غیرنظامیان در غزه اقدامات بیشتری انجام دهد و شرایط لازم برای امدادرسانی مستمر را فراهم کند.

او قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هم دیدار کند.

آقای بلینکن همچنین با خانواده‌های برخی از گروگان‌های اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند ملاقات خواهد کرد و درباره تلاش‌ها برای آزادی آنها گفتگو خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین سفر دیپلماتیک خود ابتدا با رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرده است.

این سفر وزیر خارجه آمریکا در حالی انجام می‌شود که حمله اسرائیل به غزه و محاصره آن وارد چهارمین ماه خود شده است.

در همین حال، روز گذشته هم حملات پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان به کشته شدن اعضای ارشد حماس و حزب‌الله انجامید.

در پی بالا گرفتن تنش‌ها، دیروز آقای بلینکن در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه هشدار داد.

درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل ماه‌هاست ادامه دارد. اما با کشتن وسام حسن طویل از فرماندهان ارشد رضوان یگان نظامی «نخبه» حزب‌الله و همچنین صالح عاروری از رهبران ارشد حماس در بیروت، نگرانی از گسترش جنگی تمام عیار به کشورهای منطقه افزایش یافته است.

مقامات درمانی حماس در غزه می‌گویند که از زمان آغاز حمله اسرائیل، بیش از ۲۳ هزار نفر عمدتا زن و کودک در غزه در اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند.
نامه ایران در اعتراض به جلسه شورای امنیت درباره حملات در دریای سرخ
وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در عربستان تاکید کرد که حملات شورشیان حوثی یمن به کشتی‌های تجاری و به خطر انداختن مسیرهای بین‌المللی در دریای سرخ باید متوقف شود.

در همین حال، ساعاتی پیش نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، اتهامات آمریکا و اسرائیل درباره دخالت ایران در حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ را رد کرد.

در پی جنگ اسرائیل در غزه تنش در منطقه افزایش یافته و به جز غزه، کرانه باختری،‌ لبنان، سوریه، عراق ودریای سرخ نیز صحنه حملاتی مرتبط با این جنگ بوده است.

ایران در این نامه با اشاره به جلسه علنی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت دریای سرخ، که در ۳ ژانویه ۲۰۲۴ نوشته است «جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بی اساس مطرح شده در این نشست را صریحاً محکوم و قاطعانه رد می کند. این اتهامات غیر قابل اثبات و فاقد مدرک است.»

در نامه نماینده ایران در سازمان ملل وضعیت دریای سرخ یکی از پیامدهای حمله اسرائیل به باریکه غزه عنوان شده است.

شبه نظامیان حوثی یمن که متحد دولت ایران هستند،‌ از ماه اکتبر در واکنش به جنگ در غزه، کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را مورد حمله قرار داده‌اند.

در چند مورد هم به ناوهای آمریکا حمله کرده‌اند که موفقیت آمیز نبوده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا در نشستی حملات شبه نظامیان حوثی یمن، علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را بررسی کرد و اعضای آن از حوثی‌ها خواستند به حملات خود پایان دهند.

گروه انصار‌الله یمن که به حوثی‌ها معروفند، در واکنش به درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد و بیانیه ۱۲ کشور که در آن عملکرد یمن را تهدیدی بر کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ خوانده بودند، ادعای آنها را تکذیب کرده و گفته‌اند «این تهدید ناشی از نظامی کردن دریای سرخ توسط آمریکا برای خدمت به اسرائیل و تشویق آن به ادامه جنایات خود علیه غزه است.»
+10
رأی دهید
-108

