تعقیب اعضای «حزب‌الله» در برزیل به اتهام عضوگیری برای انجام عملیات در آمریکای لاتین

 حزب‌الله برای گسترش شبکه جهانی مخفی خود از طریق هسته‌های خفته تلاش می‌کند.العربیه:روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» گزارش داد در پرونده جدیدی که اطلاعات اولیه آن توسط پلیس فدرال برزیل فاش شده، گروه شبه‌نظامی «حزب‌الله» لبنان به دلیل عضوگیری افرادی در خاک بزریل برای انجام عملیات در کشورهای آمریکای لاتین به ویژه در اکوادور، کلمبیا و بولیوی، تحت تعقیب قرار گرفته است.

حزب‌الله همچنین متهم است برای سالها از طریق نفوذش در آمریکای لاتین با فعالیت‌های غیرقانونی تجارت اسلحه، پولشویی، قاچاق مواد مخدر و غیره از شبکه‌های تامین مالی خود در لبنان پشتیبانی می‌کند.

در نوامبر گذشته، پلیس برزیل اعلام کرد که یک هسته نوظهور حزب الله در خاک خود را کشف کرده و نگرانی‌ها را درباره فعالیت این شبه‌نظامیان در کشور دوچندان کرد. در این باره، سه فرد با تابعیت برزیل، در پی دیدار با چند تن از مقامات حزب‌الله در لبنان، از سوی مقامات برزیل مورد بازجویی قرار گرفتند. دو نفر بازداشت و یکی از آن‌ها آزاد شد و نفر چهارم که هدف اصلی عملیات پلیس بوده، تحت تعقیب است.
سفر مشکوک به لبنان
به گزارش لو فیگارو، اطلاعات اخذ شده در جریان جلسات استماع دو نفر از متهمان که مورد بازجویی قرار گرفتند، به نگرانی‌ها افزود چرا که این دو نفر هرگز شناخت و تماس قبلی با یکدیگر نداشتند و ابراز داشته‌اند که بدون اطلاع از قرار ملاقات با اعضای حزب‌الله به لبنان سفر کردند.

آن‌ها به پلیس گفتند که شب اول را در یک هتل مخروبه سپری کردند و شب بعد به ساختمان مجللی در نزدیکی دریا منتقل شدند سپس از آن‌ها خواسته شد تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند خود را در بیاورند تا با یک «مسئول» دیدار کنند که او درباره توانایی هر کدام از آنان برای انجام عملیات قتل پرسید.

آن‌ها افزودند با کمک مترجمی که پشت مانیتوری مخفی بود، در این دیدار گفتگو را انجام دادند.

در این زمینه، یکی از اعضای پلیس فدرال برزیل که هویت خود را فاش نکرد، توضیح داد: «این‌ افراد سابقه جرایم خشونت آمیز و قاچاق مواد مخدر را دارند، اما ارتباط ایدئولوژیکی ندارند.»
گسترش شبکه مخفی
این اطلاعات در حالی منتشر شده که حزب‌الله برای گسترش شبکه جهانی مخفی خود از طریق هسته‌های خفته تلاش می‌کند. به گزارش لو فیگارو، این فعالیت‌ها توسط «هسته 910» که مسئولیت عملیات خارجی است، هدایت می‌شود.

شایان ذکر است، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از دهه 1990 نسبت به عملیات‌های احتمالی حزب‌الله در برزیل و به‌طور دقیق‌تر در منطقه مثلث مرزی پاراگوئه، برزیل و آرژانتین، هشدار داده‌ بودند.
+14
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.