مایک پنس بر روی گلوله‌های توپ پرتابی اسرائیل به سوی لبنان امضا کرد «برای اسرائیل»

مایک پنس گلوله‌های توپخانه‌ای را امضاء می‌کند که به سمت لبنان شلیک می‌شودالعربیه: مایک پنس، معاون رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا در جریان سفر خود به اسرائیل، در حرکتی نمادین بر یکی از گلوله‌های توپخانه‌ای قبل از پرتاب به سوی لبنان با نوشتن عبارت «برای اسرائیل» روی آن را امضا کرد.

پنس، جمعه 15 دی، از گروهی از سربازان اسرائیلی در جبهه شمالی هم‌مرز با جنوب لبنان بازدید و با آن‌ها گفت‌وگو کرده و عکس یادگاری گرفت و بر راکت‌های اسرائیلی امضا گذاشت.

پنس در جریان گفت‌وگو با سربازان به آن‌ها گفت: «از کاری که شما انجام می‌دهید قدردانی می‌کنیم. من دیگر از طرف دولت آمریکا صحبت نمی‌کنم، بلکه از طرف مردم آمریکا صحبت می‌کنم، ما در کنار شما هستیم و به این حمایت‌ها ادامه خواهیم داد.»

این مقام سابق آمریکایی همچنین با سربازان اسرائیلی در جبهه شمالی ناهار خورد و پای صحبت‌های آن‌ها نشسته و با آنها قهوه نوشید.

بر اساس آنچه در مجله «یدیعوت آحرونوت» اسرائیل گزارش شده، پنس در پایان دیدار خود یکی از گلوله‌های توپخانه‌ای را که روی آن نوشته بود: «برای اسرائیل» را امضا کرد.

پنس در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نیز نوشت: «از فرماندهی شمال اسرائیل بازدید و با فرماندهان نظامی دیدار کردم و به سربازان مستقر در نزدیکی مرز با لبنان پیوستم» وی همچنین افزود: «از 7 اکتبر، این اسرائیلی‌های شجاع که برخی از آن‌ها آمریکایی هستند، خانواده و خانه‌های خود را برای دفاع از اسرائیل ترک کرده‌اند.»

در پاسخ به عملیات غافلگیرانه حماس که در 7 اکتبر در شهرک‌های اسرائیلی آغاز شد، اسرائیل با تهاجم هوایی، زمینی و دریایی بی‌سابقه به نوار غزه یورش برد.

حمله حماس به کشته شدن حدود 1140 اسرائیلی منجر شد که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. همچنین حدود 250 نفر نیز به اسارت گرفته شدند که به رغم توافق‌های تبادل اسرا میان دو طرف، 132 نفر از آن‌ها همچنان در داخل نوار نزد حماس نگهداری می‌شوند.

از سوی دیگر، بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، همراه با حمله زمینی که از 27 اکتبر آغاز شد، همانطور که مقامات و سازمان ملل متحد توصیف کردند علاوه بر ویرانی‌های عظیم و شرایط فاجعه‌باری را برای ساکنان غزه رقم زده و به کشته شدن نزدیک به 23,000 نفر که اغلب آن‌ها را زنان و کودکان تشکل می‌دهند، منجر شده است.

به‌گفته وزارت بهداشت غزه بر اثر ادامه تهاجم اسرائیل نزدیک به 88 هزار نفر از ساکنان این باریکه کشته، مجروح یا مفقود شده‌اند.
+163
رأی دهید
-64

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    این همون آمضاییه که بعد از ضمیمه شدن غزه به اسرائیل در واشنگتن خواهد شد.درود بر مردان بزرگ اصیل امریکایی
    74
    127
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    zelandola - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    یعنی میترسم همین برنامه با مردم ایران داشته باشن . لبنان از نظر اقتصادی بدبخت کردن بعد با بهانه حزبالله توسط اسراییل خرابش کنند . ادم بی کس بی پول حامی نداره.مثل مردم ایران الان اقتصادی نزدیک مردم لبنان هستند.اخرش بهانه درست میکنند ایران تکه تکه کنند. اما نمیشه از نظر من داستان راه درازی داره درازززززززززززززززز!.
    103
    53
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    خوش باور - تهران، ایران

    تو روح پدری که چنین انگلی را پس انداخت ،همان بسیجی برای شما خوب است که ..... .انسانیت تو از خوک هم کمتر است ،
    116
    39
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ولش کن - تهران، ایران

