حزب‌الله پایگاه حساس ترافیک هوایی در اسرائیل را هدف گرفت؛ هشدار نسبت به وقوع «جنگی دیگر»

 نیروهای اسرائیلی در مرز لبنانرادیو فردا: ارتش اسرائیل روز یکشنبه ضمن هشدار درباره «جنگ دیگری» با حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران یک پایگاه کنترل ترافیک هوایی در شمال اسرائیل را هدف قرار داده است.

تشدید جنگ در مرز با لبنان در حالی که اسرائیل از سوی دیگر درگیر جنگ با گروه افراطی حماس در نوار غزه است، اولویت‌های تازه‌ای را برای اقدامات دیپلماتیک ایالات متحده به وجود آورده که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در آخرین سفر خود به خاورمیانه آن را دنبال می‌کند.

آقای بلینکن پس از مذاکراتی که در قطر داشت به خبرنگاران گفت: «این جنگ به آسانی می‌تواند گسترش یابد و و به ناامنی و رنج‌های بیشتری منتهی بشود.»

تشدید درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب الله لبنان در مرز دو کشور، سیاست ایالات متحده برای جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای را پیچیده کرده است. حماس و حزب‌الله هر دو از نگاه ایالات متحده و بیشتر کشورهای غربی سازمان‌های تروریستی محسوب می‌شوند.

ارتش اسرائیل گفت که حزب‌الله یک پایگاه حساس کنترل ترافیک هوایی در کوه مرون را روز شنبه هدف قرار داده، اما پدافند هوایی توانست با کمک سامانه‌های پشتیبانی در منطقه آن را دفع کند. بیانیه این نهاد نظامی می‌افزاید که هیچ سرباز اسرائیلی آسیبی ندید و تمام خسارات وارده قابل تعمیر است.

با این حال، حمله یادشده یکی از جدی‌ترین حملات حزب الله از آغاز جنگ کنونی محسوب می‌شود، حملاتی که باعث شده ده‌ها هزار اسرائیلی خانه‌های خود در نزدیکی مرز لبنان را تخلیه کنند.

حزب الله بمباران راکتی خود را «پاسخ اولیه» به کشته شدن صالح العاروری، یکی از رهبران ارشد حماس، عنوان کرد که هفته گذشته در بیروت رخ داد و گمان می‌رود کار اسرائیل بوده باشد.

هرتزل لوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، گفت که فشار نظامی بر حزب‌الله، متحد حماس، در حال افزایش است و این فشارها یا جواب خواهد داد «یا به جنگ دیگری منجر خواهد شد».

اسرائیل بیشتر به دنبال محدود کردن جنگ در غزه بوده است. توانایی‌های نظامی حزب‌الله بسیار بیشتر از گروه افراطی حماس است، اما رهبران اسرائیل هشدار داده‌اند که صبر آنها به پایان رسیده است و اگر تنش‌ها از طریق دیپلماسی قابل رفع نباشد، آماده استفاده از قوای نظامی هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به کابینه خود گفت: «من پیشنهاد می‌کنم حزب الله درسی را که حماس در ماه‌های اخیر آموخته است بیاموزد: هیچ تروریستی در امان نیست.»

وی افزود: «ما مصمم هستیم که از شهروندان خود دفاع کنیم و ساکنان شمال را صحیح و سالم به خانه هایشان بازگردانیم.»
+33
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    حسن خرس و خامنه ای قصاب فقط بلدند قمبل قهرمانانه کنند جلوی اسرائیل . آخوندها و شیعیان متعصب کلا از بیخ و بن ترسو هستند و لواط را به جنگ ترجیح می دهند. اینهمه شاخ و شونه کشیدن فقط فیلمشونه.
    8
    56
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    امیدوارم که بزنن اون حسن ان الله را جوری که اشکنه بشه و بعد بدن به خورد اون اخوند ی که میگفت مردم اشکنه بخورن!
    0
    4
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.