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا

    کسی که از قبل خود را برنده حساب میکند براش فرقی ندارد که در عمل چه اتفاقی بی افتد
    2
    52
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    کل منطقه شخم زده شد و تبدیل به منطقه آخر زمانی شد،و تا این لحظه تعداد زیادی نیروی حماسی و همچنین اراذل برخی اراذل حزب الله لبنان و سپاه قدس پاسداران هم هلاک شدند و عملیات تا ماهها ادامه خواهد داشت.بعد این تروریست آدمکش با وقاحت میگه در اهدافشان شکست خوردند.مسئول مستقیم کشته شدن غیرنظامیان غزه و مردم عادی هم خود این بیشرف هست.همونطور که خامنه ای مسئول کشتار مسافران هواپیمای اوکراین و بقیه مردم معارض ایرانه.
    12
    68
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    ما کمال میل خود فریبی انجام تا مجبور نشویم به حقیقت اقرار کنیم. نه تنها ما ایرانی‌‌ها بلکه آنکه ریشه در حکومت آخوندی دارد. ما خود را فریب می‌‌دهیم که ۵۷ برا آزادی بود.دمکراسی بود.با پوست و استخوان امروز چنین فاجعه را اساس می‌‌کنیم. ولی‌ حاضر نیستیم اقرار .مثل موش کور در سوراخ‌ها خود و ۴۳ سال سخنی را تکرار که دیگر پشیزی ارزش ندارد. این معتقد که اسراهیل در همه نقشه‌ها خود شسکت خورده. انگار این خبر‌ها که هر روز به بیرون از کره مریخ است و ربطی‌ به غزه ندارد."فریب دادن خود بدون خود درک کردن آسان است.همان طور که فریب دان دیگران بدون آنکه دیگران درک کنند. بسیار بسیار مشگل است یا غیر ممکن. در سیاست مردم همیشه قربانیان ساده فریب. و خود فریبی بوده.تا زمانی که یاد نگیرندکه منافع این یا آن طبقه را در پشت انواع اخلاقی‌ .مذهبی.سیاسی بشناسند. همیشه ساده فریب خواهند بود." می‌‌دانید این جمله از چه کسی‌ است؟ لنین. اگر ما ۵۷ یک ذره عقل داشتیم. اگر مردم غزه یک ذره عقل داشتند ما و این‌ها امروز کجا بودیم ؟ اگر ۵۷اتی در سال ۵۷ دست کم درس خود را می‌‌آموخت .ما امروز کجا بودیم؟ پس چه می‌‌ماند بجز خود فریبی.
    5
    39
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    حماس داره زور زیادی میزنه هیچ کشوری حاضر نمیشه براشون اسلحه بفرسته حتی حکومت ایران هم جفت کرده و از ترسش حاضر نیست حتی یک گلوله واسشون بفرسته!! اینها فقط یک کار بلدند پررویی کردن و هارت و پورت!! تا شش ماه دیگه غزه تبدیل میشه به یک مخروبه بزرگ بعدش هم نوبت حزب الله میشه که تک تکشون رو اسرائیل شکار کنه
    37
    58
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    مثل اینکه دروغ گویی و نفهمی در تمام مسلمانان مسری است. یک نیست که باین مردیکه بگوید غزه از بین رفت ، بازهم شما ادعای پیروزی و شکست اسرائیل را دارید ؟!؟
    55
    55
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - برابراند ، دانمارک
    کسانی که با زورگویی می‌خواهند به اهدافشان برسند، شکست میخورند. انریکا در ویتنام، عراق، افغانستان. انگلیس در پاناما، آفریقای جنوبی، هندوستان. اسقاتیل در غزه.
    11
    2
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    اسکول. تنها چیزی که از این حرفها یادآوری میشه به من همون صحبتها شاه درباره فلسطینی ها هستش که گفته بود فلسطینی ها باید بفهمند با قلدری و با ترور و تهدید به جایی نخواهند رسید. الان این اسکول کل غزه که با خاک یکسان شده، از غزه که بیرون رانده شدند و الان حکومتی در غزه ندارند میشه گفت تمام خواسته های اسرائیل رو هم به بهترین شکل اجرا کردند بعد میگه اسرائیل به هیچی نرسیده. احمق فکر نمیکنه تا قبلش داشتند تو محدوده خاک اسرائیل عملیات میکردند حالا از این به بعد باید برای غزه بجنگند که شاید اون منطقه رو بهشون بده یا نه!!! این حماقت نیست؟ خوب نتیجه اون حمله و گروگانگیری های قبلیتون چی بوده که حالا منتظرید این حمله ثمره ای داشته باشه؟ به احتمال خیلی زیاد اسرائیل شهر و شمال غزه رو با بردزل صاف خواهد کرد و اجازه ساخت و ساز نخواهد داد حالا شما برید از پیروزی هاتون بگید در حالیکه دو میلیون انسان رو به گروگان گرفتید.
    10
    10
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    فقط أز یک مذلف (نه همجنسگرا) بر میاد اینطوری با پر رویی حرف بزنه. برای همین هم هست که اخوندها توی حوزه در هم میذارن، که بتونن با پر رویی توی چشم مردم نگاه کنن و دروغهای شاخدار بگن. لابد این إسماعیل دهنیه (دیگه دهنی شد رفت پی کارش) اهداف إسرائیل از حمله به غزه رو تسخیر کهکشان راه شیری فرض کرده که میگه شکست خوردن! تو جونت به ازادی گروگانها بسته است. یعنی اگر أونها ازاد بشن همون شبونه کتلت شدی رفتی أونور. با خاویار تمام هم زد فرمانده روی زمین حزب الله رو شتک کرد. یعنی در همین اینده نزدیک لبنان رو هم شخم میزنه. حالا بشین اراجیف بباف
    2
    8
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    اره تو راست میگی‌ , علت عقب موندگی فلسطینی‌ها همین پر رویی شونه
    2
    10
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۱
    ساتراپ11 - تهران، ایران
    آمریکا کشور غصبی هست ( سرخپوستا)همانطور کانادا غصبی هست ، ترکیه کشور غصبی هست، چین را مغول ها غصب کردن ،منتها چند صد سال یا هزاران سال گذشته،،، کشور اسرائیل هم غصبی هست ، پنجاه یا صد سال دیگه عادی میشه،،،
    6
    6
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.