وزیر خارجه آلمان: غزه متعلق به فلسطینی‌ها است

العربیه: آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، یک‌شنبه 17 دی در قدس از اسرائیل خواست، در جنگی که در غزه شروع کرده، خویشتن‌داری کند و عملیات نظامی را «با شدت کمتری» انجام دهد.

بربوک در پایان گفت‌وگو با یسرائیل کاتس، همتای اسرائیلی خود و اسحاق هرتزوگ رئیس جمهوری اسرائیل، به خبرنگاران گفت: «رنج مردم نباید ادامه پیدا کند. ما به عملیاتی با شدت کمتری نیاز داریم.»

وزیر خارجه افزود: «ارتش اسرائیل باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهد و به دنبال راه‌هایی برای مبارزه با حماس بدون آسیب رساندن به مردم فلسطین باشد.»

آلمان از هفت اکتبر، آغاز درگیری و حمله بی‌سابقه جنبش اسلامی فلسطینی حماس به خاک اسرائیل، بدون قید و شرط از اسرائیل حمایت کرده است.

بربوک تاکید کرد: «تاکید می‌کنم که اسرائیل می‌تواند روی همبستگی ما در مبارزه با تروریسم کوری که می‌خواهد اسرائیل را از روی نقشه محو کند حساب کند. اگر حماس به جنگ جنون آمیز ادامه نمی‌داد، مدت ها پیش جنگ به پایان رسیده بود.»

او خاطرنشان کرد، «به وضوح» گفته که باید همه جوانب را در نظر بگیرند: «شیوه‌ای که ارتش اسرائیل این جنگ را به راه انداخته و طرز تفکر دولت در دوره پساجنگ همه این‌ها بر امنیت اسرائیل تاثیر می‌گذارد.»

وزیر آلمان به درخواست دو وزیر راست‌گرای افراطی اسرائیل برای بازگشت شهرک نشینان یهودی به غزه و «آوارگی» فلسطینی‌ها هشدار داد و تاکید کرد: «غزه به فلسطینی‌ها باز می‌گردد و هیچ راه برگشتی نیست. آن‌ها نباید از غزه اخراج شوند.»

این چهارمین سفر وزیر خارجه آلمان به خاورمیانه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس است و قرار است با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ریاض المالکی، همتای فلسطینی خود دیدار کند.

بربوک سپس به مصر برای دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر و سپس به لبنان سفر خواهد کرد.
+13
رأی دهید
-37

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    الان چندتا احمق اظهار فضله میکنند که این وزیر امور خارجه آلمان هم ( مثل وزیر خارجه فرانسه که قبلاً گفته بد اسرائیل حقی بر آینده غزه نداره ) تروریسته !!
    12
    7
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    pishtaz1343 - اراک، ایران
    این خانم همونیه که بعد از کشته شدن مهسا امینی در پارلمان آلمان با حمایت از اسلام گفت که حمله به زن‌ها در ایران ربطی به اسلام ندارد
    0
    16
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    pishtaz1343 - اراک، ایران
    این خانم همونیه که بعد از کشته شدن مهسا امینی در پارلمان آلمان با حمایت از اسلام گفت که حمله به زن‌ها در ایران ربطی به اسلام ندارد
    0
    13
    ‌سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.