هک مانیتورهای فرودگاه بیروت همراه با پیام‌های هشدارآمیز به ایران و حزب‌الله: لبنان را وارد جنگ نکنید

دویچه وله: خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی بیروت روز یکشنبه ۷ ژانویه (۱۷ دی‌ماه) مورد حمله سایبری قرار گرفت. تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که پیام‌های ضد حزب‌الله جایگزین اطلاعات مانیتورها یا نمایشگرهای ترمینال شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان: «حمله سایبری به صفحه نمایش خروج و ورود در فرودگاه، سیستم بازرسی چمدان‌های BHS را مختل کرده است.»

این خبرگزاری افزود که مقامات در حال تلاش برای بازگرداندن صفحه نمایش "و حفظ تردد عادی در فرودگاه" هستند.

رسانه‌های محلی تصاویری از پیامی در انتقاد از گروه قدرتمند حزب‌الله لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است را منتشر کردند که در کنار نشان گروه مسیحی "سربازان خدا" پیامی بر روی صفحه نمایش نقش بسته است.

در این پیام آمده است که "فرودگاه رفیق حریری فرودگاه حزب‌الله و ایران نیست" و از حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان خواسته شده تا "به نیابت از هیچ کسی" وارد جنگ حماس و اسرائیل نشود: «حسن نصرالله، اگر کشور را به جنگ بکشانید، هیچکس از شما حمایت نخواهد کرد.»

در این پیام آمده است: «با آوردن سلاح فرودگاه ما را منفجر خواهید کرد. بگذارید فرودگاه از چنگ دولت [حزب الله] آزاد شود.»
حزب‌الله دیروز شنبه ۶ ژانویه اعلام کرد، در پاسخ به حمله‌ای که به کشته شدن صالح العاروری، فرد شماره دو حماس منجر شد، بیش از ۶۰ موشک به یک پایگاه نظامی اسرائیل شلیک کرده است.

حزب‌الله تنها گروه لبنانی است که پس از پایان جنگ داخلی ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ زرادخانه تسلیحات خود را حفظ کرده است.

گروه "سربازان خدا" بیشتر در لبنان به دلیل مواضع تندروانه و حملات خود علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی این کشور شناخته می‌شود.

یک منبع اتحادیه اروپا گفت، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز شنبه با یک مقام سیاسی حزب‌الله در بیروت به عنوان بخشی از تلاش برای جلوگیری از کشیده شدن لبنان به جنگ اسرائیل و حماس، ملاقات کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در نزدیک به سه ماه درگیری مسلحانه در مناطق مرزی با اسرائیل، بیش از ۱۸۰ نفر از جمله ۱۳۵ جنگجوی حزب‌الله و همچنین بیش از ۲۰ غیرنظامی از جمله سه خبرنگار در لبنان کشته شده‌اند.

به گفته مقامات اسرائیلی، در شمال اسرائیل ۹ سرباز و دست‌کم ۴ غیرنظامی کشته شده‌اند
هک مانیتورهای فرودگاه بیروت و هشدار به نصرالله؛ «لبنان را وارد جنگ نکنید»
العربیه: یک گروه هکری با هک کردن مانیتورهای سالن‌های خروج و ورود فرودگاه بین المللی «رفیق حریری» بیروت، عصر یکشنبه به حسن نصرالله دبیرکل حزب الله هشدار دادند که «لبنان را وارد جنگ با اسرائیل نکند.»
در این پیام هشدارآمیز همچنین از حزب‌الله خواسته شده کنترل خود بر فرودگاه بیروت را متوقف کند زیرا این یک «فرودگاه ایرانی نیست.»
 
رسانه‌های لبنان گزارش دادند هک مانیتورهای فرودگاه بیروت توسط گروهی موسوم به «جنود الرب (سربازان خدا)» که یک گروه مسیحی مخالف حزب‌الله است، انجام شده است.
 
این حمله سایبری به صفحه نمایش فرودگاه منجر به اختلال در سیستم بازرسی نیز شده و نیروهای امنیت داخلی فرودگاه در حال حاضر مشغول اجرای طرح جایگزین برای حفظ حرکت عادی در فرودگاه هستند.
 
مقامات لبنانی گفتند که در حال رسیدگی به مشکلات ناشی از این حمله سایبری هستند. این در حالی است که خطوط هوایی «خاورمیانه» لبنان پیام‌هایی را برای مسافران ارسال کرده و از آنها خواسته از دستورالعمل‌های نیروهای امنیتی داخل فرودگاه پیروی کنند.
 
از 7 اکتبر گذشته، مرز لبنان و اسرائیل هر روز شاهد حملات هوایی و بمباران متقابل میان حزب الله و ارتش اسرائیل بوده است. این حزب اعلام کرده که پایگاه‌ها و نقاط نظامی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد، در حالی که ارتش اسرائیل با بمباران هوایی و توپخانه‌ای پاسخ داده و می‌گوید «زیرساخت‌ها» و جنگجویان حزب را هدف قرار می‌دهد.
 
بر اساس آخرین آمار روز شنبه، تشدید تنش در مرز با اسرائیل منجر به کشته شدن 181 نفر از طرف لبنانی از جمله 135 نفر از اعضای حزب‌الله شد.
 
اما ترس از گسترش دامنه جنگ پس از ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در روز سه‌شنبه گذشته با یک حمله هوایی در حومه جنوبی بیروت، تشدید شد.
 
حزب‌الله روز شنبه از پرتاب بیش از 60 موشک به سمت یک پایگاه کنترل هوایی در شمال اسرائیل خبر داد. اقدامی که به گفته آن «اولین پاسخ» به قتل العاروری است.
+16
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    حالا هی ما میگیم لبنانیها عموما مردمی غیر مذهبی هستند و از حزب الله و جمهوری اسلامی و حماس بیزارند،باز بعضی ساده لوح‌بی اطلاع (و البته سایبری) اینجا مدافع لبنان و فلسطین شدند و فکر میکنند حزب الله گروه تروریستی نماینده لبنانه.حزب الله تنش میخوارد برای جنگ و مرگ و ویرانی و نابودی لبنان هم برایش مهم نیست.تفکر جهادی اسلامی مثل حماس و جمهوری اسلامی اهریمنی دارند.
    0
    5
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.