یک قایق بدون سرنشین حوثی‌ها در دریای سرخ منفجر شد

العربیه: نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه، پنج‌شنبه 14 دی، اعلام کرد که یک قایق هدایت شونده حامل مواد منفجره حوثی‌ها در دریای سرخ منفجر شد، اما کیلومترها از ناوگان آمریکایی فاصله داشت.

یک فرمانده ناوگان خاطرنشان کرد که این قایق به اندازه کافی به هیچ کشتی نزدیک نبوده است که بتواند خسارت جانی یا مالی وارد کند. او در ادامه گفت که این یک حمله شبه‌نظامیان حوثی ناموفق بوده است.

دریادار برد کوپر، که فرماندهی نیروهای دریایی آمریکا در خاورمیانه را بر عهده دارد، نیز به خبرنگاران گفت که در حال حاضر هیچ تفنگدار دریایی آمریکایی در کشتی‌های تجاری برای تامین امنیت در دریای سرخ حضور ندارد.

او در ادامه افزود: «حوثی‌ها تاکنون 25 حمله به کشتی‌های تجاری در حال عبور از جنوب دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌اند» و توضیح داد: «هیچ نشانه‌ای از کاهش رفتار غیرمسئولانه آن‌ها وجود ندارد.»

کوپر همچنین گفت: «در حال حاضر 22 کشور در ائتلاف تحت رهبری ما (ایالات متحده) در دریای سرخ شرکت می‌کنند.»
حفاظت از آزادی ناوبری
با پیوستن کشورهای جدید به ائتلاف نظامی نیروی دریایی چندملیتی که آمریکا ماه گذشته با هدف مقابله با حملات حوثی‌ها در دریای سرخ راه‌اندازی کرد، قرار است رایزنی‌ها درباره این پرونده از هفته آینده رسما آغاز شود.

خبرنگار «العربیه» پنج‌شنبه گزارش داد که رایزنی‌ها برای تشکیل نیروی دریایی اروپایی برای کمک به حفاظت از آزادی دریانوردی به زودی آغاز خواهد شد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تاکید کرده بود که حوثی‌ها به دلیل حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ نباید منتظر هشدار دیگری از سوی آمریکا و متحدانش باشند.

در بیانیه مشترک دولت‌های آمریکا، استرالیا، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، نیوزلند و بریتانیا نیز به حوثی‌ها نسبت به انجام حملات بیشتر هشدار داده شد.

پنتاگون در حال توسعه طرح‌های دقیق برای بازدارندگی حوثی ها از جمله اسکورت کشتی‌ها و بمباران زمینی برجسته‌ترین گزینه‌ها هستند.
ده‌ها حمله
حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر 2023 میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل، بنا به ادعای خود ده‌ها حمله را علیه کشتی‌های تجاری عازم اسرائیل یا متعلق به اسرائیل انجام داده‌اند.

این در حالی است که 8 کشتی از مجموع 20 کشتی که در 30 روز قبل از 25 دسامبر گذشته مورد حمله قرار گرفتند، یا در بریتانیا ثبت شده‌اند یا خدمه آن‌ها حامل شهروندان یا کالاهای بریتانیایی به مقصد بریتانیا بودند.

پس از آن، ایالات متحده در 18 دسامبر 2023 با ابتکاری که با هدف مقابله با حملات حوثی‌ها که کشتی‌های تجاری به اسرائیل را از طریق دریای سرخ به مقصد و از اسرائیل از طریق دریای سرخ هدف قرار می‌دهند، تأسیس یک ائتلاف نظامی چندملیتی دریایی را اعلام کرد.
+37
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
    جو اسلیپی از بی‌ بی‌ یاد بگیر. بزن چرا اینقدر لاس خشگه می‌‌زنی‌ ؟ پاک کن. نابودی هم می‌‌تواند یک شروع جدید باشد. بزن این حوثی. موثی‌. حماس .ممس. بی‌ بی‌ نشان داد. این‌ها از دم فقط و فقط بلوف هستند. این‌ها عادت ندراند .اگر طرف مقابل هم سلاح به دست داشته باشد. نمونه سپاه و بسیج خود ما. این‌ها دنبال دشمن دست بسته هستند. شرط و شروط دارند. شرط اول دست کم از ۷۵ سال به بالا. نقرس .کمر درد. هم باید داشته باشند. نشد. دشمن باید حتما در هواپیما مسافر بری نشسته باشد. نشد. جوان .دختر.دختر بچه. کودک.پرستار .زن حامله. البته دوباره شرط و شروط . ناخن گیر هم در دست این بچه‌ها سلاح است. فقط باید مشت بالا ببرند .دیگر هیچ.تازه حرکت هم نباید بکنند. می‌‌دانید چقدر سخت است نشانه گیری با تانک و مسلسل به سمت یک مشت بچه زبل؟ که مرتب سمت خیابان عوض می‌‌کنند؟ شوخی‌ نیست. جو برو یک آموزش پیش بی‌ بی‌ .یادت می‌‌دهد.
    0
    12
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران
    چه حیف که بدون سرنشین بود
    0
    18
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.