ماهیت گروه «سربازان خدا» که حزب الله و ایران را تهدید کرد چیست؟

نیروهای «جنود الرب (سربازان خدا)»العربیه: یک گروه هکری که خود را «جنود الرب» یا «سربازان خدا» می‌نامند با هک کردن مانیتورهای سالن‌های فرودگاه بین المللی «رفیق حریری» بیروت، عصر یکشنبه 17 دی، در پیامى که در صفحه‌های نمایش منتشر شد به حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و رژیم ایران هشدار دادند که «لبنان را وارد جنگ با اسرائیل» نکنند.

در این پیام هشدارآمیز همچنین از حزب‌الله خواسته شده کنترل خود بر فرودگاه بیروت را متوقف کند زیرا این «فرودگاه ایرانی نیست.»

با این حال، یک منبع امنیتی به شبکه «العربیه» گفت که بعید می‌داند این گروه در این‌حمله سایبری دست داشته باشد و معتقد است که ایم حمله کار یک گروه خارجی است.

مقامات لبنانی ساعتی بعد، از حل مشکل هک مانیتورهای فرودگاه خبر داده و گفتند خطوط هوایی لبنانی «خاورمیانه» پیام‌هایی را برای مسافران ارسال کرده و خواسته دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی داخل فرودگاه را دنبال کنند.
«سربازان خدا»
تاریخ دقیق تاسیس گروه «جنود الرب (سربازان خدا» مشخص نیست، اما ظهور این گروه به اعتراضات مردمی لبنان در 17 اکتبر 2019 برمی‌گردد که در حوزه محافظت از بانک‌ها در برابر هکرها، فعالیت محدودی انجام داد.

گزارش‌های رسانه‌های لبنانی از تاسیس این گروه در اکتبر سال 2019 در محله «کرم زیتون» در منطقه اشرفیه شرق بیروت توسط ژوزف منصور حکایت دارد.

بنا به این گزارش‌ها، تعداد این گروه به 300 عضو می‌رسد که گاهی اوقات با پیراهن‌های مشکی با نقش صلیب بالدار در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند.

گروه «جنود الرب» عنوان شبه‌نظامی را برای خود نمی‌پذیرند و می‌گویند که یک گروه مذهبی غیرمسلح هستند.
+20
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.