    به امید روزی که روش بنویسه برسد به آدرس سید علی چهاراه آذربایجان
    27
    104
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    تو یک ح ر ا م ی کامل هستی مشخصا تو یک صحیونیست هستی از حیفا ولی هرچقدر دوست دارین زور بزنین باباتون که امریکا هست موقعیتش میبینید حالا شما دروغ بگید کسی تو دنیا اعتبار بهتون نمیده، تجمعات ضد اسراییل که دیدی تو امریکا به پایان سلام کن
    45
    26
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    zelandola - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    یعنی میخوای بگی حزب الله لبنان (جمهوری اسلامی دوم) وجود نداره و شرارت نمیکنه؟ یک مقدار فکر و واقعیت گرایی هم بد نیست بجای این افکار بی پایه اساس و تئوری های توطعه.قضیه خیلی ساده هست،حزب الله یک گروه تندروی شیعه با ارتش قوی با حمایت جمهوری اسلامی کمر به نابودی اسرائیل و چوب لای چرخ دولت متعادل و سکولار لبنان کردن بسته،و مسلما خاهوان نابودی اش هستند.حداقل با چند نفر لبنانی آدم حسابی صحبت کن ببین نظرشون درباره حزب الله چیه.همه متنفرند از اینها.چرا کسی با اینهمه کشور دیگه کاری نداره؟ایران هم اگر در نهایت این رژیم شر و تروریستی توسط مردم برکنار نشه یا دست از شرارتهایش برنداره همین سرنوشت در انتظارش هست.هیچ ربطی هم به این داستانها که میگی نداره.
    13
    31
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    خود مردم لبنان و دولت لبنان از حزب الله و خرس الله متنفرند،و گرفتار این گروه تروریستی اقتدارگرا شده اند،بعد بعضی ایرانیان بی اطلاع (و شاید هم طرفدار ٰرژیم آخوندی) اینجا پرت و پلا مینویسند. حداقل برید با چند تا لبنانی آدم حسابی صحبت کنید ببینید نظرشون درباره حزب الله چیه.لبنانیها اصلا آدمهای متعصب و مذهبی نیستند و کلی مسیحی هم در اوجا زندگی میکنه.همه اینها از دست حزب الله عاصی هستند.حزب الله یک جمهوری اسلامی کوچک هست که رژیم اونجا با پول مردم ایران برقرار کرده تا به اسرائیل حمله کنه.و وقتی این گروه به اسرائیل خمله میکنه،طبیعیه که اونها هم حمله میکنند و شخصی مثل پنس همکه طرفدار اسرائیله اینجور حمایتی کنه و البته این وسط خشک و تر با هم میسوزند.و این اجتناب ناپذیره مگه مردم لبنان همت کنند و ریشه حزب الله را بخشکانند.
    12
    33
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    ” هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی‌ گیرد “شما سیاستمداران امریکایی و غربی تا وقتی که برسرقدرت هستید به سمت ج.ا. غش میکنید!به محض اینکه از اسب قدرت پایین آمدید، فوراً در نشست مجاهدین خلق ومریم لچک با دریافت پول آفتابی میشوید.مگر همین آقای مایک پنس و لیز تراس نخست وزیر انگلیس تیرماه گذشته درنشست مجاهدین نبودند؟ حالا هم برای تبلیغ سیاسی برای خود درجامعه امریکا اینجا آفتابی شده است.بدون شک هرکس به شما اعتماد کرد، قافیه را باخت!
    12
    21
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    اول که کسی هم نگفت غرب یا اسرائیل برای رفاه و آزادی مردم ایران دلشان سوخته با باید بهشان اطمینان‌کرد.هر کودکی میداند موضعگیریها و سیاستشان را بر اساس منافع خودشان تنظیم میکنند.اما چیزی که مهم است نتیجه اش است.دشمن دشمن من دوست من است.وقتی رژیم قرون وسطایی و ظالمی مثل جمهوری اسلامی بر کشور خیمه زده و کمر همت به نابودی مملکت بسته،هر قدرت (غیر اسلامی) که دشمن این اهریمنان باشد و به آنها ضربه بزند و تضعیفشان کند نتیجه اش در نهایت به سود مردم ایران خواهد بود.در مورد پنس هم فردی بشدت مذهبی،معتقد به حمایت از اسرائیل هست،این لزوما دیدگاه همه جناحهای قدرت در آمریکا نیست.همانطور که افراد نومحافظه کار افراطی مثل بولتن،پمپئو هم افکار خود را دارند ولی نماینده سیاست آمریکا نیستند.توضیح در مورد لیز تراس نخست وزیر مستعفی انگلیس (که کمتر از چند ماه نخست وزیر بود و با افتضاح مجبور به استعفا شد ) اینکه اصولا در دنیای سیاست داخل انگلستان هم عددی به حساب نمیاد و فقط به فکر یارگیری و دست و پا زدن برای قدرت و منافع شخصی اش است و اصولا در انگلیس هیچ شانسی برای برگشت به قدرت ندارد.
