اسماعیل هنیه خواستار تلاش وزیر خارجه آمریکا برای پایان دادن به جنگ غزه شد

 اسماعیل هنیهرادیو فردا: رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس از وزیر خارجه آمریکا خواست در سفر کنونی‌اش به منطقه بر پایان دادن به «تجاوزگری» اسرائیل متمرکز شود.

اسماعیل هنیه روز جمعه، ۱۵ دی، گفت: «ما امیدواریم که (آنتونی) بلینکن از سه ماه گذشته درس گرفته و متوجه ابعاد اشتباهاتی شده باشد که آمریکا با حمایت گسترده از اسرائیل مرتکب شد.»

پیام اسماعیل هنیه که گروه او از سوی آمریکا و اروپا تروریستی شناخته شده، همزمان با آغاز سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه منتشر شد.

آقای بلینکن دراین چهارمین سفر خود در پی درگرفتن جنگ در خاورمیانه، روز شنبه، ۱۶ دی، با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار می‌کند. او پس از حضور در چند کشور منطقه، روز دوشنبه این هفته به اسرائیل و همچنین به کرانه غربی خواهد رفت.

اسماعیل هنیه در پیام ویدئویی از قطر، از رهبران کشورهای عربی و اسلامی مانند اردن، قطر، امارات، عربستان و مصر که قرار است وزیر خارجه آمریکا با آن‌ها دیدار کند، خواست به آقای بلینکن بگویند که «آینده منطقه و ثبات آن ارتباطی تنگاتنگ با آرمان فلسطین دارد» و «نمی‌توان آن را دور زد».

آنتونی بلینکن تأکید کرده که در چارچوب دیپلماسی بیشتر برای همکاری با شریکان آمریکا به منطقه بازگشته تا «آزادی غزه» (از دست حماس)، رهایی گروگان‌های اسرائیلی باقی‌مانده در دست شبه‌نظامیان فلسطینی و همچنین «ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه» را تضمین کند.

تحلیلگران سیاسی و نظامی در رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند معلوم نیست اسماعیل هنیه که از حدود هفت سال پیش ساکن دوحه در قطر است و سایر سران حماس در خارج، تا چه حد دیدگاه‌های یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه و فرماندهان میدانی حماس در این باریکه مانند محمد ضیف را نمایندگی می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در روزهای گذشته بر ادامه جنگ تا حصول اهداف تعیین شده از سوی کشورش در قبال جنگ با حماس در غزه تأکید کرد.

اهداف سه‌گانه اسرائیل فروپاشی حماس، از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس، و رفع تهدید برای زندگی مردم اسرائیل از ناحیه غزه در آینده اعلام شده است.

مقامات آمریکا هفته گذشته گفتند حماس هنوز «به میزان قابل توجهی» توان خود را حفظ کرده است.

اسرائیل همچنین غیر از یک مورد نتوانسته هیچ یک از شهروندان خود را که در دست شبه‌نظامیان در غزه هستند، آزاد کند. هنوز ۱۳۶ اسرائیلی در غزه گروگان هستند.

احتمالات برای اداره غزه پس از جنگ نیز در دستور کار وزیر خارجه آمریکا در دیدارهای او با مقامات اسرائیلی قرار دارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیشاپیش گفته است که این مذاکرات «سخت» خواهد بود.

غیر از ادامه بحران در ارتباط با غزه، کشته شدن صالح العاروری، یکی از سران حماس، در عملیات منتسب به اسرائیل در هفته گذشته در بیروت، بر بحران مرزهای لبنان و اسرائیل افزوده و حزب‌الله روز ۱۶ دی مدعی شلیک ۶۲ فروند راکت به یک پایگاه مهم اسرائیل در شمال این کشور شد. اسرائیل در پاسخ با آتش هوایی و توپخانه‌ای به جنوب لبنان حمله کرد.
+4
رأی دهید
-56

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    حماس و حزب الله و ج.ا معتقدند که حماس درس خوبی به اسرائیل و آمریکا داده است ، حالا چرا بجای ادامه درس دادن دنبال قطع جنگ و آتش بس هستند ؟!؟ اعراب فلسطین باید با ادامه جنگ به درس دادن اسرائیل ادامه دهند .
    0
    23
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    لجن های پر رو!
    0
    23
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    JkFarzad - منچستر، انگلستان

    .. خوردی شروع کردی این همه به کشتن دادی حالا دست به دامن خودشون شدی که تمام کنن،از این خبرا نیست،فکر قبر دستجمعی خانوادگی باش ،در آخر گور بابای همتون و اسراییل
    0
    22
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    مرتیکه پرور. عرب متجاوز یعنی دقیقا همین
    0
    23
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    طرف فهمید ..ی که خورد از دهنش گنده تر بوده و حالا تو گلوش گیر کرده ، افتاده به دست و پا ! الان به یک فاضلاب باز کن نیاز داره 🪠 آها پیدا کردم ! اگر بنویت دهنشون رو باز کنند ، ممکنه بشه کاری کرد !!.... های پفیوز ، خودشون در حاشیه امنیت هستند و اینطور هزاران نفر رو به کشتن دادند و بی خانمان کردند !!
    0
    16
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.