«احضار صادق زیباکلام و هفت چهره مشهور» به دلیل موضع‌گیری درباره انفجارهای کرمان

رادیو فردا: پس از آنکه دادستان کل ایران گفت برای برخی از شهروندان به دلیل «حرمت‌شکنی» در ارتباط با کشته‌شدگان حادثه کرمان پرونده قضائی تشکیل شده، دادستانی تهران نیز از اعلام جرم علیه صادق زیبا کلام و «هفت چهره مشهور فضای مجازی» خبر داد.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز شنبه ۱۶ دی‌ماه، نوشت: «دادسرای عمومی و انقلاب تهران علیه صادق زیباکلام که ادعاهایی را در رابطه با حادثه تروریستی کرمان مطرح کرده بود، اعلام جرم کرده است.»

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: «هفت چهره مشهور فضای مجازی جهت ارائه توضیحات به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.»

فارس به نام این افراد اشاره نکرده است اما گفته که «یک خواننده» در میان آنها است و احضار شده است.

محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور، ساعاتی پیش از آن با «غافل» و «معاند» خواندن کاربرانی که به گفته او در مورد انفجارهای کرمان «محتوای خلاف واقع» منتشر کرده‌اند، گفت که تعدادی از این افراد در سراسر کشور به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

معاون پلیس فتا نیز صبح یکشنبه از شناسایی حدود «۵۰۰ تارنمای حاوی محتوای توهین‌آمیز» و بازداشت ده‌ها نفر در این باره خبر داد.

انفجار دو بمب در مراسم چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ در کرمان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در پی این رخداد، تعداد قابل توجهی از کاربران مجازی مخالف جمهوری اسلامی که اغلب آنها با نام مستعار در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند به انتقاد از شرکت‌کنندگان مراسم سلیمانی پرداختند.

در همین ارتباط، دادسرای عمومی و انقلاب یزد روز جمعه اعلام کرد یک شهروند را به اتهام انتشار «توئیتی توهین‌آمیز» در خصوص کشته‌شدگان انفجارهای کرمان بازداشت کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی این دادسرا بدون انتشار نام و مشخصات این شهروند گفته بود که او «در همراهی با اسرائیل» این مطلب را منتشر کرده است.
+14
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    دلغک السلام حاَره دسته بیل به خودش جا کنه تا جایی اسمش بردا بشه
    0
    19
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    زدند مردم را کشتند کسی صداش در نیومد و انتقام سختی هم در کار نبود الان هم که میخواند ثابت کنند دارند وظیفه شون را انجام میدند چند نفر را بازداشت کردند. کتلت زاده ها هم که دنبال عشقو حال بودند و میخندیدند به ریش اون مردم مرده پرست احمق
    1
    36
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Ginger - چگو، اسپانیا
    گروه اپوزیسیون ساخت وزارت اطلاعات وارد می شود هر نفر سخنان متفاوت مثلا از طرف خودش می دهد در واقع دیکته وزارت اطلاعات را می خواند تا برای ترساند ن مردم از حرف زیاد زدن ،دستگیر شوند تا چند روز در اوین با پلو کباب پذیرایی شوند تا با اخبار جدید در مورد کشته شدن ایرانیان در این مورد بعد از مقتول کردن بالای ۱۰۰ نفر در دیروز دوباره با اخبار جدید قتل عام یک خانواده مشهور بروش قتل های زنجیره ای پوشش داده شود قتل های دست جمعی ،خانوادگی و تک نفر ه ایرانیان بدست آدم کش های وزارت اطلاعات برای اخبار سازی و سرگرم کردن مردم ایران ،،،تعجب من از این است که هیچ کس برای داد خواهی کشته ها بدست وزارت اطلاعات رژیم این وزارت خانه مرکز تروریست ها را منفجر نکرده است وزارت اطلاعات رژیم اسلامی مرکز آدم کش های حرفه خبر از بمب گذاری در ،۶۴شهر می دهد آیا اینقدر مردم خر هستند که دشمن خود در وزارت اطلاعات و مراکز سپاه پاسداران و حوزه های اسلامی را ول کنند و بروند خودشان را بکشند
    0
    19
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    این زشت کلام بی شعور پاچه خواری آخر نامردها و نان به نرخ روز خورها و حکم سوپاپ اطمینان رژیم منحوس اشغالگر ایران را بازی می کند چون اولا از خویشاوندان خودشان است و بعد امیدوارم این رژیم سفاک روزی این پاچه خواری را برای حمایت از خودش قربانیش کند.
    1
    3
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    وقتی خودتان اقرار کرده اید که سینما رکس را با500 زن و کودک جزغاله کردید. وقتی خودتان در حرم امام رضا بمب گذاشتید. وقتی خودتان هواپیمای اکراینی را زدید تا تقصیر امریکا بیاندازید (و ده ها مورد مشابه) لاجرم مردم حق دارند این زشتی را هم کار خودتان بدانند
    0
    4
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.