حسن نصرالله: اسرائیل اگر در غزه پیروز شود به سراغ جنوب لبنان خواهد آمد

حسن نصرالله: اگر به ترور صالح العاروری در بیروت، پاسخی داده نشود، تمامی لبنان در تیررس اسرائیل قرار خواهد گرفت.العربیه: حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه 15 دی گفت که اگر به ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر حماس در بیروت، پاسخی داده نشود، تمامی لبنان در تیررس اسرائیل قرار خواهد گرفت.

دبیرکل حزب‌الله طی سخنرانی خود در روز جمعه افزود:«موقعی که هدف‌گیری در لبنان و الضاحیه(حومه)جنوبی [بیروت] رخ دهد با وجود این تجاوز آشکار، دیگر امنیت نخواهیم داشت و قطعا هدف گرفتن العاروری بی‌پاسخ نخواهد ماند و اکنون تصمیم به دست میدان [نظامیان] است و آنها به این ترور پاسخ خواهند داد».

نصرالله با تاکید این‌که «پاسخ به ترور العاروری ناگزیر داده خواهد شد»، توضیح داد که «اگر اسرائیل در غزه پیروز شود در مرحله بعدی به سراغ جنوب لبنان خواهد آمد».

شایان ذکر است که صالح العاروری، نائب رئیس دفتر حماس سه‌شنبه گذشته به همراه تعدادی از همراهان خود در منطقه شدیدا امنیتی و حفاظت شده الضاحیه جنوبی بیروت، که پایگاه اصلی حزب‌الله مورد حمایت ایران در لبنان به شمار می‌رود، بر اثر حمله هوایی کشته شد.

جنبش فلسطینی «حماس» ضمن تایید کشته شدن العاروری و دو تن از فرماندهان ارشد این گروه، اسرائیل را در ارتباط با این حمله مسئول دانست.

شایان ذکر است از ابتدای جنگ اسرائیل علیه نوار غزه که در پی حمله غافلگیرانه حماس به شهرک‌های اسرائیلی در غلاف غزه آغاز شد، تاکنون تنش‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل به‌طور روزانه و در چارچوب قواعد درگیری میان دو طرف ادامه یافته و بر اثر آن دست‌کم 170 نفر از طرف لبنانی کشته شدند که 124 نفر از آنها از اعضای حزب‌الله بودند.

در طرف اسرائیلی اما ادامه این‌ تنش‌ها به کشته شدن دست‌کم 13 اسرائیلی منجر شده است.

اخیرا با تشدید تنش‌ها از سوی گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران و همسو با حزب‌الله در عراق، سوریه و یمن و تشدید حملات آنها علیه اسرائیل و به‌ویژه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ، نگرانی‌ها از خطر گسترش دامنه جنگ در منطقه به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.
+55
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    حسن خرس الله ترس جان خودش را دارد. هم اکنون هم کار غزه تقریبا تمام است
    0
    70
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    چقدر باهوشه این! شاید هم شب گذشته اینها را از باجناقش شنیده!
    0
    65
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    امیدوارم که بیاد و طومار نا ثواب حزب الله برچیده و دست هر چی عرب شاش شتر خور و زالو صفت و مفتخور از جیب ملت مفلوک و بیچاره ایران قطع بشه و نهایتاً بدنبال قطع ، سر اختاپوس در تهران ، که البته تا آمریکا اجازه نده ، چنین آرزویی ظاهراً محاله !
    15
    49
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    امیدواریم اینطوری باشه بعد هم تویله رهبری
    15
    47
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ولش کن - تهران، ایران
    نوبت تو هم خواهد رسید خرس الله اسرائیل همچین بزنه که کشک بادمجون بشی .
    17
    28
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا

    اسرائیل تازه فهمیده چطوری مادر همتون رو صلوات بده، آمریکا رو گذاشته لولو بالا سرتون و گاماس گاماس داره دودتون میکنه به هوا، آخوندا هم از ترس آمریکا و مردم جرات کاری رو ندارن مگر هار تو پورت. بهترین فرصت برای اسرائیل تا دمار از همتون در بیاره.
    3
    31
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    پس بترس بشکه مدفوع خسن خرس الله،همونطور که رفیقت خاینه ای درحال لرزش هست،اسرائیل با غرب محافظه کار و ترسو (بخاطر جامعه مسلمانان داخلشان و منافع خاص سیاسی مالی) فرق داره،هرکس هر کجا شرارت و ترور کنه میاد سراغش.بعد از غزه نوبت شماست و بعد نوبت جمهوری شیطانی / اسلامی.
    3
    27
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    JkFarzad - منچستر، انگلستان
    اول گور پدر اسراییل ،ولی دمش گرم امیدوارم همتون به درک واصل کنه یکی یکی تون ،تو سوراخاتون با موشک نقطه زن بزنه وسط لگتون ای حال میکنم
    2
    12
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.