کشته شدن فرمانده ارشد حزب‌الله در «حمله اسرائیل» به جنوب لبنان

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه تصویری از وسام حسن طویل فرمانده کشته شده حزب‌الله در کنار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران منتشر کرده‌اندبی بی سی: حزب‌الله لبنان تایید کرد در حمله «هوایی اسرائیل» در جنوب این کشور یکی از فرماندهان ارشد این گروه کشته شده است.

وسام حسن طویل از فرماندهان ارشد رضوان یگان نظامی «نخبه» حزب‌الله لبنان معرفی شده است.

گفته شده خودروی حامل این فرمانده ارشد حزب الله لبنان در شهرک خربه سلم در جنوب لبنان هدف قرار گرفته است. تصاویری از خودروی او پس از انفجار منتشر شده است.

در حالی که در بیانیه حزب به جزئیات کشته شدن طویل اشاره ای نشده است، خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی لبنان می گویند که او در حمله اسرائیل کشته شده است.

مقام‌های اسرائیل هنوز درباره کشته شدن این فرمانده حزب‌الله اظهارنظری نکرده‌اند.

حمله به خودروی وسام حسن طویل همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به مرزهای شمالی اسرائیل در نزدیکی لبنان رخ می‌دهد.

پیش از این، خبرگزاری دولتی لبنان از جراحات ناشی از «حمله پهپاد اسرائیلی» به یک خودرودر ساعت ۱۰:۱۵ به وقت محلی خبر داده بود.
رسانه‌های ایران تصویری از خودروی وسام حسن طویل منتشر کرده‌انددرباره وسام حسن طویل و یگان رضوان حزب‌الله لبنان چه می‌دانیم؟
وسام حسن طویل معاون فرمانده ارشد یگان «نخبه» حزب‌الله لبنان معرفی شده است.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه تصویری از وسام حسن طویل در کنار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و همچنین سید حسن نصرالله و عماد مغنیه منتشر کرده‌اند.

یگان رضوان نیروهای رزمدیده و ماهر حزب‌الله لبنان به شمار می‌آیند که گفته شده پیشتر در سوریه هم حضور داشتند.

پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در هفتم اکتبر، گزارش‌هایی از استقرار یگان رضوان در مناطق مرزی لبنان با اسرائیل منتشر شده بود.

به نظر می‌رسد نام یگان رضوان برگرفته از نام مستعار عماد مغنیه فرمانده پیشین حزب‌الله لبنان است که با نام مستعار «حاج رضوان» شناخته‌ می‌شد. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ در دمشق، پایتخت سوریه، در یک انفجار کشته شد.

رسانه‌های ایرانی می‌گویند این یگان مجهز به سلاح‌هایی مدرن است و در عملیات تهاجمی مهارت دارد.

شمار اعضای این یگان تا ۲۵۰۰ نفر تخمین زده شده است.
وسام حسن طویلدرگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل ماه‌هاست ادامه دارد. اما با کشتن صالح عاروری، از رهبران ارشد حماس در بیروت نگرانی از گسترش جنگی تمام عیار به کشورهای منطقه افزایش یافت.

پیشتر حمله موشکی به محل اقامت رضی موسوی معروف به «سید رضی» از فرماندهان سپاه در سوریه نیز خطر تشدید جنگ در منطقه را افزایش داده بود. رضی موسوی «مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه» و از چهره‌های نزدیک به حزب الله لبنان به شمار می‌آمد.

روز گذشته حزب‌الله اعلام کرده بود در عملیاتی موفقیت‌آمیزی مواضع نظامی اسرائیل از جمله پادگان‌ها و سایت راداری در شمال اسرائیل را هدف قرار است.

ارتش اسرائیل هم خبر داده بود که در طول شب به «اهداف متعدد حزب‌الله» از جمله مواضع پرتاب موشک و یک مجتمع نظامی در لبنان حمله کرده است.

تنش‌ها در منطقه در حالی افزایش یافته است که امروز حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفته است ۱۰ روز پیش، هیاتی از یک کشور حاشیه خلیج فارس که حامل پیام از طرف آمریکا بود وارد ایران شده است.

به گفته سفیر ایران در سوریه، این پیام «برای حل مشکل در تمام منطقه» به ایران ارسال شده است. او گفت که جمهوری اسلامی ایران به این نامه پاسخ داده و تاکید کرده که «هم‌پیمانان تهران حق تعیین سرنوشت، آزادی عمل و استقلال سیاسی» دارند و «ما جایگزین آنها در این امر نیستیم».
+132
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    بعدی ...
    3
    38
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    سال تازه میلادی با خبرهای خوش شروع شد‌ اسراییل قراره متطقه را کتلت باران گنه. خدا سیاره ارتش اسرائیل را از سر منطقه کم نکنه
    2
    43
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    فیل دانا - سیدنی ، استرالیا

    آقا امسال کتلت بازاره بخدا،
    2
    52
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    هلاکت یکی دیگر از این اشرار اسلامگرای مورد حمایت رژیم را به هموطنان تبریک میگم.
    2
    39
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران

    جانم خنک شد،که این حـ... ها سقط میشن
    2
    38
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Persian2600 - استکهلم، سوئد

    به به چه خبرهای داغ و عالی هر روز میاد. سال 2024 که تا الان خیلی عالی بوده. دست دوستان اسرائیلی درد نکند، مرسی و ممنون. در ضمن بدرک، یک تروریست اسلامزده وحشی دیگه کمتر.
    1
    39
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

    باز هم این همکاری خدا با سربازان موسی‌ ما را شرمنده کرد.نمی‌ دانیم چگونه از زیر این لطف این همه خدمت پاسخ دهیم. مگر نمی‌‌گویند هیچ چیزی بدون اراده خدا انجام نمی‌‌شود. خوب اگر این اراده خدا نیست پس چیست؟ مرتب داد می‌‌زنند .ما انتقام سخت می‌‌گیریم. .انگار سخن گوی اسراهیل شده. تا به امروز که ما دیدیدم فقط اسراهیل انتقام سخت می‌‌گیرد. اگر فرجی شد و این آخوند‌ها رفتند بزرگترین طلبکار ما اسراهیل خواهد بود. اگر قرار است. پول خدمت کردن به ملت ایران پرداخت کنیم. به هر حال کاری که حماس کرد .ایجاد ترافیک در بهشت مسلمانان .دم و دم سردار لت و پار بدون هیچی‌. حوری هی‌ لوند بازی برا امت ریش. علی‌ مانده و حوضش.بدون هیچی‌. فقط باید انگشت مک زنند. چیزی که از قسمت بدن باقی‌ نمانده
    1
    34
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    اسرائیل متشکریم ، مگه نه چلی
    1
    39
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    کتلتاسیون!! ظاهرا إسرائیل تیز کرده برای لبنان و ایران. هر دو هم از یک استراتژی پیروی میکنه. وضع اقتصادی خراب مردم که با یک حمله خفیف باعث شورش مردم بشه و ترتیب حزب الله و جمهوری أسلامی رو بده.
    1
    21
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.