    10
    9
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    حرف مفت نزن جنایتکار ضد ایرانی.اول که حرامی در واژه نامه فاشیستی/اسلامی شما اسلامگرای متحجر معنی میده نه برای بقیه انسانها.و دوم اینکه فعلا آشغال خورده های لاشه رضی و بقیه پفیوزهای سپاه که هلاک شدند در سوریه رو با خاک انداز جمع کن،بعد حرف از سلام به پایان کردن حریف بزن.خوب شخمتان میزنه و جز گنده ...ی و زر زر هیچ غلطی هم نمیتونید بکنید.زور و اقتدار شما این هست یک زن بینوا رو شلاق بزنید کبود کنید بخاطر اینکه حجاب منفور اسلامی رو نمیخواد.همه مردم داخل از شما متنفرند.چه .. میخوایید بخورید؟
    11
    11
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    تجمعات ضد اسرائیلی رو دیدیم و ۱۴ میلیارد دلار بودجه ی کمک به جنگ اسرائیل و حرکت ۲ ناو هواپیما بد و زیر دریاییهای اتمی رو هم به سمت اسرائیل دیدیم.تو دلت به چند تا آواره ی چفیه به سر تو خیابونای ما خوشه؟؟ همه ی این بد بختها به زودی باید برن خونه هاشون.با افتخار تمام میگم که یک صهیونیست آمریکایی هستم پسر...
    11
    1
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۸
    pirzan e irani - استکهلم، سوئد
    Munchen - مونیخ، آلمان
    محترم: فرمودید دشمنِ دشمنِ من دوست من است. دشمن که ج.ا.است.خب دشمن ج.ا.چه کسی است؟ فکرمیکنید اسراییل یا امریکا وغرب!؟ اگر بخواهیم بیلانس کار ج.ا. را درطی این چند دهه علیه غرب و اسراییل بسنجیم آیا ج.ا. بنفع اینها عمل کرده یا به ضررشان؟۱- مگرج.ا. با تهدید خود چون صدور انقلاب و ناآرامی دریایی وکاشتن مین های دریایی عامل اتحاد تمام کشورهای عربی با یکدیگر نشد.۲-بزرگترین پایگاهای نظامی امریکا در قطر و بحرین وعربستان چرا وبه برکت چیست؟۳-اگر ج.ا.نبود آیا پیمان صلح ابراهیمی با کشورهای عربی وتبادل سفیر و برسمیت شناختن اسراییل صورت میگرفت؟۴-حتی درمیادین ورزشی بالاترین پیروزی های ورزشی و دریافت مدال برای ورزشکاران اسراییلی آیا بخاطر ج.ا.صورت نمی گیرد؟۵-مگر همدردی وپشتیبانی از اسراییل در جهان غرب بخصوص دراین اواخر مدیون ج.ا.نیست؟.خلاصه بگویم در این جنگ زرگری بازنده مردم هستند.ج.ا.بهترین گاو شیرده هلندی برای غرب واسراییل است.
    1
    17
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    Munchen - مونیخ، آلمان
    خدا را شکر دنیا دوباره بیدار شده و یک مرد بزرگ دیگر ظهور خواهد کرد ، اینقدر شما خوبین که کل جمعیت نحث و .. شما هیچ وقت از ۱۵ میلیون بیشتر نشده درست بشنو ... چون میدونم صحیونیستها صفتشون که ....هست دوست ندارند، در سفر اخیرم به تایلند یک دختر اسراییلی صحیونیست بهم گفت زمانی که پرچم اسلام داشتم براش کار میزاشتم،
    1
    20
    یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    افتخار پنهان کن چون داخل امریکا و کالیفرنیا یک قهرمان داره میاد، زیاد دلتون به چند میلیارد خوش نکنید، چند میلیارد یک سرطان ساده هم نمیتونه درمان کنه، ریشه سرطان صحیونیست هم با ۱۰۰ میلیارد بودجه هم خشک خواهد شد . شما ۱۵ میلیون جمعیت با۷ میلیارد مخالف دیگه نمیتونید بجنگید،،، سلام آخرت ،، بشینین تورات بخونید و سرتون به دیوار مقدس بکوبید شاید فرجی بشه ....
    1
    20
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
    Sam1977 - دمشق، سوریه
    ... اولا من آمریکایی هستم نه اسراییلی.دوما داخل کالیفرنیا هیچ خبری نیست که ما اینجا ندونیم و تو از اونجا بدونی.سومآ بشین ندبه بخون که یه مرد ۱۴۰۰ ساله که ۱۳۰۰ سال غیب بوده بیاد و تو کالیفرنیا و اورشلیم برا شما آواره های گرسنه یه کاری انجام بده
    17
    1
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    البته بهتر بود که روی بمب می‌نوشت برای تروریست های اسلامی .
    15
    1
    دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.