کنسول بازی، زمین بسکتبال و کتابخانه مجهز، بخش‌هایی از سلول زندان قاتل افراط‌گرای نروژی

ایندیپندنت فارسی: روز جمعه پانزدهم دی‌ماه، تصاویری از داخل سلول آندرس برویک، زندانی راست‌گرای افراطی نروژی منتشر کرد.

بنابر این تصاویر، برویک، که به جرم قتل ۷۷ نفر در سال ۲۰۱۱ زندانی شده است، در سلولی با سه اتاق زندانی است. اتاقی برای گذران زندگی روزمره، اتاقی برای مطالعه و اتاق دیگری برای ورزش.
کنسول بازی ایکس‌باکس، تلویزیونی با صفحه نمایش بزرگ، یک زمین بسکتبال و قفس‌هایی برا نگهداری از پرندگان از دیگر تجهیزات زندان امنیتی‌ای است که این مجرم در آن نگهداری می‌شود.

آندرس برینگ بریویک، عامل حملات نروژ در سال ۲۰۱۱ است. او در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱ در اقدام‌های تروریستی که به «شنیع‌ترین جنایت زمان صلح در تاریخ نروژ» معروف شده است، ابتدا با بمب‌گذاری در یک خودرو دراسلو، پایتخت این کشور جان ۸ نفر را گرفت و سپس با حمله به یک اردوگاه دانش‌آموزی در جزیره اوتویا ۶۹ نفر را با شلیک گلوله کشت.

اقدام‌های تروریستی برویک بر اساس تنفر از جامعه چندفرهنگی، عقاید ضدمسلمانان و گرایش به راست افراطی بود.

آندرس برویک به پلیس گفته‌است، قصد داشته باراک اوباما را در زمانی که در حال دریافت جایزه صلح نوبل بوده ترور کند.

برویک که بیش از ۱۱ سال است در زندان امنیتی نروژ نگهداری می‌شود، به تازگی و از طریق وکلای خود استدلال کرده است که انزوای طولانی مدت وی نقض ماده سه کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است و «غیرانسانی» و «تحقیرآمیز» است.
+2
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    VidaR - وین، اتریش
    ای لعنت به این قانون ،لعنت به این نوع دموکراسی، ،لعنت به این طرز تفکر ،،،نه به اعدام ،،،اعدام برای خیلی ها هم واجبه ،چون نفس شون هم هوا رو آلوده می کنه ،،یه عده دختر ،پسر های جوون و نازنین رو کشته ،،اینجا هم ،همین طوره ،طرف ۲۵ سال در زیر زمین خونه اش به دخترش تجاوز کرده ،دو تا بچه توی همون زیر زمین ازش به دنیا اومده که هرگز آفتاب رو ندیدن ،،روانشناس ها می گن سالها طول میکشه که این دو دختر بتونن ،فقط نرمال به سوالهای پلیس جواب بدن ،،بعد آقا در زندان داره کیف میکنه ،،روزنامه ،سیگار ،فیلم ،ورزش ،،همه چیز در اختیارش هست ،،اینها باید ۱۱۰۰ بار اعدام بشن ،یا گسی که به یه بچه تجاوز میکه ،باید ۱۰۰۰ بار اعدام بشه
    0
    9
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان
    VidaR - وین، اتریش
    انصافا اونیکه به بچه تجاوز میکنه باید فلانش رو برید گذاشت کف دستش
    0
    9
    شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.