نیویورک تایمز: خامنه‌ای از فرماندهان سپاه خواست «صبر استراتژیک» داشته باشند

العربیه: به‌رغم افزایش تنش منطقه‌ای به دنبال گسترش درگیری‌هایی که از هفتم اکتبر گذشته میان اسرائیل و حماس در نوار غزه آغاز شد، به‌نظر می‌رسد ایران به آنچه «صبر استراتژیک» گفته می‌شود، پایبند است.

روزنامه «نیویورک تایمز»، پنج‌شنبه چهاردهم دی، به نقل از منابع خود نوشت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به فرماندهان نظامی ایران دستور داده است که به هر قیمتی شده از رویارویی مستقیم با واشینگتن خودداری کنند.

این روزنامه خبر داد که خامنه‌ای پس از انفجارهای کرمان از فرماندهان نظامی خواستار «صبر استراتژیک» شد.

نیویورک‌ تایمز با اشاره به انفجارهای روز گذشته در کرمان که به کشته‌شدن دست‌کم صد نفر منجر شد، نوشت که به‌نظر می‌رسد رهبر جمهوری اسلامی به دنبال تشدید درگیری با اسرائیل یا آمریکا نیست.

در این گزارش به محدود بودن حملات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران علیه پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه نیز اشاره شده است.

این روزنامه نوشته است، با توجه به اینکه گزارش‌های اطلاعاتی به مداخله اسرائیل در بمب‌گذاری در مراسم سالگرد کشته‌شدن سلیمانی اشاره ندارد، اما رهبران جمهوری اسلامی انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه می‌روند.

منابع همچنین خاطرنشان کردند که رهبر ایران دستور داده است که اقدامات تلافی‌جویانه برای عملیات مخفیانه علیه اسرائیل یا حملات شبه‌نظامیان نیابتی به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق را محدود کنند.

خامنه‌ای روز گذشته در واکنش به انفجارهای روز گذشته در کرمان وعده «پاسخ سخت» داد و طی پیامی تاکید کرد که عاملان و طراحان این اقدام «از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود».

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز در پیامی با بیان این‌که حادثه انفجارهای کرمان توسط «عاملان اسرائیل و آمریکا» انجام شده، تهدید کرد: «روزی فرا‌خواهد رسید که آمریکا بیشتر از امروز باید عواقب حمایت از اسرائیل را بپردازد».

دولت ایران نیز در پی این حادثه پنج‌شنبه 14 دی را در سراسر این کشور روز عزای عمومی اعلام کرد. همچنین در استان محل حادثه کرمان 3 روز عزای عمومی اعلام شده است.
+3
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    بدبخت قهوه ای کرده صبر استراتژیک کیلویی چنده؟ میدونه دارند میاند سراغش جیکش در نمیاد.بزودی کتلت تو هم میاد تو منو غذا
    3
    74
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۴
    Maghshoosh - میامی، ایالات متحده امریکا

    صبر استراتژیک = صلح امام حسنی= قمبل قهرمانانه! سر شب مست بودم باغ ونک بخشیدم/ دم صبح هوش اومدم به گور بابام خندیدم!
    1
    33
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    نرمش قهرمانانه، جام زهر، صبر استراتژیک 😀😀 باید قنبل قهرمانانه و حمام منصوری لازم شده. حالا مثلا صبر چی چی تژیک نکنن چه اُهی میخواین بخورین
    1
    31
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ته نقطه ی باور این مخبط های ابله و قرون وسطائی تنوره کشیدن دیوی از ته چاه است تا به خیالاتی برایشان تخم طلا بگذارد. این مخبطین بهتر است با نیت خیر یک واحد غواصی به ته چاه بفرستند و ان طفل بیچاره را از اسارت 1400 ساله نجات دهند!
    1
    16
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    به این می گویند ترس نه صبر
    1
    18
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.